Το Παρίσι πρωτοπορεί και θα γίνει μια από τις ελάχιστες πόλεις της Ευρώπης που απαγορεύουν τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια απογοητεύοντας τις εταιρείες διαχείρισης που ετοιμάζονταν για χρυσές δουλειές ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024.
Όπως επιβεβαίωσαν στο CNBC οι τρεις εταιρείες που διαθέτουν άδεια για ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ στη γαλλική πρωτεύουσα, οι Lime, Dott και Tier έχουν προθεσμία μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου θα αποσύρουν τα σκούτερ τους, περίπου 15.000 συνολικά.
«Όχι» από τους Παριζιάνους
Τον Απρίλιο διεξήχθη δημοψήφισμα δίνοντας στους Παριζιάνους δύο επιλογές σχετικά με την ενοικίαση σκούτερ: υπέρ ή κατά.
Οι εταιρείες ισχυρίστηκαν ότι η συμμετοχή αντιπροσώπευε μόλις το 7% των δικαιούχων να ψηφίσουν.
Υποστήριξαν επίσης ότι η απόφαση θα είναι εις βάρος της πόλης με τις περισσότερες επισκέψεις στον κόσμο σε σχέση με άλλες που υιοθετούν έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο μεταφοράς ο οποίος είναι δημοφιλής στους τουρίστες.
Έφηβη ήθελε να εκδικηθεί τον πατέρα της – Άνοιξε φιάλη αερίου και τον σκότωσε
Αλλά το αποτέλεσμα ήταν πέρα για πέρα ξεκάθαρο: μεταξύ εκείνων που έλαβαν μέρος στο δημοψήφισμα, το 90% ήταν κατά των εναντίον των «τροτινέτ».
Και αυτό, την ώρα που στις μεγάλες πόλεις σε όλον τον κόσμο συζητείται εάν τέτοια οχήματα, τα οποία ξεκλειδώνονται μέσω μιας εφαρμογής και πληρώνονται ανά λεπτό, αποτελούν επικίνδυνη δημόσια όχληση ή μέρος του μέλλοντος της αστικής μετακίνησης.
Τα ενοικιαζόμενα σκούτερ εξακολουθούν να υπάρχουν σε άλλες γαλλικές πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Μασσαλίας και της Λυών.
Περιορισμοί
Πολλές πόλεις έχουν θεσπίσει περιορισμούς, όπως όρια ταχύτητας και ζώνες στάθμευσης και πρόστιμα σε περίπτωση παραβίασης των περιορισμών.
Ωστόσο, η γενικευμένη απαγόρευση είναι σπάνια.
Στην Ευρώπη, η Μαδρίτη αναίρεσε φέτος μια προηγούμενη απαγόρευση για να επιτρέψει την ενοικίαση με νέους όρους, όπως έπραξε και η Κοπεγχάγη το 2021.
Τα περισσότερα ηλεκτρονικά σκούτερ απαγορεύονται στους δημόσιους δρόμους στην Ολλανδία, μια χώρα που είναι γνωστή για την αγάπη της στο ποδήλατο και καμία εταιρεία κοινής χρήσης δεν έχει εισέλθει στην αγορά.
Τα τουριστικά hotspot της Νέας Ορλεάνης και του Λας Βέγκας έχουν απαγορεύσει τα e-scooter για κοινή χρήση, αλλά παραμένουν σε 158 άλλες Η.Π.Α. πόλεις.
Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό ποδήλατο
Οι Lime, Dott και Tier ανακοίνωσαν ότι θα μετατοπίσουν τώρα την εστίασή τους στην ανάπτυξη της παροχής ηλεκτρονικών ποδηλάτων στο Παρίσι, μεταφέροντας αλλού τα σκούτερ.
«Ενώ τα ηλεκτρονικά σκούτερ της Lime θα αναχωρήσουν από το Παρίσι μέχρι τα τέλη Αυγούστου για άλλες πόλεις της Ευρώπης, οι παριζιάνοι αναβάτες στρέφονται ήδη στον επεκτεινόμενο στόλο ηλεκτρονικών ποδηλάτων μας», δήλωσε στο CNBC εκπρόσωπος της Lime.
«Τώρα χρησιμοποιούμε διπλάσιο αριθμό ηλεκτρονικών ποδηλάτων από σκούτερ και μας ενθαρρύνει η συνεχής υποστήριξη της πόλης για την ποδηλασία ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024».
Η εταιρεία ανέφερε ότι οι μετακινήσεις με τα ποδήλατά της αυξήθηκαν κατά 73% στην πρωτεύουσα πέρυσι.
Τα ηλεκτρονικά ποδήλατα δεν είναι αδιαμφισβήτητα από μόνα τους.
Οι επικριτές λένε ότι προκαλούν προβλήματα για τους πεζούς όταν δεν παρκάρονται σωστά.
Μερικές φορές χρησιμοποιούνται επάνω στα πεζοδρόμια, καθώς και χωρίς τη χρήση κράνους.
Η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και η πλήρης πρόσβαση στην πόλη με ποδήλατο ήταν μερικές από τις βασικές προτεραιότητες της δημάρχου του Παρισιού Anne Hidalgo.
Το 2022, ανακοίνωσε σχέδια για την απαγόρευση των περισσότερων αυτοκινήτων από πολλές κεντρικές περιοχές, με πρόσβαση μόνο για πεζούς, ποδήλατα, δημόσια μέσα μεταφοράς και συγκεκριμένες κατηγορίες οχημάτων.