«Η Εγνατία Οδός, σύντομα θα αποκτήσει δύο νέους κάθετους άξονες, οι οποίοι θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο ΣΔΙΤ, που τους απαλλάσσει από διόδια.
»Η δημοπράτηση συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τα συγκεκριμένα έργα για 27 χρόνια», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στην εκδήλωση για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, που έγινε στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε ότι στην προεκλογική ομιλία στην Πέλλα το 2019 είχε αναλάβει τη δέσμευση πως θα ολοκληρώσει την «πολύπαθη» οδική σύνδεση της Έδεσσας με τη Θεσσαλονίκη και τον Σεπτέμβριο του 2019, από το βήμα της ΔΕΘ, είχε πει ότι ο δρόμος Δράμα – Αμφίπολη έχει μελετηθεί και δημοπρατείται εντός 18 μηνών και σημείωσε:
«Οπως σας υποσχέθηκα 18 μήνες μετά είμαι ξανά στη Θεσσαλονίκη για την τελική ευθεία των δύο αυτών σημαντικών έργων.
»Παρά την αναστάτωση που έφερε η πανδημία οι μελέτες για τον άξονα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα είναι έτοιμες, ενώ νέα όψη αποκτά και ο δρόμος Δράμα – Αμφίπολη».
Ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι οι δύο οδικοί άξονες θα κατασκευαστούν με τη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και αυτό τους απαλλάσσει από διόδια και η δημοπράτηση τους εκτός από τα τρία χρόνια της εκτιμώμενης κατασκευής συμπεριλαμβάνει και την υποχρέωση του αναδόχου να συντηρεί τους δρόμους αυτούς για 27 χρόνια.
Με τα δύο αυτά έργα η Έδεσσα έρχεται δέκα λεπτά πιο κοντά στη Θεσσαλονίκη και η Αμφίπολη μισή ώρα πιο κοντά στη Δράμα, τόνισε και πρόσθεσε πως «οι δρόμοι αυτοί αποκτούν ευρωπαϊκές προδιαγραφές διευκολύνοντας εξυπηρετώντας χιλιάδες οδηγούς. Έχουν μεγάλη συμβολή στην απασχόληση και στις χερσαίες μεταφορές».
Υπογράμμισε ότι ταυτόχρονα τα δύο αυτά έργα είναι και επιλογές με πολιτικό περιεχόμενο, διότι «όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις, μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις».
Επίσης σπάει η ιδιότυπη απομόνωση των δύο αυτών περιοχών από τη Θεσσαλονίκη και την Εγνατία Οδό.
Η Ελλάδα είναι απολύτως έτοιμη να κάνει το μεγάλο άλμα στο μέλλον
Ο πρωθυπουργός δήλωσε πως η Ελλάδα είναι έτοιμη να κάνει το μεγάλο άλμα στο μέλλον και αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από τον οίκο Standard & Poor’s και στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης.
«Μπροστά μας, έχουμε το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης την “Ελλάδα 2.0”.
»Δηλαδή, την Ελλάδα των επόμενων δεκαετιών που περιλαμβάνει εκατοντάδες έργα που θα αναμορφώσουν το παραγωγικό μοντέλο, την εικόνα, αλλά και την καθημερινότητα σε ολόκληρη την επικράτεια», είπε και συνέχισε:
«Υπάρχουν, όμως, και προβλήματα που έρχονται δυστυχώς από το παρελθόν.
»Εκκρεμότητες του παρελθόντος τις οποίες λύνουμε.
»Και ένας από αυτούς τους παλιούς λογαριασμούς με το χθες είναι και αυτός που κλείνουμε τώρα με τους δύο αυτούς οδικούς άξονες».
«Η Ελλάδα φίλες και φίλοι -και επιτρέψτε μου να κλείσω με αυτό- είναι απολύτως έτοιμη να κάνει το μεγάλο άλμα στο μέλλον.
»Μόλις χθες ο οίκος Standard & Poor’s αναβάθμισε το ελληνικό χρέος με θετική προοπτική για το μέλλον, πιστοποιώντας και με αυτόν τον τρόπο την εμπιστοσύνη που οι διεθνείς επενδυτές δείχνουν στην προοπτική της Ελληνικής οικονομίας», επισήμανε και πρόσθεσε:
«Πριν από λίγες μέρες εξήγγειλα μια σειρά από σημαντικές φορολογικές μειώσεις που αφορούν το φόρο εισοδήματος στις επιχειρήσεις, την προκαταβολή που θα πληρώνουν οι επιχειρήσεις, την κατάργηση του τέλος επιτηδεύματος για το 2022 και τη μείωση των εργοδοτικών εισφορών για τον επόμενο χρόνο.
»Παρά την πανδημία και παρά την κρίση η κυβέρνηση αυτή είναι συνεπής στην υλοποίηση του προεκλογικού τους προγράμματος.
»Είχα δεσμευτεί ότι θα επιστρέψω στη μεσαία τάξη αυτά που της πήρε ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση αυτή υλοποιεί αυτήν την προεκλογική της δέσμευση.
»Σε αυτόν το δρόμο θα βαδίσουμε όλοι μαζί, με σιγουριά, με αυτοπεποίθηση, με προγραμματισμό, μιλώντας πάντα τη γλώσσα της αλήθειας σε συνεργασία με την Περιφερειακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση βρισκόμαστε στην έναρξη ενός ενάρετου κύκλου γρήγορης ανάκαμψης για τη χώρα μας, ενός κύκλου ανάκαμψης ο οποίος μετά την πανδημία θα ωφελήσει όλες τις Ελληνίδες και όλους τους Έλληνες».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής
«Η σημερινή κυβέρνηση δεν εξαγγέλλει έργα χωρίς σχέδιο, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης και πλάνο με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση», επισήμανε στην ομιλία του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής και τόνισε πως ο στόχος είναι να φέρει τη Θεσσαλονίκη, τη Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή στο επίκεντρο της Ν.Α Ευρώπης, σε μια νέα αναπτυξιακή πορεία με σύγχρονες υποδομές και με μια καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες.
Οπως είπε ο σχεδιασμός είναι μέσα στο φθινόπωρο να γίνει η προκήρυξη της πρώτης φάσης του διαγωνισμού.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης έδωσε στοιχεία για τους δύο οδικούς άξονες. Η απόσταση Θεσσαλονίκη-Εδεσσα είναι 80 χιλιόμετρα και Δράμα-Αμφίπολη 43 χιλιόμετρα.
Το λόγο πήραν οι περιφερειάρχες Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, οι οποίοι αναφέρθηκαν στη σημασία των δύο έργων, που ήταν αίτημα χρόνων.
Ο κ. Τζιτζικώσταςε μίλησε για έργο «ορόσημο» και τόνισε πως στην Κεντρική Μακεδονία εκτελούνται 1026 έργα συνολικού προϋπολογισμού 2 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο υφυπουργός Μακεδονίας και Θράκης Σταύρος Καλαφάτης, οι βουλευτές Κώστας Γκιουλέκας, Στράτος Σιμόπουλος, Δημήτρης Κούβελας, Γιώργος Καρασμάνης, οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας και Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου.