«Μεγάλη ήττα της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής και μεγάλο πλήγμα για τη χώρα μας» χαρακτηρίζει ο Χρήστος Σπίρτζης το όχι» των ευρωπαίων ηγετών στην έναρξη των διαπραγματεύσεων για την ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ.
Σε συνέντευξή εφ’ όλης της ύλης στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών χαρακτηρίζει «μυθεύματα» τα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το πρώτο εξάμηνο του 2015 είχε ζητήσει από τον Βλαντίμιρ Πούτιν να τυπώσει δραχμές.
Κάνει λόγο για μικροκομματικές σκοπιμότητες της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ, και σημειώνει ότι η Ελλάδα του 2019 απέχει έναν αιώνα από το 2015.
Στηρίζει την επανεκλογή του σημερινού Προέδρου της Δημοκρατίας, ενώ όταν ερωτάται αν θα ήθελε Πρόεδρο από την Κεντροαριστερά απαντά στο Πρακτορείο:
«Θα επιθυμούσα ο Προκόπης Παυλόπουλος να είναι αριστερός».
Αναφέρεται στα εσωτερικά του ΣΥΡΙΖΑ και χαρακτηρίζει μειοψηφία όσους φοβούνται την ΠΑΣΟΚοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ.
«Εκφράζουν -λέει- έναν εικονικό φόβο για τη διατήρηση κατεστημένων δομών και διαδικασιών, ενός κλειστού κόμματος».
Στην ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ αν θα πρέπει να επανεκλεγεί ο κ Τσίπρας με ανοικτή ψηφοφορία από τους πολίτες ο κ. Σπίρτζης απαντά:
«Η εκλογή του Αλέξη Τσίπρα από τη βάση, έγινε στις εκλογές, με ένα ποσοστό που δεν περίμεναν ούτε φίλοι ούτε εχθροί.
»Όπου εφαρμόστηκε η εκλογή Προέδρου από τη βάση ενός κόμματος, συνοδεύτηκε από την απαξίωση των υπόλοιπων κομματικών οργάνων και την καλλιέργεια του παραγοντισμού».
Αναφερόμενος στην υπογειοποίηση του σιδηροδρόμου στην Πάτρα και την Πατρών -Πύργου ο Χρ. Σπίρτζης κατηγορεί την κυβέρνηση ότι «έχει στοχοποιήσει την Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα από την πρώτη ημέρα».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης του πρώην υπουργού Υποδομών και βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη στον Γιώργο Ψύλλια για το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων:
Κύριε υπουργέ, πώς σχολιάζετε το «όχι» των Ευρωπαίων στην ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στην ΕΕ δεδομένου ότι και ως Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είχατε υποστηρίξει και εμπράκτως τη συμφωνία με συγκεκριμένα έργα;
Είναι μια αρνητική εξέλιξη και μια μεγάλη ήττα της εξωτερικής πολιτικής της Ελλάδας.
Η έναρξη των διαδικασιών ένταξης των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων και κυρίως της Βόρειας Μακεδονίας, σφράγιζε δια παντός την ευρωπαϊκή της πορεία και τον προσανατολισμό τους σε μια μόνιμη στενή συνεργασία με τη χώρα μας.
Οι πολύπλευρες θετικές συνέπειες από τη Συμφωνία των Πρεσπών για τη χώρα μας είναι πλέον απόλυτα αντιληπτές όπως και οι συνέπειες από την ανατροπή αυτής της πορείας.
Η Πολεμική μας Αεροπορία είναι ο προστάτης της φίλης γείτονος χώρας.
Οι συμφωνίες που υπογράφηκαν για την Πολιτική Αεροπορία, τα οδικά, σιδηροδρομικά, τηλεπικοινωνιακά και ενεργειακά δίκτυα, οι συνεχώς αυξανόμενες εμπορικές σχέσεις δικαιώνουν την πολιτική του Αλέξη Τσίπρα και της κυβέρνησης του.
Η επιρροή της Τουρκίας στα Βαλκάνια, μειώθηκε ραγδαία.
Η πολιτική αποσταθεροποίηση της Βόρειας Μακεδονίας και η πιθανή επικράτηση εθνικιστικών κύκλων και του αδελφού κόμματος της ΝΔ στη Βόρειο Μακεδονία, που στάθηκε απέναντι στη Συμφωνία των Πρεσπών, είναι σοβαρό πλήγμα για τη χώρα μας, σε μια εποχή που η ευρύτερη περιοχή είναι σε πλήρη ρευστότητα.
Κύριε Σπίρτζη υπήρξατε βασικός υπουργός της Κυβέρνησης Τσίπρα και μάλιστα στο ίδιο πόστο επί 4,5 χρόνια. Τελικά πόσο προετοιμασμένοι ήσασταν να κυβερνήσετε τη χώρα το 2015; Επίσης σε αυτά που λέχθηκαν ότι ζητήθηκε από τον Πρόεδρο Βλ. Πούτιν να τυπώσει δραχμές τι απαντάτε;
Ο απολογισμός των κυβερνήσεων του Αλέξη Τσίπρα απαντάει.
Η κατάσταση της χώρας το 2019, μοιάζει να απέχει έναν αιώνα από το 2015.
Βγήκαμε από τα μνημόνια, προστατεύοντας τους ανθρώπους που είχαν περιθωριοποιηθεί. Η ανεργία μειώθηκε.
Η χώρα απέκτησε οικονομικό απόθεμα 37 δισ., που δεν επιτρέπει την κερδοσκοπία στο δανεισμό της. Τα επιτόκια δανεισμού κατρακύλησαν.
Η αγορά άρχισε να κινείται με δυναμική. Νέες επενδύσεις ξεκίνησαν.
Ολοκληρώθηκαν έργα που λίμναζαν για δεκαετίες και ξεκίνησαν νέα.
Η Ελλάδα απέκτησε φωνή και οι πρωτοβουλίες του Αλέξη Τσίπρα στην Ευρώπη, στα Βαλκάνια και την νοτιανατολική Μεσόγειο διαμόρφωσαν συμμαχίες θωράκισης των συμφερόντων της χώρας μας.
Τελικά πόσο προετοιμασμένοι μπορεί να μην είμασταν για να πετύχουμε αυτά που σας ανέφερα;
Για την περίοδο της διαπραγμάτευσης το πρώτο εξάμηνο της κυβέρνησης Αλέξη Τσίπρα έχουν ειπωθεί πολλά μυθεύματα και επιχειρείται από διαφορετικές πλευρές η παρουσίαση της, με προφανείς μικροκομματικές σκοπιμότητες.
Από τη ΝΔ και το ΚΙΝΑΛ παρουσιάζεται ως μια καταστροφική περίοδο για τη χώρα, υποκρύπτοντας τις καταστροφικές και μη αναστρέψιμες δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει προς τους δανειστές και τη δραματική κατάσταση που είχαν οδηγήσει τη χώρα.
Όταν ακούς την κριτική της ΝΔ και του ΚΙΝΑΛ, πιστεύεις ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κυβερνούσε τη χώρα τουλάχιστον από το 1974 και ο Αλέξης Τσίπρας θα γιορτάσει τα εκατοστά του γενέθλια φέτος.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ την προσπάθεια που γινόταν κάθε μήνα από τον Φεβρουάριο του 2015 για την πληρωμή των μισθών και των συντάξεων.
Δεν υπήρχε ένα ευρώ στα δημόσια ταμεία.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ τον κίνδυνο να κλείσουν τα ελληνικά αεροδρόμια, γιατί δεν εμπιστεύονταν τη χώρα για την επισκευή του αεροπλάνου που πιστοποιούσε τα ραδιοβοηθήματα των αεροδρομίων, αξίας 40.000 ευρώ.
Δεν θα ξεχάσω την αγωνία διασφάλισης καυσίμων για τις αστικές συγκοινωνίες, με εκατοντάδες εκατομμύρια ανεξόφλητες οφειλές και για τα μηχανήματα των έργων.
Το σίγουρο είναι ότι στην κατάσταση που είχε βρεθεί η χώρα το 2014, έπρεπε να γίνει μια νέα διαπραγμάτευση, που θα ελάφρυνε τις δεσμεύσεις της χώρας και αυτό έγινε.
Το σίγουρο είναι ότι τον Αύγουστο του 2018, βγήκαμε από τα μνημόνια με την κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα και η Ελλάδα του 2019 δεν θυμίζει σε τίποτα την Ελλάδα και την ελληνική κοινωνία του 2010.
Εύχομαι να μην επιστρέψει η χώρα σε τέτοιες περιπέτειες…
Οι Προεδρικές εκλογές πλησιάζουν, εσείς προσωπικά θα θέλατε έναν αριστερό Πρόεδρο Δημοκρατίας ή έναν Πρόεδρο από τη λεγόμενη Κεντροαριστερά, και βέβαια Πρόεδρο γυναίκα;
Αν με ρωτάτε αν θα επιθυμούσα ο Προκόπης Παυλόπουλος να είναι αριστερός θα απαντούσα ναι.
