Οι πληροφορίες που έρχονται από την Κίνα κάνουν λόγο για μία συμφωνία-μαμούθ με την Boeing για την πώληση 300 αεροπλάνων σε εταιρίες της χώρας για τα επόμενα χρόνια.
Πρόκειται για την αγορά του αιώνα, αφού είναι η μεγαλύτερη παραγγελία που έχει γίνει ποτέ από μία χώρα ενώ ανοίγει την πόρτα για νέες επενδύσεις και κατασκευή εργοστασίου της αμερικάνικης εταιρίας στην χώρα.
Παράλληλα η συμφωνία προβλέπει και την δημιουργία εργοστασίων συναρμολόγησης μέσα στην χώρα, στην οποία θα κατασκευάζονται, κατόπιν αδείας, ειδικές εκδόσεις του 737 της εταιρίας για προώθηση στην εσωτερική αγορά της Κίνας.
Η τεράστια αυτή παραγγελία δείχνει την σημαντική θέση που έχει η αγορά της Κίνας στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η κινέζικη οικονομία το τελευταίο διάστημα, και την μείωση σε παγκόσμιο επίπεδο της επιβατικής κίνησης.
Η συμφωνία αυτή αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο βήμα της αμερικάνικης εταιρίας στην κόντρα με την ευρωπαϊκή Αirbus η οποία έχει ήδη εργοστάσια στην Κίνα. Εκπρόσωποι της Boeing δήλωσαν ότι η αγορά της Κίνας είναι ίσως η σημαντικότερη αυτή την στιγμή, ενώ η συνεργασία της με την εταιρία COMAC για την κατασκευή των εσωτερικών των αεροπλάνων, την βαφή και άλλες εργασίες συναρμολόγησης θα επεκταθεί μέσα στα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αγορά της Κίνας μπορεί να δεχθεί πάνω από 6.330 νέα αεροπλάνα μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, με το κόστος να φθάνει σχεδόν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια. Η άνοδος της μεσαίας αστικής τάξης στην Κίνα και η ανάγκη της να ταξιδεύει ωθεί αυτή την κούρσα στην αγορά της χώρας, αποτελώντας το νέο Ελντοράντο των κατασκευαστριών εταιριών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη στην Κίνα η Airbus έχει σε λειτουργία ένα εργοστάσιο, το οποίο συναρμολογεί τα μεσαίων αποστάσεων Α320. Ενώ σκοπεύει να το επεκτείνει, ώστε να μπορούν να συναρμολογηθούν εκεί και τα μεγαλύτερα Α330.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι Κινέζοι συναρτούν την αγορά των αεροπλάνων με αντισταθμιστικά οφέλη και απαραιτήτως την κατασκευή γραμμών συναρμολόγησης στην χώρα. Κάτι που οι αμερικάνοι αποδέχονται με αρκετή δυσκολία, καθώς φοβούνται πολύ ότι η μεταφορά τεχνογνωσίας θα αποβεί εις βάρος τους σε βάθος χρόνου.
Όμως προς το παρόν, τα χρήματα είναι πολλά, και οι δυσκολίες στην οποία βρίσκονται οι αεροπορικές βιομηχανίες τις ωθούν να κάνουν συμφωνίες ακόμα και με τον… διάβολο για να ξεπεράσουν τα προβλήματα.