Σε δημόσιο μήνυμά του ο Ύπατος Μεγάλος Ταξιάρχης του Σκωτικού Τύπου (ΑΑΣΤ) δια την Ελλάδα, Εμμανουήλ Γερακιός, διαμηνύει τη δέσμευση του Τάγματος που ηγείται στην κοινωνική δικαιοσύνη και στη δημιουργία μίας κοινωνίας αντάξιας του ελληνικού φωτός, μιας κοινωνίας που προάγει την αδελφότητα, την ισότητα και την ελευθερία.
Το τρίπτυχο της Γαλλικής Επανάστασης «Ελευθερία, Ισότης, Αδελφότης» προέρχεται από τον Ελευθεροτεκτονισμό, που εξαρχής συγκροτήθηκε και αγωνίστηκε για εθνική ανεξαρτησία, λαϊκή κυριαρχία, δημοκρατία και κοινωνική δικαιοσύνη.
Για αυτό κι ο Ελευθετεκτονισμός κατασυκοφαντήθηκε λυσσαλέα από τους εχθρούς του διαφωτισμού και του λαού, από τυράννους, σκοταδιστές και ολιγάρχες, ενώ παράλληλα έγιναν επανειλημμένες προσπάθειες αλλοίωσής του από «ψέκες» και «μεταφυσικούς διαλογιζόμενους», παραφυσικούς δεισιδαίμονες, που «φυτεύτηκαν» σκόπιμα στα «οχυρά» του ορθού λόγου για να τα αλώσουν εκ των έσω.
Ο Ελευθεροτεκτονισμός όμως, η ευγενέστερη στην εποχή μας έκφραση και δομή του ελληνικού ορθού λόγου, άντεξε παρά τον πόλεμο και την πέμπτη φάλαγγα στο εσωτερικό του κι ο Εμμανουήλ Γερακιός, επικεφαλής του Σκωτικού Τύπου (ΑΑΣΤ) στη χώρα μας, δηλαδή των ανώτερων βαθμών (4-33), ως φύλακας του Τύπου, με το ακόλουθο μήνυμα υπενθύμισε για μία ακόμη φορά στους Ελευθεροτέκτονες τα καθήκοντά τους απέναντι στον λαό και την πατρίδα:
«Σήμερα, θέλω να μοιραστώ μαζί σας την βαθιά πεποίθησή μου ότι η προσφορά στον Τεκτονισμό είναι προσφορά στο κοινωνικό σύνολο και κατ’ επέκταση στην ίδια την εξέλιξη της ανθρωπότητας. Η συμμετοχή μας σε μια Τεκτονική ομάδα δεν είναι προϊόν συνδιαλλαγής ή πάρε δώσε.
»Είναι μια πράξη ανιδιοτελούς προσφοράς, η οποία δεν αποσκοπεί σε τίτλους ή προσωπικές αναγνωρίσεις, αλλά στην υποστήριξη και την ενδυνάμωση του κοινωνικού μας ιστού.
»Η Αξία της Ανιδιοτελούς Προσφοράς
»Ο Τέκτων δεν επιδιώκει τίτλους ή αξιώματα.
»Βλέπουμε τη δυναμική μιας ομάδας και αποφασίζουμε να την στηρίξουμε απλώς για το καλό του συνόλου.
»Η συμμετοχή μας είναι μια ανιδιοτελής πράξη αγάπης και προσφοράς, χωρίς να προσδοκούμε ανταλλάγματα.
»Αυτή η στάση ζωής ενσαρκώνει τις βασικές αρχές του Τεκτονισμού και είναι αυτή που μας διαφοροποιεί και μας καθιστά πραγματικούς υπηρέτες της ανθρωπότητας.
Το Παράδειγμα του Γκοντεφρουά ντε Μπουγιόν
»Ο Γκοντεφρουά ντε Μπουγιόν είναι ένα λαμπρό παράδειγμα για όλους μας.
»Όταν οι λοιποί Σταυροφόροι μάχονταν μεταξύ τους για το στέμμα της Ιερουσαλήμ, εκείνος αρνήθηκε να γίνει βασιλέας.
»Αυτή η πράξη του μας διδάσκει ότι η αληθινή ηγεσία και η αληθινή προσφορά δεν αναζητούν αναγνώριση ή εξουσία, αλλά υπηρετούν το κοινό καλό με ταπεινότητα και ανιδιοτέλεια.