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να είναι ένα πρόσωπο, που θα μπορεί να ανταπεξέλθει στον θεσμικό εθνικό υπερκομματικό του ρόλο, να συγκεντρώνει την εμπιστοσύνη της συντριπτικής πλειοψηφίας του Κοινοβουλίου και του ελληνικού λαού.
Αυτό που δεν πρέπει να γίνει είναι η επιλογή ενός προσώπου, που δεν θα υπηρετεί το θεσμικό ρόλο του Προέδρου της Δημοκρατίας αλλά κομματικές σκοπιμότητες.
Πώς κρίνετε τη στάση του ΚΙΝΑΛ απέναντι στο ΣΥΡΙΖΑ και στην κυβέρνηση Μητσοτάκη;
Το ΚΙΝΑΛ, δυστυχώς, διαπερνάται από έλλειψη πολιτικής στρατηγικής.
Ένα μέρος του επιθυμεί τη συνεργασία με τον ΣΥΡΙΖΑ και σίγουρα την μη συμπόρευση με τη ΝΔ.
Ένα άλλο επιθυμεί ή και συνεργάζεται με τη ΝΔ.
Ένα τρίτο προσπαθεί να ισορροπήσει μεταξύ των άλλων δύο αντιδιαμετρικών πολιτικών στρατηγικών κατευθύνσεων.
Υπάρχει μια εσωτερική «γκρίνια» από τα παλιά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που φοβούνται την λεγόμενη «ΠΑΣΟΚοποίηση». Εσείς τι θέση έχετε σε αυτό το θέμα;
Δεν έχω αντιληφθεί ότι αυτός ο φόβος που αναφέρετε προέρχεται από τα παλιά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.
Μπορώ να σας αναφέρω ότι η πλειοψηφία των «παλιών» και των ιδρυτικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, αγωνίζονται για τη διεύρυνση, την έκφραση του κοινωνικού ΣΥΡΙΖΑ, τις καταστατικές αλλαγές, την μαζικοποίηση και την συνεργασία ευρύτερα όλου του προοδευτικού κόσμου.
Όσοι εκφράζουν τον φόβο της ΠΑΣΟΚοποίησης, θεωρώ ότι είναι μειοψηφία και εκφράζουν έναν εικονικό φόβο για τη διατήρηση κατεστημένων δομών και διαδικασιών, ενός κλειστού κόμματος που δεν συνδέεται με τις πλειοψηφικές προοδευτικές κοινωνικές δυνάμεις που το στηρίζουν.
Χαρακτηρίζω εικονικό τον φόβο γιατί αν «ΠΑΣΟΚοποίηση» είναι η μετάλλαξη ενός σοσιαλιστικού κινήματος, σε ένα κόμμα του οποίου η ηγετική του ομάδα ακολούθησε νεοφιλελεύθερες πολιτικές και θέσεις σε αναντιστοιχία με τις κοινωνικές δυνάμεις που το στήριζαν και με τις αρχές του, που επέλεξε να συγκυβερνήσει με τη ΝΔ υπό την πρωθυπουργία συντηρητικών πρωθυπουργών ή νεοφιλελεύθερων τεχνοκρατών, που η στρατηγική του ήταν η συμπόρευση με τη Δεξιά και όχι η σύγκλιση των προοδευτικών δυνάμεων -δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για «ΠΑΣΟΚοποίηση» του ΣΥΡΙΖΑ, μιας και καμία ή κανένας που μετέχει ή θα μετάσχει στο μέλλον, καμία ή κανένας που στήριξε ή θα στηρίξει στο μέλλον, καμία ή κανένας που ψήφισε ή θα ψηφίσει στο μέλλον δεν θα συμφωνήσει σε μια τέτοια πορεία.
Κύριε Σπίρτζη, εσείς πώς τοποθετείστε στο ενδεχόμενο επανεκλογής του κυρίου Τσιπρα με ανοικτή ψηφοφορία από τη βάση και πώς σχολιάζετε τη διαδικτυακή πλατφόρμα του isyriza που δημιουργήθηκε;
Αυτή είναι η μεγάλη τομή που επιχειρείται. Να λειτουργεί μέσα από ένα διαδικτυακό σύστημα ο κάθε προοδευτικός πολίτης και να συμμετέχει στη διαμόρφωση των θέσεων και των πολιτικών του κόμματος του.
Πιστεύω ότι οι κοινωνικές δυνάμεις που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του προέδρου Αλέξη Τσίπρα στις εθνικές εκλογές, θα ανταποκριθούν και τώρα και θα συμμετέχουν μαζικά.
Η εκλογή του προέδρου Αλέξη Τσίπρα από τη βάση, έγινε στις εκλογές, με ένα ποσοστό που δεν περίμεναν ούτε φίλοι ούτε εχθροί.
Όπου εφαρμόστηκε η εκλογή προέδρου από τη βάση ενός κόμματος, συνοδεύτηκε από την απαξίωση των υπόλοιπων κομματικών οργάνων και την καλλιέργεια του παραγοντισμού.
Επομένως δεν συμφωνώ με αυτήν τη διαδικασία, αν δεν εξετάσουμε πρώτα την εκλογή και άλλων οργάνων από τη βάση, για να μην επαναλάβουμε νοσηρά φαινόμενα που παρατηρήθηκαν σε άλλους πολιτικούς φορείς.
Κύριε υπουργέ έχει δημιουργηθεί ένα θέμα στη Δυτική Ελλάδα με την υπογειοποίηση του Σιδηροδρόμου στην Πάτρα, αλλά και την Πατρών -Πύργου…
Η κυβέρνηση της ΝΔ, έχει στοχοποιήσει την Πάτρα και τη Δυτική Ελλάδα, από την πρώτη μέρα.
Σταματούν ή ακυρώνουν την υλοποίηση κρίσιμων υποδομών για την ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της χώρας.
Δεν ενημερώνουν, αν ξέρουν, ποιες είναι οι υποδομές που θα προχωρήσουν και πώς.
Την ίδια στιγμή επιχειρούν πάντα στο πλαίσιο μιας λαϊκίστικης επικοινωνιακής πολιτικής να ακυρώσουν και να απαξιώσουν τις μεγάλες επιτυχίες που είχαμε ως χώρα στον τομέα των υποδομών και των μεταφορών.
Επιτυχίες που αναγνωρίζονται από την Ευρωπαϊκή επιτροπή κυρίως όμως από τον Έλληνα πολίτη.
Για τα έργα που αναφέρεστε προφανώς έχει δημιουργηθεί μεγάλο θέμα στην Πάτρα και στην Δυτική Ελλάδα, γενικότερα. Αναδεικνύονται τα ψέματα που έλεγαν και συνεχίζουν να λένε πέντε χρόνια.
Αναδεικνύεται ότι δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στις απόψεις της τοπικής κοινωνίας.
Αναδεικνύεται το αδειανό πουκάμισο της πολιτικής της ΝΔ.
Το μόνο ερώτημα που θα θέσω, ενδεικτικό της στοχοποίησης της Δυτικής Ελλάδας, είναι ότι πριν έξι μήνες έγινε το δοκιμαστικό δρομολόγιο ως το Αίγιο.
Τον Αύγουστο έπρεπε να είχαν ξεκινήσει τα τακτικά δρομολόγια.
Ως σήμερα δεν έχουμε δει ούτε ανακοίνωση για το πότε ξεκινούν.
Η Πάτρα και πολλές αστικές περιοχές έχουν ζήσει και ζουν τις συνέπειες από την όδευση ενός υπέργειου σιδηροδρομικού δικτύου.
Εμείς συμφωνήσαμε τόσο με τον Δήμο όσο και με την Περιφέρεια, την υλοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου.
Συγκεκριμένα έγινε η μελέτη για την υπογειοποίηση του τμήματος Ρίο – Αγ. Διονύσιος, συντάχθηκε προϋπολογισμός και η δημοπράτηση του έργου ήταν θέμα λίγων ημερών.
Το πρόσθετο κόστος αφορά περίπου 25 εκατ. ευρώ.
Υπάρχει δέσμευση 130 εκατ. ευρώ για το έργο από το ΕΣΠΑ, μπορεί άμεσα να δημοπρατηθεί και να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2022, ώστε να μην κληθεί η χώρα να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια στην ΕΕ, γιατί δεν ολοκληρώθηκε το σύνολο του έργου από Αθήνα μέχρι Πάτρα.
Η μελέτη έχει αποσταλεί στον Δήμο και στην Περιφέρεια, εδώ και πολλούς μήνες.
