Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Αεροπορική τραγωδία: Αν υπάρχει αυτοκτονία, οι αποζημιώσεις είναι μικρότερες

Αεροπορική τραγωδία: Αν υπάρχει αυτοκτονία, οι αποζημιώσεις είναι μικρότερες
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Θλιβεροί υπολογισμοί αρχίζουν λίγα μόλις εικοσιτετράωρα από την συντριβή του αεροπλάνου στις Γαλλικές Άλπεις που κόστισε τη ζωή σε 149 άτομα και με την έρευνα για τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας να συνεχίζεται.

Η εταιρεία Germanwings είναι αναγκασμένη γρήγορα να αποζημιώσει τις οικογένειες των θυμάτων που είχαν αποβιβαστεί στο μοιραίο αεροπλάνο που συνετρίβη στις Αλπεις.

Καταρχήν ήταν το σοκ της είδησης. Στη συνέχεια η συγκίνηση που μεταδόθηκε από τις τηλεοράσεις όλου του κόσμου, όταν οι οικογένειες των θυμάτων έφτασαν στο αεροδρόμιο για να αναζητήσουν πληροφορίες και να πάρουν απαντήσεις.

Και τέλος, ο θυμός, όταν οι οικογένειες άκουσαν για την αυτοκτονία του συγκυβερνήτη που περιπλέκει το θέμα των αποζημιώσεων.

Το θέμα είναι ταμπού γιατί θέτει το θέμα της αξίας μιας ανθρώπινης ζωής. Οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να αποδίδουν μια προκαταβολή εντός 15 ημερών σε όσους τη δικαιούνται, από τη στιγμή που τα θύματα έχουν ταυτοποιηθεί.

Σύμφωνα με τη Συνθήκη του Μόντρεαλ του 1999, η οποία υπογράφηκε από 110 χώρες, εκ των οποίων η Γερμανία και η Γαλλία, η προκατοβολή στις οικογένειες δεν μπορεί να είναι κατώτερη από 18.000 ευρώ.

Η εταιρεία είναι αυτόματα υπεύθυνη

Ο αερομεταφορέας θεωρείται ο πρώτος υπεύθυνος όταν υπάρχει δυστύχημα στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του, ακόμη κι αν δεν έχει κάνει κανένα λάθος. Η ευθύνη του αερομεταφορέα εκτιμάται ως 127.000 ευρώ ανά επιβάτη στο πλαίσιο μιας διεθνούς πτήσης.

Αν οι αποζημιώσεις ξεπερνούν αυτό το πλαφόν, η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να αρνηθεί ότι είναι δική της ευθύνη και να μη δεχθεί να πληρώσει τις επιπλέον αποζημιώσεις αν φέρει αποδείξεις ότι το δυστύχημα δεν προκλήθηκε από δική της αμέλεια ή ότι οφείλεται αποκλειστικά σε κάποιον τρίτο.

Τα αποτελέσματα της έρευνας για τα αίτια της πτώσης του Airbus θα είναι κατά συνέπεια καθοριστικά για τις ασφαλιστικές εταιρείες της Germanwings αλλά και για την ίδια την Airbus.

Αν ισχύσει η άποψη ότι ο συγκυβερνήτης αυτοκτόνησε οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορεί να αθωώσουν την εταιρεία-πελάτη τους και να μειώσουν κατά πολύ τις αποζημιώσεις. Εκτός και αν η Germanwings επιθυμεί να διατηρήσει την εικόνα της και δεχθεί να αποζημιώσει καθόλοκληρίαν τα θύματα.

Πώς υπολογίζεται η αποζημίωση

Για να υπολογιστεί η αποζημίωση σε μια τέτοια περίπτωση, λαμβάνονται υπόψιν δύο παράγοντες. Ο ηθικός καταρχήν, ο οποίος θα εκτιμηθεί από τους ειδικούς. Αυτός εκτιμάται ανάλογα με το βαθμό συγγένειας με το θύμα. Στη Γαλλία, υπάρχουν ποσοστά γι’αυτό.

Για παράδειγμα, ο παράγοντας ηθικής αποζημίωσης σε περίπτωση απώλειας συζύγου εκτιμάται στα 20.000-30.000 ευρώ. Αλλά αυτά τα ποσοστά μεγαλώνουν όταν ο θάνατος επήλθε βίαια ή σε εξαιρετικές συνθήκες, όπως στην περίπτωση του Airbus.

Υπάρχει και η αποζημίωση επί του οικονομικού. Για να υπολογιστεί λαμβάνονται υπόψιν οι οικονομικές απώλειες που προκύπτουν και τα κέρδη που θα υπήρχαν αν το άτομο ζούσε.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Τέλος εποχής για τον Γαλλογερμανικό άξονα στην Ευρώπη – Ολοκληρωτικά χρεοκοπημένος, γράφει ο Guardian

Γαλλία: «Μαχαιριά» της Moody’s στον φιλόδοξο Μπαϊρού

Γαλλία: Νέος πρωθυπουργός ο Φρανσουά Μπαϊρού – Η δύσκολη αποστολή του

Νίκος Δένδιας: «Ελλάδα και Γαλλία συνδέονται διαχρονικά με δεσμούς φιλίας»

Ντόναλντ Τραμπ: «Η προτεραιότητα είναι να επιλυθεί το πρόβλημα της Ουκρανίας με τη Ρωσία»

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr