Για τα σκοτεινά σημεία της εξαφάνισης του Airbus της Egypt Air μίλησε ο γνωστός πολύπειρος εμπειρογνώμονας Ακριβός Τσολάκης. Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο», ο κ. Τσολάκης εξήγησε:
Πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή, από τα στοιχεία που είναι βεβαιωμένα. Η Egypt Air ανήκει στις αεροπορικές εταιρείες «5 αστέρων» της Ευρώπης, την κατηγορία που περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου.
Για να βρεθεί σε αυτή την ομάδα είναι υποχρεωμένη να είναι άψογη σε όλες της τις λειτουργίες, στη συντήρηση, την επιλογή πληρωμάτων, την λειτουργία , τον επιχειρησιακό σχεδιασμό, την έγγραφη τεκμηρίωση, πρέπει όλα να είναι άψογα, αλλιώς αποβάλλεται.Σε ό,τι αφορά την πορεία του αεροσκάφους μέχρι το σημείο που χάθηκε, το Airbus A320 φαίνεται να φτάνει σε ένα συγκεκριμένο σημείο όπου χάνεται ξαφνικά η επαφή με το πλήρωμα και λίγο μετά χάνεται η επαφή και με το αεροσκάφος.
Όπως φαίνεται, κάτι αιφνίδιο πρέπει να συνέβη, το οποίο έθεσε εκτός ανθρώπινης λειτουργίας το πλήρωμα, ή κάτι ανάγκασε το πλήρωμα να προβεί σε ενέργειες και να σβήσει τις συσκευές εντοπισμού.Η πορεία του φαίνεται να περιλαμβάνει ελιγμούς και μία κάθοδο που «σταμάτησε» στα 13.000 πόδια, καθώς εκεί χάθηκε η επαφή με τα ραντάρ. «Με προβληματίζει τι συνέβη εν τω μεταξύ», τόνισε ο κ.Τσολάκης.
Η πληροφορία που διέρρευσε για τον εντοπισμό τμημάτων του αεροσκάφους διαψεύστηκε από την εταιρεία, έτσι, περιμένουμε να δούμε τι θα βρεθεί. Εάν βρεθούν κομμάτια του αεροσκάφους, θα ξέρουμε ότι συνετρίβη. Αυτά θα μας οδηγήσουν και στη ζημιά από την οποία έπεσε, η μορφή και τα χαρακτηριστικά τους, που δίνουν τη δυνατότητα στους εμπειρογνόμωνες να φτάσουν στην αιτία του δυστυχήματος.
Εάν ωστόσο δεν συνετρίβη στη θάλασσα, εάν δεν βρεθεί τίποτε και δεν πάρουν οι ειδικοί τα στοιχεία από τα μαύρα κουτιά, αφήνουμε τον καθένα να φανταστεί κάτι όπως αυτό που συνέβη πριν από κάποια χρόνια, σημείωσε (σ.σ. σε μία έμμεση αναφορά στην εξαφάνιση της πτήσης της Malaysia στον Ινδικό).
Ο κ.Τσολάκης επιβεβαίωσε επίσης ότι οι αρχές δεν έλαβαν σήμα κινδύνου, κάτι που μπορεί να μεταδοθεί είτε με επικοινωνία του πληρώματος με το έδαφος είτε αυτόματα.
Υπήρξαν μόνο οι προηγούμενες επικοινωνίες, κατά την πορεία του αεροσκάφους μέσα στα τμήματα του FIR, όπου υπάρχουν ορισμένες συχνότητες με τις οποίες ενώ υπερίπταται βρίσκεται εν ακροάσει και μπορεί ανά πάσα στιγμή να το καλέσει κάποιος από το έδαφος, ενώ οι πιλότοι δίνουν τη θέση τους ανά τακτά διαστήματα, διευκρίνισε.
«Δεν έδωσαν κανένα σημείο, υπήρξε απόλυτη σιγή», σημείωσε, κάτι που δείχνει ότι αυτό που συνέβη ήταν τόσο στιγμιαίο ώστε το πλήρωμα να μην προλάβει να κάνει τίποτε.
«Θερμά εισηγούμαι να περιμένουμε», τόνισε ο κ.Τσολάκης, ο οποίος κλείνοντας απένειμε τα εύσημα στον ελληνικό μηχανισμό για την αντίδρασή του. Σαν άνθρωπος που ασχολείται αρκετές δεκαετίες με το αντικείμενο, «οφείλω να επαινέσω τη συμμετοχή μας, ήταν άμεση και αποτελεσματική, είμαι πολύ περήφανος που βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο», τόνισε.