Η τουρκική δεν είναι παγκόσμια γλώσσα, οι περίοδοι μαθημάτων της μειώνουν αυτές των αραβικών και των αγγλικών και δεν υπάρχουν αρκετοί καταρτισμένοι δάσκαλοι για να τη διδάξουν, δήλωσε την Τετάρτη ένας δάσκαλος από την πόλη Αζάζ στο βόρειο Χαλέπι.
Ο Μεχσέν αλ Τζαμίλ, 35, ψευδώνυμο, καθηγητής αραβικής γλώσσας σε σχολείο στην τουρκοκρατούμενη Αζάζ στη βόρεια Συρία, ο οποίος συνδέεται με την υποστηριζόμενη από την Τουρκία ισλαμιστική αντιπολίτευση, αναρωτήθηκε για τα οφέλη που συνεπάγεται η εκμάθηση της τουρκικής γλώσσας αφού έγινε ένα από τα βασικά μαθήματα που διδάσκονταν στα σχολεία του περιοχές υπό τον έλεγχο των τουρκικών δυνάμεων και των συνδεδεμένων ένοπλων φατριών, γνωστών ως Συριακός Εθνικός Στρατός (SNA).
Από τον Ιούλιο του 2012, η πόλη Αζάζ και η ύπαιθρός της βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Τουρκίας και των συνδεδεμένων με αυτήν παρατάξεων της ισλαμιστικής αντιπολίτευσης του Συριακού Εθνικού Στρατού (SNA).
Ο Αλ Τζαμίλ υπολόγισε τα μειονεκτήματα της τουρκικής γλώσσας στην περιοχή: «Δεν είναι μια παγκόσμια γλώσσα, οι περίοδοι μαθημάτων που δίνονται στα τουρκικά μειώνουν αυτές που δίνονται στα αγγλικά, την πρώτη ευρέως ομιλούμενη γλώσσα, και τελικά μειώνουν εκείνες που αποδίδονται στα αραβικά», είπε ο Τζαμίλ στην ιστοσελίδα North Press.
Επιπλέον, οι δάσκαλοι δεν έχουν τα προσόντα να διδάξουν τη γλώσσα.
«Στο τέλος της ημέρας, αυτό προσκρούει στην εκπαίδευση στο σύνολό της», είπε ο δάσκαλος.
Από τότε που κατέλαβε την Αζάζ, η Τουρκία θέλησε να ελέγξει τους υπηρεσίες παροχής υπηρεσιών, εκπαίδευσης και ιατρικής στο πλαίσιο του σχεδίου της να κατακτήσει αυτές τις περιοχές με το πρόσχημα της προστασίας των νότιων συνόρων της.
Το να γίνουν τα τουρκικά υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία, είναι ένα από τα εργαλεία με τα οποία η Τουρκία επιδιώκει τον εκτουρκισμό της περιοχής και την υποταγή της.
Τα τουρκικά ήταν ένα υποχρεωτικό και αποτυχημένο μάθημα σε σχολεία σε περιοχές υπό την ισλαμιστική συριακή αντιπολίτευση.
Το σχολικό έτος 2017-2018, η Τουρκία εισήγαγε τα τουρκικά στα προγράμματα σπουδών σε βασικά και δευτεροβάθμια στάδια ως πρώτο βήμα στη διαδικασία δημογραφικής αλλαγής που ήδη λαμβάνει χώρα και στην πολιτική εκτουρκισμού που εφαρμόζεται στις περιοχές που καταλαμβάνει.
Ο Μαμούν Μανσούρ, ψευδώνυμο για έναν δάσκαλο στην Αζάζ, είπε ότι η εκμάθηση των τουρκικών επιβαρύνει πολύ τους μαθητές και τους κάνει να απουσιάζουν καθώς είναι υποχρεωμένοι να μάθουν [περισσότερες] γλώσσες».
Δεδομένου ότι τα τουρκικά διδάσκονται στα σχολεία αυτή τη στιγμή, ο Μανσούρ ζήτησε να ανατεθεί σε Τούρκους δασκάλους.
Τότε θα το διδάξουν ακατάλληλα που θα μπορούσε να δημιουργήσει περισσότερες επιπλοκές».
Ο Μπούσρα αλ Σάλεχ, 30, ψευδώνυμο για έναν καθηγητή τουρκικής γλώσσας στην Εκπαιδευτική Διεύθυνση της Αζάζ, είπε:
«Η επιθυμία των μαθητών να μάθουν τουρκικά έχει γίνει υποχρεωτική προκειμένου να συνεχίσουν τις σπουδές τους».
Ωστόσο, τα τουρκικά έπληξαν τους μαθητές, σύμφωνα με τον Μπούσρα, επειδή έχει γίνει ένα αποτυχημένο μάθημα.
Αν και η τουρκική γλώσσα έχει γίνει υποχρεωτική, ο Αλ Σάλεχ εξέφρασε την πεποίθησή ότι «πρέπει να είναι μια πολιτιστική γλώσσα και να επιλέγεται από τους μαθητές αντί να την επιβάλλουν».