Όλες οι έγκυρες έρευνες συγκλίνουν στο συμπέρασμα πως το κλείσιμο των σχολείων στις χώρες που προκρίθηκε συνέβαλε αποφασιστικά στη μείωση της διασποράς του ιού, δήλωσε ο καθηγητής Ηλίας Μόσιαλος, επιβεβαιώνοντας πως και ο ίδιος στην αρχή της επιδημίας ζητούσε επιτακτικά το κλείσιμο των σχολικών μονάδων.
Σε συνδυασμό με άλλα περιοριστικά μέτρα, η συγκεκριμένη απόφαση είχε θετικό αντίκτυπο και στην Ελλάδα, προσέθεσε ο Η. Μόσιαλος μιλώντας στο βραδινό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1.
Σχετικά με την επαναλειτουργία των σχολείων, ο εκπρόσωπος της Ελλάδας στους διεθνείς θεσμούς για τον κορονοϊό, επανέλαβε πως στο παρελθόν είχε υποστηρίξει τόσο το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων, όσο την πρόληψη για μαθητές που είτε ανήκουν είτε συγκατοικούν με άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
Περνώντας στην ανάλυση της παρούσας κατάστασης, ο καθηγητής δήλωσε πως από τη μία πλευρά υπάρχουν χώρες που κρατούν κλειστά τα σχολεία, όπως η Ιταλία, η Κορέα, η Μ. Βρετανία ενώ από την άλλη πλευρά υπάρχουν οι χώρες που προχωρούν σε επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, όπως η Γαλλία, Γερμανία, η Ελλάδα, η Νορβηγία κ.α.
Η Ελλάδα, σύμφωνα με τον καθηγητή, προχωρά σε μια μέση λύση και μια συντηρητική εκδοχή του νορβηγικού μοντέλου.
Η όποια απόφαση για τις τάξεις του δημοτικού και των νηπιαγωγείων θα ληφθεί τον Ιούνιο, λαμβάνοντας υπ΄όψιν τον αντίκτυπο του ανοίγματος των τάξεων του Γυμνασίου και του Λυκείου.
«Το 60% των μαθητών δεν επιστρέφει στις αίθουσες», ενώ οι υπόλοιποι μαθητές θα παρακολουθούν εκ περιτροπής τα μαθήματά τους.
«Εάν το δει κανείς ως ένα πείραμα για να προετοιμαστεί το εκπαιδευτικό σύστημα στο πώς θα γίνουν τα μαθήματα στην αρχή της σχολικής χρονιάς, μπορεί να το δει με θετικό τρόπο, αρκεί να κρατούνται όλες οι ασφαλιστικές δικλείδες που έχουν ανακοινώσει οι ειδικοί και η κυβέρνηση μέχρι στιγμής».
Εν κατακλείδι, ο Η. Μόσιαλος τόνισε πως η ελληνική κυβέρνηση δεν εφαρμόζει πιστά το μοντέλο άλλων χωρών, αλλά προχωρά σε μια συντηρητική εκδοχή της επαναλειτουργίας των σχολείων.