Η μετονομασία του αεροδρομίου των Σκοπίων από «Μέγας Αλέξανδρος» σε «Διεθνή Αερολιμένα Σκοπίων» και η απομάκρυνση του έφιππου ανδριάντα του Μεγάλου Αλεξάνδρου από την αίθουσα αφίξεων του «Διεθνούς Αερολιμένα Σκοπίων» τον περασμένο Μάρτιο, άνοιξε τον αεροδιάδρομο της χώρας για την αεροπορική επανασύνδεση της ΠΓΔΜ με την Ελλάδα.
Η πρώτη πτήση που έγινε μετά από δώδεκα χρόνια «διακοπής» ήταν διπλωματική και μετέφερε στα Σκόπια τον Νίκο Κοτζιά.
Την Πέμπτη 1η Νοεμβρίου, στις έξι το απόγευμα, ξεκινάνε και οι απευθείας επιβατικές πτήσεις μεταξύ Σκοπίων και Αθήνας από την ελληνική αεροπορική εταιρεία «Aegean Airlines».
Την ανακοίνωση έκανε η τουρκική εταιρεία TAV, που εκμεταλλεύεται τα αεροδρόμια Σκοπίων και Αχρίδας.
Η σχετική ενημέρωση, σύμφωνα με σκοπιανά δημοσιεύματα, έγινε από τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών Γκόραν Σουγκαρέσκι, του διευθυντή επιχειρήσεων εδάφους της Aegean Airlines, Πάνου Νικολαΐδη και του γενικού διευθυντή της «TAV Μακεδονίας», Αλπέρ Ερσόι.
Η Aegean θα πετάει δύο φορές την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη και Τρίτη, με την πτήση Α3984 της Olympic Air, συνδέοντας αεροπορικά την Αθήνα με τα Σκόπια.
Η διάρκεια της πτήσης είναι 1 ώρα και 15 λεπτά.
Η πτήση θα πραγματοποιείται με αεροσκάφος τύπου Alenia ATR 42.
Υπενθυμίζεται ότι η Aegean είχε ξανά απευθείας σύνδεση μεταξύ Αθηνών και Σκοπίων την περίοδο 2003–2006.
Σύντομο ιστορικό
Το αεροδρόμιο «Πέτροβετς», όπως ήταν η αρχική του ονομασία, μετονομάστηκε σε «Μέγας Αλέξανδρος» το 2006 από την κυβέρνηση Γκρουέφσκι.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διακοπούν οι πτήσεις από και προς την Ελλάδα.
Το 2011 η τουρκική εταιρεία TAV, που από το 2010 διαχειρίζεται το αεροδρόμιο, «δώρισε» το αλυτρωτικό άγαλμα.
Στις αρχές Φεβρουαρίου η κυβέρνηση Ζάεφ, ύστερα από όσα συμφωνήθηκαν στο Νταβός, αποφάσισε την αλλαγή του ονόματός του, αντικατέστησε ταμπέλες και επιγραφές και τελευταίο απομάκρυνε τον «έφιππο Μέγα Αλέξανδρο».
Το αεροδρόμιο των Σκοπίων λειτούργησε το 1929 και η πρώτη πτήση είχε προορισμό το Βελιγράδι.
Το 1930 η δεύτερη πόλη με την οποία συνδέθηκε ήταν η Θεσσαλονίκη και το 1933 η τρίτη ήταν η Αθήνα.