Διαβάστε σχετικά για Αεροπορικό Δυστύχημα, Άκης Τσελέντης, Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών, Ενέργεια, Έρευνα Υδρογονανθράκων, Ιράν, Πανεπιστήμιο Πατρών, Σεισμολογία,
Νέο μήνυμα από το Ιράν έστειλε χθες στον Γεράσιμο Χουλιάρα ο σεισμολόγος Άκης Τσελέντης, ο οποίος σώθηκε από θαύμα, καθώς λόγω της κίνησης στους δρόμους της Ινδίας έχασε τη μοιραία εσωτερική πτήση αεροπλάνου της Aseman Airlines, που συνετρίβη με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι 65 επιβαίνοντες.
Η επικοινωνία από το Ιράν παραμένει δύσκολη και έτσι ο κ. Τσελέντης ζήτησε από το συνάδελφό του να δημοσιεύσει τη δήλωσή του, όπως και έκανε εκείνος στο Facebook.
Ο κ. Τσελέντης εξηγεί τους λόγους που βρίσκεται στο Ιράν και εκφράζει τη λύπη του για τις ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν, διευκρινίζοντας ότι τα αεροπλάνα της συγκεκριμένης εταιρείας είναι παλιά.
Tο μήνυμά του:
«Αρχικά θέλω να ευχαριστήσω όλο αυτό το κόσμο που εξέφρασε την ανησυχία του.
Στο Ιράν ταξιδεύω πολύ συχνά γιατί συνεργάζομαι με τη διεύθυνση γεωφυσικών ερευνών της κρατικής εταιρείας πετρελαίου η οποία δοκιμάζει μια μεθοδολογία εντοπισμού κοιτασμάτων που έχουμε αναπτύξει εγώ και οι συνεργάτες μου στο Γεωδυναμικό Ινστιτούτο και στο Πανεπιστήμιο Πατρών, και η οποία είναι πολύ αποτελεσματική σε δύσβατες περιοχές.
Η περιοχή Asuj ηταν μια από τις πυλωτικές περιοχές γιατί γειτνιάζει με τη μεγάλη ρηξιγενή ζώνη Zagros στην οποία οι κλασικές μέθοδοι έρευνας υδρογονανθράκων είναι αδύνατο να εφαρμοστούν.
Πήγαινα στη περιοχή για να δω από κοντά τις συνθήκες και τις δυσκολίες που θα αντιμετωπίζαμε αν εγκαθιστούσαμε ένα μικροσεισμικό δίκτυο.
Έφυγα από το ξενοδοχείο μου στη Τεχεράνη με προορισμό το αεροδρόμιο και να μεταβώ στην Asuj και μετά στην Ahwaz μια άλλη περιοχή στο ΝΑ Ιραν.
Λόγω της μεγάλης κινησης έφτασα καθυστερημένα οπότε πήρα την απόφαση να φύγω για την Ahwaz και να μεταβώ στην Asuj στην επιστροφή.
Μόλις προσγειώθηκα στην AWAZ έμαθα για την καταστροφή και το ποσό τυχερός ήμουν.
Λυπάμαι για τις τόσες πολλές ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν τόσο άδοξα στα αφιλόξενα βουνά του Zagros.
Τα αεροπλάνα της συγκεκριμένης εταιρείας αλλά και σχεδόν όλων των τοπικών εταιρειών, λόγω των οικονομικών μέτρων και έλλειψης ανταλακτικών, είναι πολύ παλιά.»