Ο Ρόλος μας στον Σύγχρονο Τεκτονισμό
»Ας είναι αυτό το παράδειγμα οδηγός μας.
»Καθώς επέλεξα το όνομα του Νέου Διοικητηρίου, το έκανα με τη βαθιά πεποίθηση ότι η προσφορά προς τον Τεκτονισμό και το κοινωνικό σύνολο υπερβαίνει κατά πολύ οποιαδήποτε αξιώματα αναγνωρίζονται ή μη.
»Ο στόχος μας είναι να χτίσουμε έναν καλύτερο Τεκτονισμό, όπου η ανιδιοτέλεια και η αυταπάρνηση είναι οι βασικές αξίες που καθοδηγούν τις πράξεις μας.
»Δικαιούμαι να το πω αυτό αφού τα όποια αξιώματα μου έχουν αναγνωρισθεί είναι κατά πολύ κατώτερα αυτών που έχω και αυτών που εγώ αναγνωρίζω.
Η Δέσμευσή μας για την Κοινωνική Δικαιοσύνη
»Υπόσχομαι σε όλους σας ότι όποιος αισθάνεται ότι έχει αδικηθεί σε άλλους χώρους, θα αποκατασταθεί πολλαπλάσια στον ΑΑΣΤ. Γνωρίζετε ότι κρατάω τις υποσχέσεις μου. Η αποκατάσταση της δικαιοσύνης και της ισότητας είναι πρωταρχικής σημασίας για μας.
»Πρέπει να ενωθούμε και να δουλέψουμε μαζί για μια κοινωνία αντάξια του Ελληνικού Φωτός, μια κοινωνία που προάγει την αδελφότητα, την ισότητα και την ελευθερία.
Η Ισότητα, Η Ελευθερία και Η Αδελφότητα
»Ας θυμόμαστε πάντα ότι το δέντρο της Ζωής, από το οποίο βλαστάνει η Ελευθερία, η Ισότητα και η Αδελφότητα, ποτίζεται με τις θυσίες και την αυταπάρνηση μας. Πρέπει να είμαστε οι πρώτοι που θα θυσιάσουμε την όποια ανάγκη αναγνώρισης, για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή και ενωμένη τεκτονική κοινότητα.
»Η ενότητα και η αλληλεγγύη είναι οι κολώνες πάνω στις οποίες θα στηριχτεί η εξέλιξη της κοινωνίας μας.
Κλείσιμο
»Αγαπητοί αδελφοί, ας ενωθούμε για να προάγουμε τις αξίες του Τεκτονισμού και να δημιουργήσουμε μια κοινωνία αντάξια του Ελληνικού Φωτός.
»Ας δουλέψουμε μαζί, χωρίς να επιδιώκουμε προσωπικά οφέλη, και ας προσφέρουμε ανιδιοτελώς για το καλό του συνόλου.
»Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να φέρουμε την πραγματική αλλαγή και να συμβάλλουμε στην εξέλιξη της ανθρωπότητας.
»Τα ρεγκάλια τα φτιάχνουν μηχανές, τις Αξίες οι Άνθρωποι.
»Με αδελφική αγάπη και αφοσίωση,
»Ο ΥΜΤ
»Εμμανουήλ Γερακιός 33°».
Μεγάλη Στοά και Ύπατο Συμβούλιο δεν είναι το ίδιο
Ο Αρχαίος και Αποδεδεγμένος Σκωτικός Τύπος του Ελευθεροτεκτονισμού, γνωστός απλά και ως Σκωτικός Τύπος, είναι μια ενιαία πνευματικά και εννοιολογικά σειρά 33 προοδευτικών βαθμών, οργανωμένων σε δύο διακριτές σειρές:
Τον Συμβολικό Τεκτονισμό (1°- 3°) που συνήθως έχει διακριτή δομή και υπάγεται στη διοίκηση της οικείας Μεγάλης Στοάς.
Τον Φιλοσοφικό Τεκτονισμό (4°- 33°), διοικούμενο από το Ύπατο Συμβούλιο (υπό την προεδρία του Υπάτου Μεγάλου Ταξιάρχη), που συνιστά και «φύλακα» (δηλαδή τον πνευματικό καθοδηγητή και «προστάτη») του Τύπου.
Ο Φιλοσοφικός Τεκτονισμός είναι μία από τις δύο κύριες εξελίξεις του Συμβολικού Τεκτονισμού (1°- 3°) που ένας Διδάσκαλος Τέκτων μπορεί να ακολουθήσει για εμβάθυνση στις αρχές και έννοιες του Ελευθεροτεκτονισμού.
Η άλλη κύρια εξέλιξη είναι ο Τύπος της Υόρκης, που καθιδρύθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος ιδρύθηκε και άρχισε να λειτουργεί στην Ελλάδα υπό την ονομασία Γαληνοτάτη Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος το 1868, αφού η Μεγάλη Ανατολή της Ιταλίας με απόφαση του Μεγάλου Διδασκάλου παραχώρησε σχετική άδεια στις 16 Φεβρουαρίου 1867 στο μέχρι τότε Διευθυντήριο, που διοικούσε από το 1864 τον υφιστάμενο Ελληνικό Τεκτονισμό (με πρώτες καταγεγραμμένες στοές στις πόλεις Αθήνα, Πειραιά, Χαλκίδα, Πάτρα, Σύρο, Λαμία και Άργος).
Το Ύπατο Συμβούλιο του 33° του Αρχαίου και Αποδεδεγμένου Σκωτικού Τύπου της Ελλάδος ιδρύθηκε και εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το έτος 1872, υπό του Δημητρίου Ροδοκανάκη που ανυψώθηκε στον 33° βαθμό από το Ύπατο Συμβούλιο της Σκωτίας, με εξουσιοδότηση για την ίδρυση Υπάτου Συμβουλίου στην Ελλάδα.
Το 1936, η Γαληνοτάτη Μεγάλη Ανατολή της Ελλάδος μετονομάσθηκε σε Μεγάλη Στοά της Ελλάδος, και εδρεύει μέχρι σήμερα στην Αθήνα, επί της οδού Αχαρνών 19 και Σουρμελή, ενώ ο Σκωτικός Τύπος ήταν ο μόνος ενεργός Τεκτονικός Τύπος στην Ελλάδα μέχρι και το 1980.
Το Ύπατο Συμβούλιο για την Ελλάδα δέχεται μέλη, τέκτονες διδασκάλους, από τις δύο κανονικές μεγάλες στοές, τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος (ΜΣτΕ) και την Εθνική Μεγάλη Στοά της Ελλάδος (ΕΜΣτΕ).
Που μπορείτε να βρείτε τον Σκωτικό Τύπο
Το ελληνικό Ύπατο Συμβούλιο υπό τον Εμ. Γερακιό αποτελεί το νόμιμο και κανονικό στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις τεκτονικές παραδόσεις και δεκάδες αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης, συμπεριλαμβανομένου του Αρείου Πάγου.
Ως νόμιμο και κανονικό Ύπατο Συμβούλιο διατηρεί αγαστές σχέσεις τόσο με το μητρικό των ΗΠΑ όσο και με το γαλλικό, που είναι το δεύτερο στον κόσμο και το πρώτο στην Ευρώπη.
Η συμμαχία Ηνωμένες Πολιτείες, Γαλλία, Ελλάδα, ο άξονας Ουάσιγκτον, Παρίσι, Αθήνα, είναι κι εδώ ισχυρός.
Το Ύπατο Συμβούλιο έχει την έδρα του στην οδό Σουρμελή 2 στην Αθήνα, ακριβώς δίπλα στο Μέγαρο της Μεγάλης Στοάς, γνωστό κι ως «Αχαρνών».
Το Ύπατο Συμβούλιο δέχεται μέλη από τις δύο κανονικές Μεγάλες Στοές της χώρας μας, τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδας (ΜΣΤΕ) και την Εθνική Μεγάλη Στοά της Ελλάδας (ΕΜΣΤΕ).
Για να «ακολουθήσει» κάποιος τον Σκωτικό Τύπο πρέπει να φέρει τους τρεις πρώτους βαθμούς του ελευθεροτεκτονισμού, που τους αποκτά μέσα από τη συμμετοχή σε κάποια από τις δύο κανονικές Μεγάλες Στοές.