Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Κομισιόν: Έως και 18 δισ. ετησίως το κόστος της κατάργησης της Σένγκεν

Κομισιόν: Έως και 18 δισ. ετησίως το κόστος της κατάργησης της Σένγκεν
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Αν επανέρχονταν οι συστηματικοί έλεγχοι διαβατηρίων στα σύνορα της ζώνης Σένγκεν, αυτό θα κόστιζε στην οικονομία από 5 έως και 18 δισ. ευρώ το χρόνο, σύμφωνα με την Κομισιόν.

Κάτι τέτοιο, θα υπονόμευε την εσωτερική αγορά της ζώνης και τη λειτουργία του ευρώ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στην έκθεση για την πρόοδο στο μεταναστευτικό, τονίζεται ότι μία μόνιμη κατάργηση της συμφωνίας Σένγκεν θα είχε σοβαρό άμεσο αντίκτυπο στον τομέα των μεταφορών, τις καταναλωτικές τιμές, τη δημόσια διοίκηση, την κοινή αγορά εργασίας, αλλά και την τουριστική βιομηχανία.

Τους τελευταίους μήνες ασκούνται σφοδρές πιέσεις στη Συνθήκη Σένγκεν, εξαιτίας της προσφυγικής κρίσης. Κάποια από τα μέλη της ζώνης, ανάμεσά τους η Γερμανία και η Αυστρία, εντατικοποίησαν τους συνοριακούς ελέγχους σε μία προσπάθεια να επιβραδύνουν τις ροές.

Η μόνιμη, ή έστω μακροχρόνια, επαναφορά των συνοριακών ελέγχων θα έβλαπτε το ελεύθερο εμπόριο αγαθών εντός της ΕΕ, το οποίο σήμερα αποτιμάται σε περίπου 2,8 τρισ. ευρώ το χρόνο και θα αύξανε τις τιμές, σύμφωνα με την Κομισιόν. Επίσης, θα πλήττονταν όσοι εργάζονται σε διαφορετική χώρα από εκείνη που διαμένουν, περίπου το 1% των εργαζομένων της ζώνης Σένγκεν.

Είναι δύσκολο να κοστολογηθεί ο οικονομικός αντίκτυπος των συνοριακών ελέγχων, σημείωσε η Κομισιόν, προσθέτοντας ότι εκτιμά το άμεσο κόστος από 5 έως 18 δισ. ευρώ. Υπό το πιο πιθανό σενάριο, το ύψος του θα ανερχόταν στα 7,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, μία επιπλέον ώρα αναμονής για φορτηγά και άλλα οχήματα στα σύνορα, που αυτή τη στιγμή είναι ανοιχτά, θα κόστιζε περίπου 3,4 δισ. ευρώ το χρόνο. Δύο ώρες αναμονής θα ανέβαζαν το ποσό στα 6,7 δισ. ευρώ.

Ο επιπλέον χρόνος ταξιδιού για τα επιβατικά αυτοκίνητα θα κόστιζε περίπου 2,6 δισ. ευρώ, ενώ οι χώρες της Σένγκεν θα έπρεπε να ξοδέψουν επιπλέον 1,1 δισ. για τον έλεγχο των ταξιδιωτικών εγγράφων.

Αν τα μέλη της ΕΕ εγκαταλείψουν και την κοινή πολιτική της βίζα, οι απώλειες για τον τουρισμό θα ήταν μεταξύ των 10 και 20 δισ. ευρώ, σύμφωνα πάντα με την Κομισιόν.

Σε παρόμοια μελέτη, το think tank της γαλλικής κυβέρνησης France Stratégie, εκτίμησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι το εμπορικό κόστος από την κατάργηση της Σένγκεν θα έφτανε τα 110 δισ. ευρώ έως το 2025.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Φρανσουά Ολάντ: Οι επιθέσεις των Τούρκων στους Κούρδους της Συρίας είναι απαράδεκτες

Νίκος Ανδρουλάκης: «Να αποτρέψουμε ένα νέο επικίνδυνο σενάριο ενός “τουρκολιβυκού συμφώνου”, τώρα με τη Συρία»

Τέλος εποχής για τον Γαλλογερμανικό άξονα στην Ευρώπη – Ολοκληρωτικά χρεοκοπημένος, γράφει ο Guardian

Νίκος Ανδρουλάκης: «Πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, αλλά χωρίς αυταπάτες»

Γιάννης Βαληνάκης: «Καθαρός αναθεωρητισμός συνόρων και διεκδίκηση εδάφους» από την Τουρκία

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr