Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών Θεμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σήμερα, ο Επίτροπος Ανταγωνισμού Χοακίν Αλμούνια, προσυπέγραψε τον προβληματισμό που ανέπτυξε ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κύρτσος για την εμφάνιση ολιγοπωλιακών ή και μονοπωλιακών καταστάσεων στην Ελλάδα, άλλοτε με ευθύνη του Δημοσίου και άλλοτε με ευθύνη του ιδιωτικού τομέα.
Ο κ. Αλμούνια υποστήριξε ότι στον τομέα των αερομεταφορών έχουν δημιουργηθεί ολιγοπώλια ή και μονοπώλια σε συγκεκριμένες γραμμές, στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με αποτέλεσμα να ανεβαίνει το κόστος των εισιτηρίων και να ζημιώνονται οι καταναλωτές. Ανέφερε χαρακτηριστικά την αεροπορική σύνδεση Βρυξελλών-Φρανκφούρτης στην οποία ο ίδιος “υποφέρει” περιοδικά.
Κατά την άποψή του, τα ολιγοπώλια αντιμετωπίζονται καλύτερα με την είσοδο νέων παικτών στην αγορά. Δεν υπάρχουν φραγμοί, σε ό,τι αφορά το καθεστώς λειτουργίας των αεροπορικών συγκοινωνιών αλλά, οι επενδυτές κρίνουν ότι δεν προσφέρονται για επικερδείς επενδύσεις. Το μελλοντικό πέρασμα της ελληνικής οικονομίας σε φάση δυναμικής ανάπτυξης και η εμφάνιση νέων επενδυτών μπορεί, κατά την άποψή του, να περιορίσουν το πρόβλημα.
Σε ό,τι αφορά την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ο Επίτροπος Ανταγωνισμού κ. Αλμούνια, υπογράμμισε ότι οι ρυθμιστικές αρχές θα πρέπει να κάνουν καλή δουλειά στην Ελλάδα για να αποτραπούν νέες ολιγοπωλιακές καταστάσεις όταν η ΔΕΗ περάσει, σύμφωνα με το πρόγραμμα, σε φάση μερικής ιδιωτικοποίησης. Επεσήμανε ότι η δικαστική απόφαση σύμφωνα με την οποία το αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσης λιγνιτικών κοιτασμάτων δεν είναι συμβατό με τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ, είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.