Δεν με νοιάζει τι γράφεται αυτή την στιγμή για την εκπομπή «10», με την έννοια ότι δεν το θεωρώ καθοριστικό. Αλλιώς εννοείται πως με νοιάζει και έχει την σημασία και την αξία του. Πιστεύω ότι στο τέλος θα δούμε πόσο δικαιώνεται μια προσπάθεια ή πόσο δεν πέτυχε.
Δεν πήγα στην ΕΡΤ για να βγάλω λεφτά, αλλά για να κάνω δημοσιογραφικά κάτι πιο ενδιαφέρον από ό,τι είχα κάνει μέχρι σήμερα».
Αυτά και άλλα ενδιαφέροντα είπε η δημοσιογράφος Όλγα Τρέμη στο bovary.gr σε μια συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης όπου εξηγεί μεταξύ άλλων γιατί προτίμησε την ΕΡΤ και απέρριψε την πρόταση που της έγινε από πλευράς One-Mega.
Σταχυολογούμε από τη συνέντευξη Τρέμη:
-Κυρία Τρέμη, γιατί επιστρέψατε στην τηλεόραση, στην ΕΡΤ;
«Ήθελα να επιστρέψω στην δημοσιογραφία. Δεν είχα φύγει οικειοθελώς. Ήταν θέμα συγκυρίας.
»Στο διάστημα που έμεινα εκτός, από δική μου επιλογή, έμεινα γιατί δεν υπήρχε εκείνο το αντικείμενο που θα μου έκανε κλικ, να προχωρήσω λίγο παραπέρα, να κάνω κάτι διαφορετικό από ό,τι είχα κάνει.
»Προς μεγάλη μου έκπληξη όταν με κάλεσε ο Κωνσταντίνος Ζούλας να κουβεντιάσουμε -τον οποίο και ελάχιστα γνώριζα- πριν προλάβω να μιλήσω εγώ, μου πρότεινε αυτό που είχα στο μυαλό μου.
»Και είχε την διάθεση να το επιβάλει, κάτω από την ομπρέλα του ανθρώπου που κυβερνά σήμερα, του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος έχει μια τέτοια ανοιχτή προσέγγιση. Αλλιώς δεν θα μπορούσε να γίνει.
»Ήθελε πολύ τσαγανό από εκείνον που διοικεί την δημόσια τηλεόραση να διασφαλίσει συνθήκες ουσιαστικής δημοσιογραφικής δουλειάς, χωρίς παρεμβάσεις, με προσπάθεια αντικειμενικότητας, να ακούγονται όλες οι απόψεις και με λίγη τρέλα, κάποιες φορές, με ανατροπές. Όλα αυτά δεν τα είχαμε συνηθίσει σε δημόσιο κανάλι».
-Παρ΄όλα αυτά η τηλεθέαση δεν μπορεί να σας ικανοποιεί
«Όχι η τηλεθέαση δεν με ικανοποιεί. Γιατί κάνουμε μια τόσο μεγάλη προσπάθεια, που είναι πέραν κάθε περιγραφής. Υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που τρέχει από το πρωί σαν τον Βέγγο προκειμένου να πληρωθεί ο όρος της ποιότητας, της σοβαρότητας, της αντικειμενικότητας, του πλουραλισμού κλπ, κλπ.
»Είναι τεράστιος ο κόπος που καταβάλλεται γι΄αυτή την εκπομπή από όλους μας, παρά την μεγάλη εμπειρία που έχουμε οι περισσότεροι, και δεν αναφέρομαι μόνο σε όσους είμαστε μπροστά στην κάμερα, αλλά και στο σύνολο της ομάδας, συγκεκριμένα στην αρχισυντάκτρια, την Νικόλ Λειβαδάρη.
»Σε καθαρά ανθρώπινο επίπεδο λες τόσος κόπος και αυτό το αποτέλεσμα; Από την άλλη, αν το δεις με όρους λογικής, ήταν περίπου αναμενόμενο.
»Και μπορώ να πω ότι είναι και λίγο καλύτερο από αυτό που μπορεί και να φοβόμουν…».
-Με την εμπειρία της ιδιωτικής τηλεόρασης και μαζί του έντονου ανταγωνισμού, μήπως η ΕΡΤ λειτούργησε λίγο και σαν ασφάλεια;
«Όχι. Λειτούργησε ως ασφάλεια άλλου τύπου, με την έννοια βάθους χρόνου, μιας σεζόν δηλαδή, για να το παλέψω με σοβαρούς όρους και χωρίς τον πανικό που δημιουργεί η πίεση της τηλεθέασης, την οποία αναγκαστικά υφίστασαι σε ένα ιδιωτικό κανάλι.
