Ολοκληρώθηκαν την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2014,οι εργασίες της ΚΣΤ΄ Πανορθοδόξου Συνδιασκέψεως Εντεταλμένων Ορθοδόξων Ἐκκλησιών και Ιερῶν Μητροπόλεων για θέματα αιρέσεων και παραθρησκείας
Η Συνδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε, στο Συνεδριακό και Διοικητικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Λαμίας, υπό την αιγίδα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β’, με την φιλοξενία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Φθιώτιδος κ. Νικολάου και υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Γλυφάδας κ. Παύλου, Μέλους της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων.
Στη Συνδιάσκεψη συμμετείχαν Εντεταλμένοι εννέα Ορθοδόξων Εκκλησιών και εβδομήντα έξι Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος, της Κρήτης και της Δωδεκανήσου.
Η Συνδιάσκεψη, με θέμα: «Εξωχριστιανικές, αιρετικές και αποκρυφιστικές θεωρήσεις περί του Χριστού», μελέτησε τις ποικίλες θεωρήσεις περί του προσώπου του Χριστού από τις εξωχριστιανικές, αιρετικές και αποκρυφιστικές ομάδες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον Ελλαδικό και στο υπόλοιπο Ορθόδοξο κόσμο.
Μετά το πέρας των εργασιών της, συνέταξε και ενέκρινε ομοφώνως κείμενο Πορισμάτων, στα οποία, μεταξύ των άλλων, τονίζει τα εξής:
Η Ορθόδοξη Εκκλησία, καθοδηγούμενη από το Άγιο Πνεύμα, πιστεύει και ομολογεί τον Κύριο Ιησού Χριστό, σύμφωνα με τον Όρο της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, «τέλειον τον αυτόν εν θεότητι και τέλειον τον αυτόν εν ανθρωπότητι, Θεόν αληθώς και άνθρωπον αληθῶς τον αυτόν εκ ψυχής λογικής και σώματος, ομοούσιον τω Πατρί κατά την θεότητα και ομοούσιον τον αυτόν ημίν κατά την ανθρωπότητα, κατά πάντα όμοιον ημίν χωρίς αμαρτίας…εν δύο φύσεσιν ασυγχύτως, ατρέπτως, αδιαιρέτως, αχωρίστως γνωριζόμενον…».
Σε αντίθεση με την πίστη και την μαρτυρία της Μιάς, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας, οι εξωχριστιανικές, αιρετικές και αποκρυφιστικές θεωρήσεις περί του Χριστού, στηρίζονται στους έωλους συλλογισμούς του σκοτισμένου νου του ανθρώπου της πτώσεως, με τους οποίους σχετικοποιείται ή αλλοιώνεται καί διαστρέφεται ἡ αλήθεια για το Θεανδρικό
Πρόσωπο και το έργο του Ιησού Χριστού. Σήμερα χαρακτηριστικά παράδειγμα αλλοιωμένης θεωρήσεως του προσώπου του Χριστού αποτελούν οι διδασκαλίες της Θεοσοφίας, της Ανθρωποσοφίας, των λεγομένων «μαρτύρων του Ιεχωβά» και του νεοπαγανισμού.
Αυτό έχει ως συνέπεια τον αποπροσανατολισμό και την απομάκρυνση του ανθρώπου από τον κύριο σκοπό της υπάρξεώς του, πού είναι ἡ κατά χάριν ένωση και κοινωνία του με την πηγή της ζωής, τον Αληθινό Τριαδικό Θεό.
Ενώπιον όλων αυτών, παλαιοτέρων και συγχρόνων παραχαράξεων της αλήθειας για το Πρόσωπο του Χριστού, η Εκκλησία ευαγγελίζεται την μοναδικότητα της εν Χριστώ σωτηρίας, επαναλαμβάνοντας τους λόγους της Αγίας Γραφής, ότι «ουκ έστι εν άλλω ουδενί η σωτηρία· ουδέ γαρ όνομά εστι έτερον υπό τον ουρανόν το δεδομένον εν ανθρώποις εν ω δεί σωθήναι ημάς» (Πρξ, 4,12).
Η Συνδιάσκεψη προτρέπει το ορθόδοξο πλήρωμα να πιστεύει, να γρηγορεί και να ομολογεί την πίστη της Εκκλησίας, η οποία είναι προϋπόθεση της σωτηρίας μας.