Για το τμήμα Αγ. Διονύσιος – Αγ. Ανδρέας – νέο λιμάνι προβλέφθηκε να συνταχθεί η μελέτη στο πλαίσιο της σύμβασης Ρίο – Αγ. Διονύσιος.
Στην αναγνωριστική μελέτη, που συντάχθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ, προβλεπόταν η υπογειοποίηση ως τον Αγ. Ανδρέα και η υλοποίηση γραμμών light train, εντός του αστικού ιστού, στις δυτικές συνοικίες της πόλης.
Η εκτίμηση του προϋπολογισμού για αυτό το έργο είναι 170 εκατ. ευρώ και οι όποιες επιβαρύνσεις από τεχνικές δυσκολίες, που πιθανά να προκύψουν, δεν θα υπερβεί τα 200 εκατ. ευρώ.
Υπάρχει χρηματοδότηση από το πρόγραμμα CEF και έχουμε ξεκινήσει τις απαραίτητες διαδικασίες και συνεννοήσεις για την χρηματοδότηση του.
Είναι όμως προφανής η στρέβλωση που επιχειρεί η κυβέρνηση.
Στην υπογειοποίηση των Σεπολίων, εντός του αστικού ιστού, με 4 σιδηροδρομικές υπόγειες γραμμές το συμβατικό αντικείμενο είναι περίπου 120 εκατ.
Πώς στην υπογειοποίηση της Πάτρας δεκαπλασιάζεται το κόστος και αναφέρουν 1 δισ., χωρίς να έχουμε 4 γραμμές και χωρίς τα προβλήματα που υπάρχουν στα πυκνοδομημένα Σεπόλια;
Προφανώς για τον κ. Καραμανλή και τη ΝΔ το κόστος των έργων αυξάνεται όπου είναι υψηλά τα εκλογικά ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ.
Για το οδικό τμήμα Πατρών – Πύργου, θα γίνει όπως δρομολογήθηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ως αυτοκινητόδρομος ή δεν θα γίνει καθόλου.
Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Και πλέον το γνωρίζει και η κυβέρνηση που έχει εγκλωβιστεί από τα ψέματα και τη λάσπη της αντιπολιτευτικής τακτικής της.
Ας ξεκαθαρίσουμε όμως μερικά πράγματα οριστικά, για να αναδειχθούν ακόμη μια φορά τα ψέματα της ΝΔ, των συνοδοιπόρων της και συγκεκριμένων ΜΜΕ.
Πρώτον, βρήκαμε έναν διαγωνισμό, που δεν είχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Πώς άλλωστε να έχει αφού δεν είχε πάρει έγκριση από την Ε.Ε., δεν υπήρχε μελέτη κόστους οφέλους και δεν είχε καν κατατεθεί ο φάκελος έγκρισης μεγάλου έργου;
Δεύτερον, βρήκαμε έναν διαγωνισμό που δεν είχε τις στοιχειώδεις διασφαλίσεις διαφάνειας και για αυτό υπήρχαν προσφυγές ακύρωσης του.
Συγκεκριμένα βρέθηκαν υπερδιπλάσιες ποσότητες αδρανών υλικών και πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από αλλαγές στις μελέτες του αυτοκινητοδρόμου, που είχε εκπονήσει η παραχώρηση της Ολυμπίας οδού.
Αποδείχτηκε δηλαδή ότι ο ένας διαγωνισμός που βρήκαμε από τη ΝΔ, δεν προέβλεπε τις πραγματικές ποσότητες υλικών και εργασιών για την υλοποίησή του.
Ενδεικτικά να αναφέρω ότι οι ποσότητες των αδρανών υλικών, που προέκυψαν από την επικαιροποίηση της μελέτης είναι υπερδιπλάσιες όσων προέβλεπαν στον έναν διαγωνισμό, που είχε προκηρύξει η κυβέρνηση της ΝΔ.
Τρίτον, στην ευρωπαϊκή και στην εθνική νομοθεσία υπάρχει η υποχρέωση στα μεγάλα δημόσια έργα, να γίνονται διαγωνιστικές διαδικασίες κατά τμήματα.
Η πρόβλεψη αυτή υπάρχει για να αυξάνεται ο ανταγωνισμός και να μην υπάρχει υπερσυσσώρευση έργων σε λίγες εταιρείες, όπως υπήρχε το 2015.
