Τις προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής για την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ και το τέλος των διακρίσεων στην εκπαίδευση, παρουσίασε η Φώφη Γεννηματά, μιλώντας σήμερα Τρίτη σε εκδήλωση της ΓΣΕΕ και της ΕΣΑΜΕΑ με θέμα «Μεγέθη ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης: Διακρίσεις και Ανισότητες».
Όπως σημείωσε η επικεφαλής του Κινήματος Αλλαγής, «η κυβέρνηση όχι μόνο επιβάρυνε την οικονομία με 200 δισ. και μας φόρτωσε το τρίτο επαχθέστερο μνημόνιο, αλλά διαπραγματεύεται νέες δεσμεύσεις και μέτρα που αμφισβητούν ακόμα και πολιτικές που αποτελούν κατακτήσεις του αναπηρικού Κινήματος».
«Εμείς επαγγελλόμαστε μια άλλη πολιτική», ανέφερε η κ. Γεννηματά υπογραμμίζοντας την ανάγκη λήψης θετικών μέτρων για τα άτομα με αναπηρία, σε όλες τις πολιτικές που εφαρμόζουν η κυβέρνηση, η αυτοδιοίκηση και οι δημόσιοι οργανισμοί.
Ειδικότερα στο πεδίο της εκπαίδευσης τόνισε ότι στόχος του Κινήματος Αλλαγής είναι «Ένα σχολείο για όλους». Στο πλαίσιο αυτό παρουσίασε τις έξι προτάσεις του Κινήματος Αλλαγής για την εκπαίδευση των ΑΜΕΑ, οι οποίες είναι οι εξής:
-Για την ειδική Αγωγή: Αυξάνονται οι δομές, αναδιοργανώνονται και αυξάνονται τα Τμήματα Ένταξης, που λειτουργούν ως ειδικές τάξεις, ενισχύονται με προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού.
-Για το θεσμό της παράλληλης στήριξης, ένα θεσμό ραχοκοκαλιά της εκπαίδευσης χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς: Προβλέπεται εξορθολογισμός ώστε να καλύψει το σύνολο των αναγκών των οικογενειών που έχουν ως μέλη τους μαθητές με αναπηρία, καθώς και προσλήψεις εκπαιδευτικών, όχι μόνο για τον μαθητή που χρήζει παράλληλης στήριξης, αλλά και για το τμήμα που φοιτά ο μαθητής ως δεύτερου εκπαιδευτικού.
-Για τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης προβλέπεται η ίδρυση όσων επιπλέον απαιτούνται.
-Για τις υποστηρικτικές δομές και προγράμματα: Προχωρά η ενίσχυση τους (ενισχυτική διδασκαλία, πρόσθετη διδακτική στήριξη), και η προσαρμογή των εκπαιδευτικών υλικών, για να επιτευχθεί η δημιουργία του νέου σχολείου, του «σχολείου για όλους».
-Για τους εκπαιδευτικούς προβλέπονται ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
-Για την προσβασιμότητα δίνεται βάρος στην αποκατάσταση της, στο σύνολο των εκπαιδευτικών μονάδων όλων των βαθμίδων.