“Και στην Παιδεία υπήρξαν φαινόμενα Novartis, Siemens και ΔΟΛ, στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών”, τόνισε ο αρμόδιος υπουργός Κώστας Γαβρόγλου.
“Ο στόχος είναι να επαναφέρουμε το σχολείο στον κοινωνικό ρόλο που πρέπει να παίζει, να αναβαθμιστεί το λύκειο και σιγά-σιγά να πάμε στην κατάργηση των Πανελληνίων”, υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας, εκτιμώντας ότι κάτι τέτοιο «δεν μπορεί να γίνει σε λιγότερο από τρία με πέντε χρόνια».
“Χρειάζονται τρία ως πέντε χρόνια αλλαγών στο Λύκειο πριν την κατάργηση των Πανελληνίων”, σημείωσε.
Παράλληλα, επεσήμανε πως ο “εχθρός δεν είναι τα φροντιστήρια, αλλά η βαθιά πεποίθηση ότι ένας άλλος θεσμός θα βοηθήσει τα παιδιά να μπουν στο πανεπιστήμιο, αυτή γιγάντωσε το θεσμό που απειλεί να καταβροχθίσει το σχολείο”.
Ο πυρήνας του προβλήματος, κατά τον υπουργό Παιδείας, δεν είναι οι πανελλήνιες, αλλά η “ανυπαρξία Λυκείου, που έχει δώσει δραματικό τόνο στις εξετάσεις, έχει κάνει το εθνικό ακροατήριο να εστιάζει με αυτό τον τρόπο στον Ιούνιο”.
«Όλο το χρόνο οι γονείς παιδιών που είναι στην Γ΄ Λυκείου ζουν σε ένταση, έχουν αγωνία ζωής 18χρονα παιδιά, δεν μπορούν να βγουν ή επιστρέφουν με ενοχές, οι γονείς τους παρακαλούν να μην ερωτευτούν ή να μην χαλάσουν μία σχέση … μιλάμε για ανθρώπους 18 ετών, στραμπουληγμένους πολίτες βγάζουμε».
“Δεν υπάρχει πουθενά σύστημα στο οποίο να αριστεύει ένας διαγωνιζόμενος και να μην του δίνει πρόσβαση εκεί που θέλει”, συνέχισε ο Κ. Γαβρόγλου, αλλά «εδώ δεν είναι έτσι, με τα μόρια γίνεται μία παθολογική κατανομή κατά πόλη και γνωστικό αντικείμενο».
«Αν αλλάζαμε όλο μαζί το σύστημα, σε ένα χρόνο θα ήμασταν πίσω» στην προηγούμενη κατάσταση, «υπάρχει ένα σύστημα και σιγά-σιγά θα το ξεδοντιάζουμε», είπε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του.
“Η διαδικασία αυτή περιλαμβάνει την παρέμβαση στο Λύκειο, το απολυτήριο, το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και ΤΕΙ και τελικά το πρώτο πανεπιστημιακό έτος”.
Πώς θα ενισχυθεί το Λύκειο
Η ενίσχυση του λυκείου θα γίνει με την «δραματική μείωση» των μαθημάτων, «δεν γίνεται να μάθει κανείς οτιδήποτε με 14, 15, 16 μαθήματα … χρειάζονται περισσότερες ώρες ανά μάθημα για να υπάρχει σε βάθος μάθηση».
Επίσης, κρίσιμη είναι η επιμόρφωση των καθηγητών, που ήταν «από τα πιο αποτυχημένα συστήματα … μέρος του «πάρτι» των προηγούμενων ετών … υπήρχαν πάρα πολλά χρήματα, αλλά δεν έπαιξαν ρόλο, ιδρύθηκαν εταιρείες που τα διαχειρίστηκαν, πήγαιναν εκπαιδευτικοί με κανονικές άδειες και άκουγαν διαλέξεις ατόμων που πολλοί πληρώνονταν χωρίς να είναι σαφές τι έκαναν, ούτε ποις είναι αυτές οι εταιρείες», σημείωσε ο κ. Γαβρόγλου.
«Τα φαινόμενα της Novartis, της Siemens, του ΔΟΛ, είναι παραδειγματικά στοιχεία της κουλτούρας του παρελθόντος», είπε χαρακτηριστικά.
Η επιμόρφωση παίζει και το ρόλο της στην αλλαγή της νοοτροπίας, συνέχισε ο ίδιος, «ως κυβέρνηση της Αριστεράς θα έχουμε κάνει ένα μεγάλο βήμα εάν ξεκαθαρίσουμε το στόχο και αρχίσουμε μικρά, συντηρητικά βήματα προς αυτόν … ξεκαθαρίζουμε το στόχο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και μαζί με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής θα δούμε αυτά τα μικρά αλλά ουσιαστικά βήματα».