Το σχέδιο για την επικοινωνιακή προβολή της Ελλάδας ανακοίνωσε ο Αλέξης Τσίπρας στην πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής.
Ο πρωθυπουργός τόνισε μεταξύ άλλων ότι αποστολή της κυβέρνησης είναι να παράγει πολιτική και έργο με θετικά αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία. Χαρακτήρισε απαραίτητη την προβολή των πολιτικών και των αποτελεσμάτων τους, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό της χώρας.
H φήμη και η εικόνα μιας χώρας αποτελούν ένα άυλο κεφάλαιο που επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό, τις επενδύσεις, τις εξαγωγές καθώς και κάθε άλλη πτυχή της οικονομικής και πολιτικής ζωής της ίδιας της χώρας και των κατοίκων της. Σε αυτή την ιστορική στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να ξαναφτιάξουμε την εικόνα και τη φήμη της Ελλάδας και να προκαλέσουμε εκούσια ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων είπε ο πρωθυπουργός.
Σημείωσε παράλληλα ότι η στρατηγική διαχείριση της εικόνας της χώρας δεν αποτελεί επιλογή, αλλά αναγκαιότητα εθνικής σημασίας.
Οφείλουμε να συντάξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επικοινωνιακής πολιτικής, διότι αν δεν διαχειριστούμε εμείς την εικόνα της χώρας μας, κάποιος άλλος θα το κάνει για εμάς.
Στις αρχές της κρίσης, η εικόνα της Ελλάδας μαζί με την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, την Ιταλία και την Ισπανία, ταυτιζόταν με έννοιες όπως η νωθρότητα, η σπατάλη, η μη παραγωγικότητα και συνοδευόταν από εξευτελιστικές για ένα έθνος εικόνες, όπως ενός γουρουνιού (PIGS) το οποίο ζει εις βάρος άλλων χωρών. Η στοχοποίηση που δέχτηκαν τότε οι χώρες του ευρωπαϊκού νότου ήταν άνευ προηγουμένου, τόνισε μεταξύ άλλων ο Αλέξης Τσίπρας.
Τα τελευταία χρόνια η εικόνα της Ελλάδας βάλλεται διαρκώς εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και προσφάτως του προσφυγικού ζητήματος και απαιτείται μελέτη ,σχεδιασμός ειλικρίνεια και μεθοδολογικά εργαλεία για nation branding που υπάρχουν ήδη και σε άλλες χώρες σημείωσε ο πρωθυπουργός.
Το Σ.Ε.Ε.Π. είναι αρμόδιο για το στρατηγικό σχεδιασμό της εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής και σκοπός του είναι η διαχείριση και η οικοδόμηση μιας θετικής εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας στη διεθνή και εσωτερική κοινή γνώμη, μιας εικόνας ρεαλιστικής που θα βασίζεται στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και θα αντανακλά τις προσπάθειές μας μακριά από «success stories» και επικοινωνιακά τρικ, κατέληξε ο Αλέξης Τσίπρας.