Την επέκταση από τον Σεπτέμβριο του ολοήμερου δημοτικού σε όλα τα σχολεία της χώρας (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια σχολεια) ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο Παιδείας, το μεσημέρι της Τρίτης.
Προανήγγειλε ακόμη τη σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία με στόχο να μην υπερβαίνουν σε κάθε τμήμα τους 22, καθώς και τη δημιουργία ενός δικτού σχολικών βιβλιοθηκών από τον Σεπτέμβριο στο οποίο θα διασυνδεθούν πάνω από 1.000 δημοτικά σε όλη τη χώρα.
Αναφερόμενος στο τριετές πλάνο μεταρρυθμίσεων για την εκπαίδευση, χαρακτήρισε βασικό πυλώνα τη 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση, τονίζοντας πως από 4 ετών και πάνω κανένα παιδί δεν θα μένει εκτός εκπαιδευτικής διαδικαδίας.
Μιλώντας για αναβάθμιση της ειδικής αγωγής, είπε πως τα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης θα σχολάνε 1.15 και όχι 12.25 όπως μέχρι σήμερα, καθώς και πως θα δίνεται πλέον πρόσβαση παιδιών ΑμΕΑ και στην επαγγελματική εκπαίδευση, με ειδικά σχολεία.
Σε ό,τι αφορά τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στον σχεδιασμό του υπουργείου για ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, με κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων.
Όπως είπε, “αυτή η αναβάθμιση σημαίνει λιγότερα μαθήματα με περισσότερες ώρες, που με τη σειρά του σημαίνει ότι το εθνικο απολυτήριο θα ορίζει την κατανομη των εισακτεών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση”.
Σύμφωνα με τον Α. Τσίπρα, “η Παιδεία πρέπει να είναι μια πολύ σημαντική προτεραιότητα για την κυβερνηση και τον τόπο”.
Όπως είπε, “στα χρόνια της κρίσης η Παιδεία έγινε στόχος συντονισμένης επίθεσης, με επιδίωξη τη μετατροπή της εμπορεύσιμο προϊόν και πρόσθεσε πως η παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει όλοι να έχουν δικαίωμα πρόσβασης”.
Κάνοντας έναν απολογισμό των πεπραγμένων της κυβέρνησης στην Παιδεία, επεσήμανε ότι «και φέτος τα σχολεία θα ξεκινήσουν στην ώρα τους με επάρκεια σε βιβλία και σε έμψυχο δυναμικό».
Γενικότερα, ο Α. Τσίπρας ανέφερε πως ξεκινάει έναν κύκλο επισκέψεων στα υπουργεία με στόχο τον προγραμματισμό και την αξιολογηση του παραγόμενου έργου και την πιο άμεση συνεννοήση για την αντιμετώπιση των προβληματων και των καθυστερήσεων.