Τον προβληματισμό του για τις επιπτώσεις του κορωνοϊού και των συμπτωμάτων long Covid που εμφανίζονται στα παιδιά μετά τη νόσησή τους από την παραλλαγή Όμικρον εξέφρασε στην ΕΡΤ ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης, με δεδομένο ότι οι «συνέπειες είναι πάντα συνέπειες», όπως ανέφερε και η Ελένη Γιαμαρέλλου, μέλος της Επιτροπής Ειδικών που θα συνεδριάσει για το θέμα του ανοίγματος των σχολείων.
Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο καθηγητής στο τμήμα περιβαλλοντικής μηχανικής στο ΑΠΘ, αποκάλυψε ότι γύρω στις 16–20 Ιανουαρίου θα είναι η κορύφωση της πανδημίας στη χώρα μας.
«Ο μέσος όρος των κρουσμάτων εβδομαδιαίως θα είναι τα 60.000–65.000 κρούσματα με το μάξιμουμ των κρουσμάτων να είναι γύρω στα 80.000 κάποια ημέρα. Μετά θα μιλήσουμε για για μία γρήγορη αποκλιμάκωση».
Όπως δήλωσε ο κ. Σαρηγιάννης στις «Συνδέσεις» η ανησυχία είναι είναι οι συνέπειες που θα υπάρχουν όσο μεγαλύτερος ο αριθμός των κρουσμάτων.
«Εμείς υπολογίζουμε ότι θα υπάρχει μία πίεση στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και μπορούμε να δούμε και θανάτους, όσο αυξάνονται τα κρούσματα».
Τι δείχνουν τα μοντέλα για τα σχολεία
Απαντώντας στο καίριο ζήτημα για το πώς θα επηρεάσει τους δείκτες της πανδημίας η μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης των σχολείων κατά μία εβδομάδα ο κ. Σαρηγιάννης είπε ότι και τα ίδια τα παιδιά μπορεί να μην πάνε σχολείο συνειδητοποιώντας την αυξημένη πιθανότητα διακινδύνευσης.
«Αν μπορούσαν να το κάνουν αυτό (σ.σ. να κρατήσουν οι γονείς τα παιδιά σπίτι) τότε θα είχαμε μια μειωμένη συνεισφορά στην διασπορά συνολικά 9% σε ποσοστό σχολικού πληθυσμού. Κάτι που δεν είναι λίγο.
»Ειδικά στην Όμικρον η μετάδοση της οποίας ευνοείται από τις συχνές επαφές, γεγονός που σημαίνει ότι τα παιδιά έχουν ακόμα μεγαλύτερο ποσοστό συνεισφοράς από ότι το αρχικό στέλεχος του ιού.
»Το να μείνουν τα παιδιά εκτός σχολείου, ελεγχόμενα, θα ήταν πολύ βοηθητικό» επισήμανε ο κ. Σαρηγιάννης, λέγοντας ότι μπορεί να παραταθεί το σχολικό έτος.
«Σαφώς και αυτό εμπεριέχει αρνητικές συνέπειες, ψυχολογικές, κοινωνικές, εκπαιδευτικές», σχολίασε ο καθηγητής του τμήματος περιβαλλοντικής μηχανικής στο ΑΠΘ.
Τασσόμενος υπέρ της μετάθεσης της ημερομηνίας ανοίγματος των σχολείων ο κ. Σαρηγιάννης επισήμανε ότι σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να γίνονται περισσότερα τεστ.
«Αν είναι να ανοίξουν τα σχολεία θα πρέπει να ανοίξουν με πιο αυστηρά πρωτόκολλα λειτουργίας και αυξημένα rapid τεστ, δηλαδή να κάνουμε τρία τεστ την εβδομάδα».
Aπό την πλευρά της η κ. Γιαμαρέλλου πρόσθεσε ότι θα ήταν «ευχής έργο τα rapid test να γίνονται στα σχολεία.
»Τα αποτελέσματα θα βγαίνουν σε δέκα λεπτά και θα είναι πιο αξιόπιστο».