Όπως ο Αδόλφος Χίτλερ που έγραψε το βιβλίο “Ο Αγών μου” πίσω από τα σίδερα της φυλακής, έτσι και ο Νίκος Μιχαλολιάκος γράφει τον δικό του… αγώνα σε ένα ημερολόγιο περίπου 60 σελίδων, μέχρι στιγμής, όπου καταγράφει τις σκέψεις του και όσα έχουν συμβεί από την ημέρα της σύλληψής του, στις 28 Σεπτεμβρίου.
Μέσα από αυτές τις σελίδες ο γενικός γραμματέας του ναζιστικού κόμματος αυτοαναιρείται, εξομολογείται μυστικά της Χρυσής Αυγής και παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς πως η Χρυσή Αυγή κρύβει το ναζιστικό της παρελθόν με στόχο την πολιτική της ανέλιξη.
Σε αρκετά σημεία, όπως αναφέρει ο «Ελεύθερος Τύπος» ο Νίκος Μιχαλολιάκος αναιρεί τα ίδια του τα λόγια και πράξεις καθώς αναφέρει ότι κάποτε υποστήριζε και έλεγε στους ομοϊδεάτες του, ότι «η Χρυσή Αυγή δεν έχει σκοπό την ανάμιξη στην πολιτική».
Ο Μιχαλολιάκος παραδέχεται ότι η δήλωση αυτή έχει αναιρεθεί, επεξηγώντας, μάλλον χωρίς να πείθει τους παλιούς «συναγωνιστές» του- ότι «αρνούμενοι την εμπλοκή στην “πολιτική”, εννοούσαμε το συνήθη διεφθαρμένο τρόπο τού πολιτεύεσθαι».
Εξομολογείται ακόμη ότι την απόφαση για περαιτέρω πολιτικοποίηση την έλαβε μετά τις συγκεντρώσεις στις αρχές της δεκαετίας του 1990 για το «Μακεδονικό».
Έτσι, πολιτικοποίησε το κόμμα, φροντίζοντας να καταργήσει τις ναζιστικές αναφορές από τα χρυσαυγίτικα έντυπα που ο ίδιος συντόνιζε.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα ο αρχηγός του ακροδεξιού κόμματος γράψει χαρακτηριστικά «Μέχρι το 1992 χρησιμοποιείτο στα έντυπά μας και ο όρος εθνικοσοσιαλισμός. Από το 1992 και για 22 ολόκληρα χρόνια διακηρύσσουμε ότι ιδεολογία μας είναι ο λαϊκός εθνικισμός».
Επιπλέον, όπως κάνει σε όλα σχεδόν τα κείμενά του, μιλάει με θαυμασμό για το καθεστώς της 4ης Αυγούστου και τον Ιωάννη Μεταξά, ενώ εκφράζεται κάπως πιο συγκρατημένα για τη στρατιωτική χούντα της 21ης Απριλίου.
«Επί των ημερών της 4ης Αυγούστου ασκήθηκε μία πολιτική λαϊκή, ενισχύθηκαν οι εργάτες, οι αγρότες, αναδιοργανώθηκαν οι Ένοπλες Δυνάμεις, δόθηκαν ιδέες και ιδανικά στη νεολαία. Ο δε χαιρετισμός ήταν ίδιος με τον επίσημο χαιρετισμό σε Ιταλία, Γερμανία και Ισπανία, αλλά και ίδιος με τον τρόπο που χαιρετούσαν οι νέοι εθνικιστές σε ολόκληρο τον κόσμο», προσθέτει.
Για τη χούντα του 1967 συνεχίζει: «Μέγα ψεύδος πως το στρατιωτικό καθεστώς έριξε κάποια δήθεν δημοκρατική επανάσταση. Στην πραγματικότητα το καθεστώς δεν έπεσε, απλά παρέδωσε την εξουσία στους πολιτικούς με αφορμή την τραγωδία της Κύπρου, με διαβεβαίωση ότι θα υπάρξει εθνική απάντηση στην εισβολή του Αττίλα».
Η επανάληψη της λέξης φυλή και ο… Καζαντζάκης
Στα γραπτά του ο Νίκος Μιχαλολιάκος, παρά το ότι δηλώνει πως δεν έχει σχέση με ναζιστικές απόψεις, χρησιμοποιεί επανειλημμένα τις λέξεις «φυλή» και «φυλετικός», ενώ δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει και φράσεις του Καζαντζάκη (αν και ο τελευταίος ήταν επιφανής τέκτονας και ο Νίκος Μιχαλολιάκος ως γνωστό πολεμά τους… μασόνους) για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της καθαρότητας της φυλής.
«Για τους χρυσαυγίτες ο λόγος του Καζαντζάκη στην “Ασκητική”, ότι μέσα στον καθένα από εμάς ζουν οι σκιές των προγόνων που απαιτούν τη δικαίωση, αλλά και των απογόνων που θέλουν να διαβούν μέσα από εμάς στο πέρασμα του χρόνου, ο λόγος αυτός, που φαντάζει μεταφυσικός, αλλά είναι υπέροχα φυσικός και συγκεκριμένα φυλετικός, έχει απόλυτη ισχύ», υποστηρίζει γράφοντας παρακάτω και για τη «φυλετική επανάσταση του 1821».
Παντού «ορφανά του Μάρξ» και «πρώην πράκτορες της KGB»
Σχολιάζοντας την επικαιρότητα, καταφέρεται κατά των δικαστών, τους οποίους χαρακτηρίζει «ορφανά του Μαρξ» και κατά των ΜΜΕ «που κατευθύνονται από μία συμμορία διεφθαρμένων κρατικοδίαιτων πλουτοκρατών με αριστερό παρελθόν», όπως και από «πρώην πράκτορες της KGB, παιδιά του παραπετάσματος και φανατικούς μπολσεβίκους». Μόνο για τον πρώην πρωθυπουργό, Κώστα Καραμανλή, δεν έχει να πει κακή κουβέντα, διότι «μίλησε για “νταβατζήδες” και θέλησε να βάλει ένα τέλος στην εξουσία τους».