Θα ήταν καλό ο κ. Καραμανλής να διαβάσει το άρθρο 59 του Ν.4412/2016 που ενσωματώνει το αντίστοιχο άρθρο 46 της οδηγίας 2014/24/ΕΕ και αν διαφωνεί να αναλάβει πρωτοβουλίες στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αλλαγή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, που ψήφισε η ΝΔ, στα ευρωπαϊκά όργανα.
Παρότι όμως η οδηγία εκδόθηκε τον Απρίλιο του 2014, τον Αύγουστο του 2014, η ΝΔ ψήφισε τον Ν.4821/2014, που δεν ελάμβανε υπόψη τις οδηγίες 2014/23/ΕΕ και 2014/24/ΕΕ.
Γιατί άραγε; Περιμένουμε πως η κυβέρνηση θα υλοποιήσει τις διαρροές της, να ακυρώσει τις ως σήμερα διαδικασίες και εγκρίσεις για να προχωρήσει σε έναν διαγωνισμό για το σύνολο του έργου.
Προβλέπουμε ότι εκτός από τις καθυστερήσεις που η ίδια δημιουργεί, δεν θα μπορέσει να κάνει τίποτα άλλο από το να ακολουθήσει το δικό μας σχέδιο ή να ακυρώσει για μια ακόμη φορά την υλοποίηση του έργου.
Τέταρτον, ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας που αναφέρει ο κ. Καραμανλής δεν ανέλαβε ούτε ένα από τα τέσσερα τμήματα που ήταν προσωρινός μειοδότης.
Οι καταγγελίες της ΝΔ και των συνοδοιπόρων της, τα προηγούμενα χρόνια, στάλθηκαν από εμένα στον εισαγγελέα, ο οποίος τις αρχειοθέτησε.
Πώς άλλωστε μπορεί να ευνοήσει κάποιος μια επιχείρηση, με ανοιχτούς δημόσιους διαγωνισμούς, που είναι προσωρινός μειοδότης με ποσοστά εκπτώσεων άνω του 50%;
Αυτό μόνο η επικοινωνιακή λαϊκίστικη ασυνέχεια της ΝΔ, μπορεί να το απαντήσει.
Παραταύτα ας μας πει η ΝΔ ποιες ήταν οι εκπτώσεις στο κατασκευαστικό κόστος των παραχωρήσεων, των συμβάσεων της ΝΔ, που μέρος της ήταν και το Πατρών – Πύργου για να κάνουμε συγκρίσεις…
Ας απαντήσουν, μιας και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ήδη έχει απαντήσει, θα μπορούσε να γίνει το οδικό τμήμα Πατρών Πύργου, ως αυτοκινητόδρομος αν δεν είχαμε τόσο μικρότερο κόστος, που προέκυψε από την αύξηση του ανταγωνισμού;
Η απάντηση είναι προφανής. Όπως προφανές είναι ότι ένα τόσο στοχοποιημένο έργο από τη ΝΔ, τους συνοδοιπόρους της και από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης οποιαδήποτε παρατυπία ή παρανομία αν είχε, δεν θα έπαιρνε ποτέ την έγκριση όλων των αρμόδιων Διευθύνσεων της ΕΕ, του Ελεγκτικού Συνεδρίου, των υπηρεσιών.
Τώρα η κυβέρνηση και ο κ. Καραμανλής πρέπει να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα και τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της νομοθεσίας.
Πρέπει επιτέλους να μας πουν τι θα κάνουν, ως έτοιμοι από καιρό για την διακυβέρνηση της χώρας…
Θα συνεχίσουν την υλοποίηση του δρόμου καρμανιόλα, που με ευθύνη τους δεν έγινε για δεκαετίες και πώς ή θα το σταματήσουν για μια ακόμη φορά;
Τα κολωνάκια της ανεπάρκειάς τους στα δημόσια έργα, είναι ακόμη στα μάτια των κατοίκων της Πάτρας, του Πύργου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου.
Εκατό ημέρες διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Πώς τις αποτιμάτε;
Οι κυβιστήσεις της ΝΔ είναι εμφανείς τους δύο μήνες που ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας.
Οι ανακυβιστήσεις θα γίνουν το επόμενο χρονικό διάστημα, αποκαλύπτοντας το ακραίο νεοφιλελεύθερο πρόσωπο της.
Θεωρώ ότι η εικόνα μιας έτοιμης κυβέρνησης, με σχέδιο, πρόγραμμα και μεταρρυθμιστικό προφίλ έχει ήδη αρχίσει να θολώνει.