Με τις αλλαγές που ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας για τη Γ’ Λυκείου και την εισαγωγή μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ενισχύεται το δημόσιο σχολείο, αναφέρει η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη, επισημαίνοντας ότι «δεν μπορεί η εισαγωγή ενός παιδιού στην Ανώτατη Εκπαίδευση να προϋποθέτει ένα σύστημα παραπαιδείας που λειτουργεί για πολλά χρόνια και μία και μοναδική εξέταση, από την οποία να εξαρτάται η επιλογή της εισαγωγής».
«Ξέρουμε όλοι ότι η Γ’ Λυκείου ήταν μία τάξη, στην οποία τα παιδιά δεν πήγαιναν στο σχολείο, διότι ασχολούνταν με την προετοιμασία τους για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση, μέσω των μηχανισμών της ενισχυτικής διδασκαλίας ή της παραπαιδείας» υπογράμμισε η κα Τζούφη, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM».
Και συμπλήρωσε ότι «εκείνο που προσπαθεί να κάνει το καινούριο σχέδιο, είναι να αναβαθμιστεί το Λύκειο και να επανέλθει η αξία του σχολείου ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση. Πώς θα γίνει αυτό; Θα πρέπει ο βαθμός που θα παίρνει το παιδί στο απολυτήριό του να έχει αξία και σημασία για την εισαγωγή του στην ανώτατη εκπαίδευση».
Πάντως η υφυπουργός Παιδείας είπε ότι «είναι μία πρόταση, η οποία θα καταλήξει σε νομοσχέδιο μέχρι το τέλος της χρονιάς, επομένως για τις απόψεις που υπάρχουν και οι οποίες μπορούν να ληφθούν υπόψη και να συζητηθούν, θα υπάρξει και ένας ανοιχτός διάλογος».
Σε ό,τι αφορά την κατηγοριοποίηση των σχολών σε χαμηλής και υψηλής ζήτησης διευκρίνισε:
«Υπάρχει μία πραγματικότητα, υπάρχει η αναγκαιότητα σε πάρα πολλές οικογένειες να αναζητούν για τα παιδιά τους σχολές αυξημένης ζήτησης.
»Τέτοιο παράδειγμα είναι οι ιατρικές σχολές ή νομικές σχολές και μάλιστα όταν δεν επιτυγχάνεται αυτός ο στόχος με εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, γιατί οι θέσεις είναι συγκεκριμένες, επιζητούν αυτές τις σπουδές σε αντίστοιχα πανεπιστήμια του εξωτερικού.
»Δεν λέμε ότι είναι πρώτης και δεύτερης κατηγορίας, λέμε ότι απλώς εκεί υπάρχει μεγαλύτερη ζήτηση, ενώ υπάρχουν σχολές που η ζήτηση αυτή είναι χαμηλότερη και μένουν κενές θέσεις.
»Σε αυτές δίνουμε τη δυνατότητα σε κάποια παιδιά που από μόνα τους θα επιλέξουν αυτή την κατεύθυνση, να έχουν τη δυνατότητα να εισάγονται με ένα αξιόπιστο απολυτήριο».
Κληθείσα δε να σχολιάσει τις αντιδράσεις για την αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας σημείωσε:
«Μιλάμε για την κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών. Στην κατεύθυνση των ανθρωπιστικών σπουδών υπάρχουν πάρα πολλές σχολές που φαίνεται ότι το μάθημα της κοινωνιολογίας είναι ένα πολύ πιο βασικό και σύγχρονο μάθημα που έχουν ανάγκη αυτού του τύπου οι σπουδές.
»Ακούμε και την κριτική που γίνεται και όλα αυτά θα συζητηθούν και στη διαδικασία της ψήφισης του νομοσχεδίου».