Παράλληλα με τον ομώνυμο οδικό άξονα θα δημιουργηθεί η σιδηροδρομική Εγνατία, συνδέοντας λιμάνια και εμπορευματικά κέντρα με την Ευρώπη, τα Βαλκάνια και την Τουρκία, είπε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του “Στο Κόκκινο“.
Ο υπουργός τόνισε ότι πάνω από 4 δισ. ευρώ σε μεγάλα έργα οδεύουν προς συμβασιοποίηση για το 2017 και το 2018, προκειμένου να εκσυγχρονιστούν και ενισχυθούν οι δημόσιες υποδομές, με τα σημαντικότερα από αυτά να είναι:
– ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης
– η σιδηροδρομική Εγνατία
– το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου
– η επέκταση του Προστιακού της Αθήνας προς Λαύριο και Ραφήνα
– τα έργα αναβάθμισης λιμένων
Ο στόχος, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη είναι να «τρέξει» η σιδηροδρομική Εγνατία, με την ηλεκτροκίνηση από την Αλεξανδρούπολη ως τα σύνορα να υλοποιείται, ενώ προωθείται και η αντίστοιχη από Καβάλα προς τους Τοξότες.
Η νέα χάραξη είναι παράλληλη με την οδική, ώστε να συνδέονται τέσσερα λιμάνια και τέσσερα ή πέντε εμπορευματικά κέντρα με τα υπόλοιπα Βαλκάνια και την Τουρκία (η Αλεξανδρούπολη, η Καβάλα, η Θεσσαλονίκη και η Ηγουμενίτσα).
Οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε την ευνοϊκή γεωπολιτική θέση της Ελλάδας και στις μεταφορές, σημείωσε ο υπουργός, προσθέτοντας πως αυτός είναι ο σύγχρονος τρόπος αναβάθμισης των δικτύων μεταφορών, καθώς η χώρα είναι κομβικό σημείο τόσο για το εμπόριο μέσω της διώρυγας του Σουέζ όσο και προς την Ασία.
Ο κ.Σπίρτζης σημείωσε επίσης ότι υλοποιούνται παράπλευρα έργα σε άλλους μεγάλους άξονες που μέχρι σήμερα δεν είχαν προβλεφθεί, όπως για την Πρέβεζα, το Αγρίνιο και αλλού στην Ιονία Οδό.
Πέραν του οφέλους για την τόνωση της ανάπτυξης στη χώρα, καθοριστική είναι η συμβολή των μεγάλων έργων στην μάχη της απασχόλησης. Στα μεγάλα οδικά δίκτυα απασχολούνται περίπου 25.000 εργαζόμενοι, όπως είπε ο υπουργός, αριθμός από τον οποίο μπορεί να βγει ένα συμπέρασμα και για τις θέσεις εργασίας που θα ανοίξουν με τα νέα έργα, ενώ καθοριστική θα είναι η συμβολή τους και στα έσοδα του Δημοσίου και των ασφαλιστικών Ταμείων.
Εξάλλου, ο. Σπίρτζης ανέφερε ότι το παλιό σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, που παραμένει σε αχρηστία επί πολλά χρόνια και έχει διαφορετικές προδιαγραφές από το σύγχρονο, θα χρησιμοποιηθεί ξανά για ειδικές χρήσεις, τοπικές συνδέσεις, τουριστικούς και ιστορικούς λόγους κτλ.
Παράλληλα ετοιμάζονται συνδέσεις όπως της Αρχαίας Ολυμπίας με το Κατάκολο, του υφιστάμενου δικτύου με λιμάνια όπου έχει παρουσία ο τουρισμός κρουαζιέρας κτλ.