Σύμφωνα με την γερμανική Die Welt, «είναι το πρόσωπο του γερμανικού κινήματος των Κίτρινων Γιλέκων».
Στα 26 του χρόνια ο Γιάννης-Παύλος Σάκαρος, κάτοικος Στουτγάρδης, με καταγωγή από την Κατερίνη-όπως μαθαίνει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έχει καταφέρει να μπει τηλεοπτικά σε όλα τα γερμανικά σπίτια ως ο ηγέτης των διαδηλώσεων κατά της απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων στη Γερμανία.
Εργαζόμενος στο εργοστάσιο της Πόρσε στην Στουτγάρδη ο Γιάννης έχει ηγηθεί από τις αρχές Γενάρη όλων των διαδηλώσεων στη Στουτγάρδη ενάντια στην απόφαση των τοπικών Αρχών να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των παλιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων από την 1η Ιανουαρίου.
Ο Σάκαρος εξέφρασε αμφιβολίες σχετικά με το όριο των 40 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του αζώτου (ΝΟ2) ανά κυβικό μέτρο αέρα αλλά και των μετρήσεων της ΕΕ, με βάση τα οποία απαγορεύονται τα παλιότερα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας Euro 4 στην πόλη του.
«Μια μειοψηφία πνευμονολόγων έθεσε αυτό το όριο», λέει.
«Το κυριότερο όμως είναι ότι η γερμανική κυβέρνηση για χρόνια κοιμόταν, αντί να ασκήσει πίεση στις εταιρείες αυτοκινήτων να προσαρμοστούν.
»Και εφόσον ουδείς αντέδρασε χρειάστηκε ένας Έλληνας να αναλάβει να ξεσηκώσει τον κόσμο», σημειώνει ο Γιάννης Σάκαρος απαντώντας στο ερώτημα τι ήταν αυτό που τον ώθησε να ηγηθεί του κινήματος κατά της απαγόρευσης.
Ιδιοκτήτης ενός πετρελαιοκίνητου Σιτροέν 14 ετών Euro 4 ,ο Σάκαρος λέει ότι «ήμουν και ο ίδιος θιγόμενος από το μέτρο ως οδηγός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Δεν μπορούσα να το δεχτώ».
Aν και πηγαίνει στη δουλειά του με το τρένο, αναγκάζεται να παίρνει το αυτοκίνητό του δυο φορές την εβδομάδα.
Από τον Απρίλιο όμως, οπότε θα τεθεί σε εφαρμογή η σχετική απόφαση, δεν θα μπορεί να το κυκλοφορεί.
Όπως και περίπου 80.000 κάτοικοι της Στουτγάρδης με πετρελαιοκίνητα Euro4.
«Μας λένε: Αγοράστε ένα καινούριο αυτοκίνητο. Με τι λεφτά! Δεν βλέπω», λέει ο Γιάννης, που την περασμένη Πέμπτη εμφανίστηκε στην πολύ δημοφιλή εκπομπή «Maybrit Illner» της γερμανικής τηλεόρασης.
«Τελικά, είμαστε αυτοί που πρέπει να πληρώσουν», λέει.
«Οι πολίτες θα πρέπει να αναλάβουν τώρα τα βάρη , που ανήκουν στην κυβέρνηση».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Γιάννης αναμένει μαζική συμμετοχή στις διαδηλώσεις κατά της απαγόρευσης του ντίζελ, λέγοντας ότι στόχος του είναι η ανάπτυξη ενός εθνικού κινήματος διαμαρτυρίας στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους.
Το Σάββατο μάλιστα είχαν προγραμματιστεί ανάλογες διαδηλώσεις και σε άλλες γερμανικές πόλεις, όπως στην Ερφούρτη και το Μόναχο.
«Όποια πόλη επηρεάζεται από τις απαγορεύσεις πρέπει να ξεσηκωθεί» λέει.
«Παλιός» στις διαδηλώσεις
Μπορεί να είναι μόλις 26 χρονών αλλά ο Γιάννης Σάκαρος ειναι «παλιός» στις διαδηλώσεις.
Είχε πάρει μέρος στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά του αμφιλεγόμενου σιδηροδρομικού σταθμού S21 στη Στουτγάρδη, που στοίχισε πολλά δισεκατομμύρια.
Κατά τη γνώμη του, οι πολίτες έχουν τώρα πολύ περισσότερους λόγους να βγουν έξω στο δρόμο.
Ο Σάκαρος ονειρεύεται ένα ευρύ πολιτικό κίνημα.
Φοράει περήφανα το κίτρινο γιλέκο του, βλέπει τις διαμαρτυρίες των «Κίτρινων Γιλέκων» στη Γαλλία ως λαμπρό παράδειγμα.
Αντιμετώπισε βέβαια προβλήματα όταν στην προηγούμενη διαδήλωση είδε κάποιους πολιτικούς του ακροδεξιού κόμματος AfD και ορισμένα μέλη της ακροδεξιάς εναλλακτικής ένωσης «Zentrum Automobil» να είναι μεταξύ των διαδηλωτών.
Τους κράτησε πάντως μακριά από το βήμα των ομιλητών.
«Κάθε πολίτης πρέπει να έρθει, αλλά ότι το AFD προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το κίνημα μας το βρίσκω βλακώδες», είπε στο γερμανικό ραδιόφωνο.