Διαβάστε σχετικά για Αλέξης Τσίπρας, Αυτοκινητόδρομοι, Εθνική Οδός Κορίνθου Πατρών, Ελληνική Κυβέρνηση, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης,
Τον νέο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Πατρών θα εγκαινιάσει αύριο Μεγάλη Τρίτη, στις 12:00 το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
Η τελετή εγκαινίων θα γίνει στις σήραγγες της περιοχής Παναγοπούλας.
Ο δρόμος, μήκους 120 χλμ., έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, κεντρική διαχωριστικά νησίδα και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).
«Ήταν ένας δρόμος που όσοι τον χρησιμοποιούσαν γνωρίζουν ότι μέχρι το 2008 ήταν μια καρμανιόλα και από τους χειρότερους αυτοκινητοδρόμους της Ευρώπης. Από το 2008 μέχρι πριν από λίγες εβδομάδες ήταν ένα εργοτάξιο. Από αύριο δίνουμε στους χρήστες έναν ολοκληρωμένο λειτουργικά αυτοκινητόδρομο», δήλωσε στο Πρακτορείο FM ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Παναγιώτης Παπανικόλας.
Όπως είπε, πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο που πληροί όλες τις προδιαγραφές για να προσφέρει ασφάλεια και άνεση στους χρήστες, ενώ η απόσταση Αθήνα – Πάτρα μειώνεται σε περίπου 1 ώρα και 40 λεπτά.
Από την Κόρινθο έως την Πάτρα υπάρχουν 12 καινούρια τούνελ, από τα οποία τα 10 έχουν ήδη δοθεί στην κυκλοφορία και τα δύο θα δοθούν αύριο με τα εγκαίνια.
«Το έργο είναι στο 95%. Παραμένουν κάποια σημεία στα οποία υπήρχαν ιδιαίτερες δυσκολίες -π.χ. διασταύρωση με τον σιδηρόδρομο και επομένως παραμένουν κάποιες εργασίες, αλλά είναι έξω από το πλάτος του δρόμου, όπως και κάποιες εργασίες σε κόμβους, όπως είναι ο κόμβος του Ρίου, ένας πολύπλοκος κόμβος», πρόσθεσε ο κ. Παπανικόλας.
Συγκεκριμένα, αύριο παραδίδεται στην κυκλοφορία το σύνολο του έργου, εκτός από τέσσερα σημεία ή περίπου 8 χιλιόμετρα στα οποία ο δρόμος θα στενεύει. Πρόκειται για: 2 χλμ. στο Δερβένι, 2,5 χλμ. στις Καμάρες Αιγιαλείας (στο σημείο διασταύρωσης με τον σιδηρόδρομο), 1,2 χλμ. στα Αραχωβίτικα Αχαΐας και 2 χλμ. στον δεξιό κλάδο του αυτοκινητόδρομου στον κόμβο Ρίου.
Προϋπολογισμός κατασκευής αυτοκινητόδρομου: 1.479 εκατ. ευρώ
Αποζημιώσεις κατασκευαστή-παραχωρησιούχου 2013: 223 εκατ. ευρώ
Αποζημιώσεις κατασκευαστή-παραχωρησιούχου (συν πριμ επιτάχυνσης) 2016: 214,8 εκατ. ευρώ
Χρόνος έναρξης κατασκευής: Αύγουστος 2008
Χρόνος που θα έπρεπε να ολοκληρωθεί το έργο με βάση την αρχική σύμβαση: 2014
Διόδια για Ι.Χ.: 7,2 ευρώ (Κόρινθος – Πάτρα)