«Ο νέος εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας, έξω από την Τιθορέα αυτή τη φορά, επιβεβαιώνει αυτό που όλοι γνωρίζουμε. Ότι ο σιδηρόδρομος έχει καταρρεύσει με ευθύνη των κυρίων Μητσοτάκη και Καραμανλή», αναφέρουν σε δήλωσή τους οι Νίκος Παππάς, Χρήστος Γιαννούλης και Γιάννης Σαρακιώτης.
Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, ο αναπληρωτής τομεάρχης και ο αναπληρωτής τομεάρχης Έρευνας και Τεχνολογίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σημειώνουν ότι «200 επιβάτες, που ευτυχώς είναι καλά στην υγεία τους, έγιναν σήμερα μάρτυρες αλλά και θύματα της τριετούς πολιτικής αποδιοργάνωσης και καταστροφής».
Σχολιάζουν ότι όμως «δεν είναι οι πρώτοι» και ότι «δυστυχώς, δεν θα είναι και οι τελευταίοι», για να τονίσουν ότι «η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο ΟΣΕ, εκτός από μια “συγγνώμη”, οφείλουν και εξηγήσεις για τη νέα αστοχία στα “κλειδιά” και για το αν λειτούργησε η τηλεδιοίκηση».
Ο εκτροχιασμός
Δεν έχουν τέλος τα προβλήματα και η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού που επιλέγει τα ταξίδια με τον σιδηρόδρομο.
Ύστερα από το χάος της περασμένης εβδομάδας με τα προβλήματα της ηλεκτροκίνησης και τα τρένα να «μένουν» το ένα πίσω από το άλλο, νέο συμβάν ήρθε να προστεθεί στη μακρά λίστα ταλαιπωρίας των επιβατών, ενώ τα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού που πρόλαβε να μειώσει ταχύτητα ήταν αυτά που γλύτωσαν τους επιβάτες από τα χειρότερα.
Τα περίπου 200 άτομα που επέβαιναν στην αμαξοστοιχία 1521, η οποία έφυγε στις 7 το πρωί από το Λιανοκλάδι με προορισμό την Αθήνα ταλαιπωρήθηκαν αρκετές ώρες καθώς μισή ώρα μετά την αναχώρησή τους, στον παλιό σταθμό του Ελευθεροχωρίου το τρένο συγκρούστηκε με αγελάδα και ακινητοποιήθηκε.
Λίγα λεπτά μετά η αμαξοστοιχία ξεκίνησε ξανά, αλλά εκτροχιάστηκε σε μικρή απόσταση από τον σταθμό της Τιθορέας.
Ο μηχανοδηγός είχε προλάβει να μειώσει ταχύτητα και έτσι αποφεύχθηκαν τα χειρότερα.
Ωστόσο, οι επιβάτες χρειάστηκε να περιμένουν κάποιες ώρες στον σταθμό της Τιθορέας ώστε να έρθει το Λευκό Βέλος και να επιβιβαστούν σε αυτό προκειμένου να συνεχίσουν τη διαδρομή τους.
Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, αιτία για το νέο συμβάν που οδήγησε το τρένο έξω από τις ράγες ήταν το γεγονός ότι είχαν ξεχαστεί ανάποδα τα κλειδιά σε ένα σημείο όμως, το οποίο θεωρητικά διαθέτει τηλεδιοίκηση.
Υπενθυμίζεται ότι το τελευταίο διάστημα έχουν πολλαπλασιαστεί ξανά τα προβλήματα στη σιδηροδρομική κυκλοφορία.
Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) έχει ήδη ξεκινήσει αυτεπάγγελτη έρευνα για τις απανωτές βλάβες της περασμένης Πέμπτης, οι οποίες ουσιαστικά προκάλεσαν για κάποιες ώρες μπλακ άουτ στον σιδηρόδρομο, ενώ εκκρεμούν και οι απαντήσεις της Hellenic Train για το μπαράζ ακυρώσεων και καθυστερήσεων δρομολογίων στους Προαστιακούς της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.