Ιδιαίτερα χαρμόσυνη ήταν φέτος η ανάσταση στην ελληνική πόλη Αλ Σκελεμπίγια (Σελευκόβηλος ή Σελεύκεια προς Βήλω) στην επαρχία Χάμα της Συρίας.
Η Σελεύκεια είναι μία εξολοκλήρου ελληνική πόλη.
Ο πληθυσμός της είναι ελληνορθόδοξος και διατηρεί την ανάμνηση της ελληνικής του καταγωγής αν και σήμερα οι Σελευκόβηλοι είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα αραβόφωνοι, διότι η Ορθόδοξη Εκκλησία, το Πατριαρχείο Αντιόχειας, το οποίο είναι φιλορωσικό, εδώ και πάνω από έναν αιώνα δεν υποστηρίζει τη διατήρηση της ελληνικής γλώσσας, αντιθέτως προωθεί τον εξαραβισμό, εξυπηρετώντας τα γεωπολιτικά συμφέροντα της Ρωσίας που θέλουν τους ανθρώπους αυτούς «Άραβες χριστιανούς» και όχι Έλληνες, ώστε οι πληθυσμοί αυτοί να αισθάνονται προστάτιδά τους τη Μόσχα και όχι τη Δύση και την Ελλάδα.
Ωστόσο, για αυτή την κατάσταση, που δεν είναι τωρινή αλλά μετρά σχεδόν αιώνα, δεν ευθύνονται τα ξεχασμένα αδέλφια μας στη Συρία.
Οι ευθύνες είναι της Εκκλησίας και βεβαίως του ελληνικού κράτους, που μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή και τον ξεριζωμό των Ελλήνων της Μικράς Ασίας εγκατέλειψε τον γηγενή Ελληνισμό του Λεβάντε, δηλαδή σε Συρία, Λίβανο, Παλαιστίνη και Ιορδανία, στον εξαραβισμό και στη ρωσική επιρροή.
Είναι μία κατάσταση γνωστή τόσο στην ελληνική διπλωματία όσο και στους φιλίστορες και αποτελεί μία ακόμα περίτρανη απόδειξη της εχθρικότητας του κομπλεξικού «ξανθού γένους» προς οτιδήποτε ελληνικό.
Η Σκελεμπίγια, η Σελευκόβηλος δηλαδή, είναι μία ηρωική πόλη. Όταν ξέσπασε ο πόλεμος στη Συρία οργάνωσε τη δική της πολιτοφυλακή και αμύνθηκε με επιτυχία σε όλες τις προσπάθειες των τζιχαντιστών να την καταλάβουν.
Το ελληνικό αίμα πολέμησε σκληρά τους τρομοκράτες και τους νίκησε.
Σε όλες τις ελληνικές πόλεις της Συρίας και σε όλες τις ελληνορθόδοξες κοινότητες του Λεβάντε υπάρχουν οργανωμένα προσκοπικά συστήματα και προσκοπικές μπάντες.
Οπλαρχηγός της τοπικής φρουράς είναι ο Ναμπέλ Αλαμπντάλα (εδώ το προφίλ του στο Facebook: Nabel Alabdalla), ο οποίος ηγήθηκε της αντίστασης στους τζιχαντιστές, εμψυχώνοντας τους άνδρες του μιλώντας τους για την Παναγιά και ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή παρά «νίκη ή θάνατος».
Ο Ναμπέλ Αλαμπντάλα με το μαύρο πουκάμισο και τη ζώνη με το πιστόλι στον Επιτάφιο.
Ο Ναμπέλ Αλαμπντάλα κράτησε την πόλη του ελεύθερη και έσωσε τον λαό του από τη σκλαβιά κι αυτό είναι το σημαντικό.
Είναι υποστηρικτής του Μπασάρ αλ Άσαντ και θεωρείται φίλος των Ρώσων. Πριν βιαστεί η Δύση να τον κρίνει αυστηρά ως «φιλορώσο» να ληφθεί υπόψη ότι δεν είχε άλλες επιλογές.
Εξάλλου, που ήταν άραγε η Δύση όταν οι τζιχαντιστές της Αλ Κάιντα και οι μισθοφόροι των Τούρκων έσφαζαν τα πρώτα χρόνια του πολέμου τους χριστιανούς της Συρίας;
Μετά το 2015 ενεπλάκη η Δύση στη Συρία και χάρη στην ηρωική αντίσταση των Κούρδων στην Κομπάνι. Μέχρι τότε, δηλαδή από το 2011, οι μειονότητες της Συρίας είχαν εγκαταλειφθεί στην εθνοκάθαρση από τις συμμορίες των τρελών θρησκόληπτων.
Και βεβαίως καμία δυτική δύναμη δεν έχει προσπαθήσει να πλησιάσει τους σχεδόν ένα εκατομμύριο Έλληνες της Συρίας. Τους έχουν παρατήσει στους Ρώσους και τον Άσαντ.
Ο Ναμπέλ Αλαμπντάλα ανέλαβε την πρωτοβουλία να οικοδομηθεί μία Αγία Σοφία στη Σελευκόβηλο ως απάντηση στη μετατροπή της Αγίας Σοφίας στην Κωνσταντινούπολη σε τζαμί.
Σε αυτό το έργο βρήκε υποστηρικτές τον ρωσικό στρατό. Ο ναός υποτίθεται ότι θα είναι μία μινιατούρα της Αγίας Σοφίας της Κωνσταντινούπολης.
O Ναμπέλ Αλαμπντάλα με το αναστάσιμο φως που ήρθε από τα Ιεροσόλυμα.
Φέτος στην Ανάσταση στη Σελευκόβηλο επικράτησε μεγάλη χαρά διότι για πρώτη φορά το Άγιο Φως ήρθε από τα Ιεροσόλυμα με πρωτοβουλία του Ναμπέλ Αλαμπντάλα.
Το TRIBUNE θα συμπαρίσταται πάντα στις ελληνικές μειονότητες όπου κι εάν βρίσκονται, όπως κι εάν επιβιώνουν, όπως κρατάνε την ελληνική τους ταυτότητα ή ανάμνηση.