»Κι αυτό είναι λίγο και το ιδιαίτερο στοιχείο της δουλειάς στην τηλεόραση: Έχεις ένα μαχαίρι στο λαιμό αλλά δεν το έχεις γιατί καλείσαι να πετύχεις έναν στόχο εντός εξαμήνου αλλά εντός 24ωρου…».
-Πιστεύετε ότι όλο αυτό αφορούσε εσάς και όχι την εκπομπή;
«Σίγουρα αφορούσε πιο πολύ εμένα σε σχέση με τους υπόλοιπους συντελεστές.
»Πιστεύω ότι όταν έχεις μια πιο προβεβλημένη θέση, από την φύση της δουλειάς που κάνεις εννοώ, δέχεσαι και το μεγαλύτερο μέρος της κριτικής -είναι μέρος της δουλειάς.
»Αν είναι δίκαιη ή άδικη, αυτό είναι μια άλλη κουβέντα και δεν θα ήθελα να μπω.
»Στο παρελθόν έχω ακούσει πολύ χειρότερα, χωρίς να σημαίνει ότι αυτό συνηθίζεται ή σε πικραίνει λιγότερο, απλώς το διαχειρίζεσαι πιο ήρεμα.
»Κι εγώ πάντα λέω το εξής: Στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό.
»Δεν με νοιάζει τι γράφεται αυτή την στιγμή, με την έννοια ότι δεν το θεωρώ καθοριστικό.
»Αλλιώς εννοείται πως με νοιάζει και έχει την σημασία και την αξία του.
»Πιστεύω ότι στο τέλος θα δούμε πόσο δικαιώνεται μια προσπάθεια ή πόσο δεν πέτυχε.
»Έγινε κάτι στην δημόσια τηλεόραση που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ, κατά την γνώμη μου.
»Και χωρίς να υπάρξει ποτέ καμία παρέμβαση για οτιδήποτε –καλεσμένος, θεματολογία ή χειρισμό θέματος.
»Ούτε στα ιδιωτικά κανάλια δεν μου έχει συμβεί αυτό.
»Και δεν βρέθηκε ούτε ένας άνθρωπος να γράψει γι΄αυτό το γεγονός, όχι για την Όλγα ή το 10, αλλά γι΄αυτό το εγχείρημα της ΕΡΤ;
»Κάποιος να μπει σε μια λογική κριτικής του περιεχομένου; Άκουσα κριτική για το κόστος της εκπομπής.
»Άκουσα κριτική για το πόσο χαμηλά είναι τα νούμερα τηλεθέασης, κι αυτό είναι σοβαρό.
»Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα νούμερα είναι κριτήριο της επιτυχίας, είτε αυτό μας αρέσει είτε όχι».
-Κόστος και απόδοση δεν συνδέονται;
«Για την ΕΡΤ όχι ιδιαιτέρως γιατί δεν έχει μπει στην λογική κόστους απόδοσης.
»Αλλά το κόστος, ακόμα και να έσκιζε η εκπομπή, είναι ένα θέμα από μόνο του στην δημόσια τηλεόραση, γιατί επιδοτείται από τον καθένα μας. Είναι και λίγο μύθος η ιστορία του κόστους.
»Το video wall, που είναι πράγματι πανάκριβο, χρησιμοποιείται ήδη στην πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ, στα μεγάλα ή έκτακτα γεγονότα. Το κόστος δεν είναι αυτό που φαίνεται.
»Δόθηκε το συνολικό μπάτζετ της εκπομπής, η οποία έχει συμφωνία ως το τέλος του 2020, δηλαδή 14 μήνες.
»Παλιά στην ΕΡΤ, για να μην δίνονται αφορμές, τα σπάγανε σε δίμηνα.
»Εδώ από υπερβολικό καθωσπρεπισμό και μια διάθεση πλήρους και απολύτου διαφάνειας, επειδή τα κίνητρα ήταν σαφέστατα θετικά, βγήκε το συνολικό κόστος.
»Η ΕΡΤ έχει δώσει τα οικονομικά στοιχεία».
-Στα οποία περιλαμβάνεται και η δική σας αμοιβή;
«Ναι, βέβαια. Ολες οι αμοιβές συμπεριλαμβάνονται στο κόστος, είμαστε τέσσερις παρουσιαστές.
»Κι εμείς θεωρούμε ότι είμαστε ισότιμοι μεταξύ μας.
»Ειλικρινά δεν νομίζω ότι έχουμε και μεγάλες, εξωφρενικές εννοώ, διαφορές σε ό,τι αφορά τα μισθολογικά.
»Δεν πήγα στην ΕΡΤ για να βγάλω λεφτά, αλλά για να κάνω δημοσιογραφικά κάτι πιο ενδιαφέρον από ό,τι είχα κάνει μέχρι σήμερα».