Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΤεχνητή ΝοημοσύνηΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Δυστύχημα Τέμπη: «Δεν μπορεί να υπάρξει φωτιά χωρίς καύσιμη ύλη»

Δυστύχημα Τέμπη: «Δεν μπορεί να υπάρξει φωτιά χωρίς καύσιμη ύλη»
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Εκτροχιασμός Τρένου, Τέμπη, Τρένο,

Ο πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, Κώστας Λακαφώσης, αναφέρθηκε στην εμπορική αμαξοστοιχία και στην πιθανή αφετηρία της φωτιάς.

Όπως εξήγησε ο μηχανολόγος-αεροναυπηγός, η πυρκαγιά ενδέχεται να ξεκίνησε από τα τρία πρώτα βαγόνια.

Αν υπήρχε παράνομο φορτίο, θα μπορούσε να βρίσκεται στην περιοχή σύνδεσης της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ανάμεσα στις λαμαρίνες.

Το ενδεχόμενο έκρηξης αποτέλεσε βασικό ζήτημα από την πρώτη στιγμή, με το φορτίο του εμπορικού τρένου να θεωρείται κρίσιμο στοιχείο.

Υλικό που πιθανώς μετέφερε φέρεται να ευθύνεται για την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

«Το τρένο αποτελείται από 15 βαγόνια, εκ των οποίων τα 13 είναι ωφέλιμα αν αφαιρεθούν οι δύο μηχανές.

»Στα τρία πρώτα βαγόνια υπάρχουν πλατφόρμες με λαμαρίνες, ενώ τα υπόλοιπα 10 μεταφέρουν κοντέινερ, με τα δύο τελευταία να είναι κενά», ανέφερε σε δηλώσεις του στο Mega ο πραγματογνώμονας.

Ο ίδιος διευκρίνισε ότι οι λαμαρίνες καλύπτουν 14,7 από τα 20 μέτρα κάθε πλατφόρμας, αφήνοντας ένα κενό 2,5 μέτρων στο μπροστινό μέρος.

Αυτό το σημείο συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς, σύμφωνα με τη διασταύρωση των οπτικών στοιχείων και τις μετρήσεις του χώρου, εκεί εντοπίζεται η μεγαλύτερη πιθανότητα ύπαρξης ύποπτου φορτίου.

Παράλληλα, ο κ. Λακαφώσης επεσήμανε ότι οι κάμερες ασφαλείας θα έπρεπε να έχουν καταγράψει την εμπορική αμαξοστοιχία, ωστόσο το σχετικό υλικό έχει χαθεί.

Υπογράμμισε ότι οι κάμερες στους σταθμούς καταγράφουν όλες τις πλατφόρμες και τα σημεία ελέγχου μέσω του δικτύου καταγραφής του ΟΣΕ, ο οποίος φέρει την ευθύνη για την αρχειοθέτηση αυτών των δεδομένων.

«Με αυτόν τον τρόπο καταφέραμε να επιβεβαιώσουμε πόσοι επιβάτες επιβιβάστηκαν στη Λάρισα.

»Το ίδιο θα έπρεπε να ισχύει και για την εμπορική αμαξοστοιχία.

»Στον εμπορικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, στη διαλογή, θα έπρεπε να έχουν καταγραφεί τα πάντα από πολλές κάμερες», πρόσθεσε.

Ερωτηθείς για την πιθανότητα ύπαρξης λαθραίου φορτίου, ο κ. Λακαφώσης δήλωσε ότι «δεν μπορεί να υπάρξει φωτιά χωρίς καύσιμη ύλη».

Τόνισε πως η ενέργεια της σύγκρουσης ή ένας κεραυνός από μόνοι τους δεν αρκούν για να προκληθεί μια τέτοιας έντασης φωτιά, παρά μόνο εάν υπήρχε συγκεκριμένη ποσότητα καύσιμης ύλης.

Τέλος, αναφέρθηκε στη δυσκολία λήψης δειγμάτων από το σημείο, εξηγώντας ότι οι δειγματοληψίες που πραγματοποιήθηκαν στις 29 Μαρτίου 2023 –29 ημέρες μετά το δυστύχημα– δεν μπορούν να αποτελέσουν αποδεικτικό στοιχείο στο δικαστήριο.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Οργισμένη απάντηση Καρυστιανού στον Βορίδη: «Αδίστακτος, μικρόψυχος, κακός και λίγος»

Τραγωδία Τέμπη – Δημήτρης Πλακιάς σε Μάκη Βορίδη: «Αν είσαι άντρας και φοράς παντελόνια, έλα πρόσωπο με πρόσωπο – Είσαι τζάμπα μάγκας»

Η ιατροδικαστής Ρουμπίνη Λεονταρή εξηγεί γιατί αποχώρησε από την υπόθεση Καλογήρου

Νίκος Ανδρουλάκης: «Η εμπιστοσύνη μου στη Δικαιοσύνη έχει κλονιστεί»

Δημοσκόπηση MEGA: Κυβερνητική συγκάλυψη στα Τέμπη βλέπουν 7 στους 10 – Στο 22,3% η ΝΔ

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr