Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΤεχνητή ΝοημοσύνηΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Βασίλης Οικονόμου: «Μείωση κυκλοφοριακής συμφόρησης – Η αναγκαιότητα μιας νέας στρατηγικής»

Βασίλης Οικονόμου: «Μείωση κυκλοφοριακής συμφόρησης – Η αναγκαιότητα μιας νέας στρατηγικής»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, σε άρθρο του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, επισημαίνει τη σημασία της μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της αναμόρφωσης των στρατηγικών μεταφορών στις αστικές περιοχές.

Όπως υποστηρίζει, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών λειτουργεί μεθοδικά, εφαρμόζοντας ένα οργανωμένο σχέδιο δράσης που στοχεύει στη βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και της διανομής των εμπορευμάτων, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφαλή μετακίνηση των ατόμων, ιδιαίτερα εκείνων με αναπηρία.

Οι βασικοί τομείς δράσεων

Ο Βασίλης Οικονόμου αναφέρει πως η στρατηγική του Υπουργείου εστιάζει σε οκτώ βασικούς τομείς:

♦ Ασφάλεια αστικών οδών

♦ Δημόσια συγκοινωνία

♦ Διαλειτουργικότητα υποδομών και δικτύων

♦ Προώθηση του βαδίσματος και της ποδηλασίας

♦ Μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις οδικές μεταφορές

♦ Αναδιοργάνωση της αστικής εφοδιαστικής με νέα ωράρια εφοδιασμού

♦ Διαχείριση κινητικότητας και έξυπνα συστήματα μεταφορών

Όπως τονίζει ο Βασίλης Οικονόμου, οι στρατηγικοί στόχοι αυτών των παρεμβάσεων περιλαμβάνουν τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, την ενίσχυση της ασφάλειας των ευάλωτων ομάδων, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών ρύπων, καθώς και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος.

Κεντρικές παρεμβάσεις και προγράμματα

Ο Βασίλης Οικονόμου αναλύει τις πέντε βασικές κατηγορίες παρεμβάσεων που διαμορφώνουν τον οδικό χάρτη του Υπουργείου μέχρι το 2027:

1. Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)

Όπως επισημαίνει, ο νέος ΚΟΚ αναμένεται να ψηφιστεί τον Φεβρουάριο του 2025 και θα περιλαμβάνει τη θεσμοθέτηση του ορίου ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε τοπικές οδούς, την ιεράρχηση των παραβάσεων και των προστίμων με βάση τις σύγχρονες ανάγκες, καθώς και αυστηρότερα μέτρα για τις αντικοινωνικές και υποτροπιάζουσες παραβάσεις.

2. Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης για την Αττική

Ο Βασίλης Οικονόμου ενημερώνει ότι μέχρι τον Απρίλιο του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί η διαβούλευση με τους Δήμους της Αττικής, ενώ μετά το Πάσχα θα παρουσιαστεί ο Νέος Συγκοινωνιακός Χάρτης της περιφέρειας.

3. Νέα Πολιτική για την Ασφαλή και Βιώσιμη Κινητικότητα

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, μια επιτροπή ειδικών εξετάζει μέτρα για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ρυθμιστικού κέντρου κινητικότητας στην Αττική, την αναθεώρηση του Δακτυλίου της Αθήνας, την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και την προσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των επιχειρήσεων.

4. Συνεργασία με Δήμους για τη βελτίωση της δημόσιας συγκοινωνίας

Ο Βασίλης Οικονόμου υπογραμμίζει ότι το Υπουργείο συνεργάζεται με τους Δήμους για την ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας, όπως η παροχή δωρεάν οχημάτων σε απομακρυσμένες περιοχές, η αναβίωση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής και η ενίσχυση του διαλόγου με τις τοπικές κοινωνίες.

5. Προώθηση μιας σύγχρονης κουλτούρας κινητικότητας

Ο υφυπουργός τονίζει την ανάγκη διαδραστικών δράσεων ενημέρωσης, ιδιαίτερα για τους νέους οδηγούς, την εφαρμογή του μέτρου «Πόλεις στα 30» και την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης.

Ο ρόλος της τεχνολογίας και η ψηφιοποίηση των μεταφορών

Ο Βασίλης Οικονόμου επισημαίνει ότι η αξιοποίηση της τεχνολογίας αποτελεί βασικό άξονα του σχεδιασμού, με μέτρα όπως ο ψηφιακός έλεγχος των λεωφορειολωρίδων, η επιτήρηση της κυκλοφορίας σε κρίσιμους οδικούς άξονες και η παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο για τις μετακινήσεις.

Η σημασία της βελτίωσης της αστικής κινητικότητας

Όπως υποστηρίζει, η βελτίωση της αστικής κινητικότητας συμβάλλει στη μείωση της συμφόρησης, στην προστασία του περιβάλλοντος, στην οικονομική ανάπτυξη, στην κοινωνική συνοχή, στην ενίσχυση της ασφάλειας και στην αειφόρο ανάπτυξη των πόλεων.

Δέσμευση για το μέλλον

Ο Βασίλης Οικονόμου καταλήγει ότι το 2025 αποτελεί κομβική χρονιά για τη βελτίωση της κινητικότητας, με στόχο τη σταδιακή αντιστροφή των επιπτώσεων της πανδημίας στην κυκλοφορία.

Επισημαίνει πως η Αθήνα μπορεί να ακολουθήσει το παράδειγμα ευρωπαϊκών πόλεων που έχουν υιοθετήσει στρατηγικές βιώσιμης κινητικότητας, συνδυάζοντας την αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών, την ενίσχυση των εναλλακτικών μέσων μεταφοράς και την αξιοποίηση της τεχνολογίας.

Όπως τονίζει, η δέσμευση του Υπουργείου είναι σαφής: ασφαλείς, βιώσιμες και εύκολες μετακινήσεις για όλους, με ένα σύγχρονο και λειτουργικό σύστημα μεταφορών που θα βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών και θα ενισχύσει την ανάπτυξη της χώρας.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Οι διάσημοι που έσπευσαν να φωτογραφηθούν με το αγωνιστικό μονοθέσιο της McLaren

Ο Καραμέρος επιμένει στην άμεση παραίτηση του Νίκου Τσάφου – Βρέθηκαν κι άλλα φιλοτουρκικά του

Pit Stop στο Ζάππειο για την οδική ασφάλεια

Ζήσαμε την απόλυτη εμπειρία Formula 1 στην Αθήνα – Κοσμοσυρροή σε OPAP Arena και Σύνταγμα στα δύο θεματικά events με πρωταγωνιστή το μονοθέσιο της McLaren

Συνελήφθη 29χρονος Τούρκος μαφιόζος στο Παλαιό Φάληρο

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr
Διαβάστε ακόμα...
Τι είναι ο αριστερός εθνικισμός ή σοσιαλπατριωτισμός
Leftist Nationalism (ή αριστερός εθνικισμός) είναι μια πολιτική ιδεολογία που συνδυάζει τον εθνικισμό με αριστερές,...