Τα παρατράγουδα με τα σελφ τεστ συνεχίζονται. Αυτή τη φορά, εκπαιδευτικός στη Ζάκυνθο δέχτηκε επίθεση από ομάδα τεσσάρων ατόμων, κηδεμόνων και εξωσχολικών επειδή βοήθησε μαθήτρια να κάνει τον αυτοδιαγνωστικό έλεγχο, με τη συναίνεση μάλιστα του ίδιου του γονέα του παιδιού.
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου καταγγέλλει ότι η εκπαιδευτικός στοχοποιήθηκε με απαράδεκτο τρόπο, ενώ χαιρετίζει τη στάση του διευθυντή της σχολικής μονάδας που εξασφάλισε self test για όσου μαθητές αδυνατούν να τα προμηθευτούν.
Το περιστατικό
Το περιστατικό είδε, χθες, το φως της δημοσιότητας μέσω βίντεο που κατέγραψε τη λεκτική επίθεση προς την εκπαιδευτικό.
Στο βίντεο, μία μητέρα ακούγεται να φωνάζει:
«Ε, τι κάνεις;» με την καθηγήτρια να απαντά:
«Εγώ εξυπηρέτηση πήγα να κάνω» με τη μητέρα να ανταπαντά:
«Πάμε καλά; Είστε γιατρός; Θα σας βάλουν μέσα. Είναι παράνομο αυτό που κάνετε».
Η καθηγήτρια προσπαθεί να εξηγήσει ότι θέλει να βοηθήσει, η μαθήτρια παρακολουθεί αποσβολωμένη τα όσα συμβαίνουν με τη μητέρα να ακούγεται να λέει:
«Σου φέρνω αστυνομικό και σε συλλαμβάνουν. Όλοι το παίζουν γιατροί. Να ζητήσετε συγγνώμη».
Ακολούθησε η κοινοποίηση του βίντεο στα social media με τη μητέρα να σχολιάζει:
«Eίδατε ότι είδα; Εκπαιδευτικός απειλεί με μπατονέτα μαθήτρια της.
»Έτοιμη να την καρφώσει στη μύτη της μαθήτριας που κάθεται σαν υπνωτισμένη στον πάγκο;».
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου κάνει λόγο για «βαρύτατες και εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης» η οποία «πέταξε το μπαλάκι της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές ανοίγοντας τα σχολεία όπως τα έκλεισε, επικαλούμενη την “πανάκεια” των self-tests».
Ολόκληρη η ανακοίνωση:
Το ΔΣ της ΕΛΜΕΖ καταγγέλλει την απαράδεκτη επίθεση που δέχτηκε συναδέλφισσα σχολείου του νησιού από ομάδα τεσσάρων ατόμων, κηδεμόνων και εξωσχολικών, λόγω της βοήθειας που, με συναίνεση του γονέα, παρείχε σε μαθήτρια για την πραγματοποίηση self-test.
Με εντελώς απαράδεκτο τρόπο η συναδέλφισσα στοχοποιήθηκε, ενώ επιτέλεσε με τον καλύτερο τρόπο το παιδαγωγικό της καθήκον.
Η ΕΛΜΕ Ζακύνθου χαιρετίζει τόσο τη στάση του Δ/ντή που εξασφάλισε self-test για μαθητές που αδυνατούν να προμηθευτούν, όσο και τη στάση της συναδέλφισσας να βοηθήσει τη μαθήτρια να εκτελέσει το self test ώστε με ασφάλεια να παρακολουθήσει τα μαθήματά της.
Η στάση τους τιμά συνολικά τον κλάδο, και είναι ένα μόνο δείγμα για τη μάχη που δίνουν χιλιάδες συνάδελφοι σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να διασφαλίσουν τη συμμετοχή των μαθητών στη σχολική ζωή, κάτω από αντίξοες συνθήκες.
Το περιστατικό αυτό αποδεικνύει τις βαρύτατες και εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης: πέταξε το μπαλάκι της ευθύνης στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές ανοίγοντας τα σχολεία όπως τα έκλεισε, επικαλούμενη την «πανάκεια» των self-tests.
Αρνήθηκε πεισματικά να διορίσει υγειονομικό προσωπικό στα σχολεία και να ικανοποιήσει το αίτημα που και η ΕΛΜΕΖ έχει αναδείξει από την πρώτη στιγμή, να γίνονται από κλιμάκια του ΕΟΔΥ τουλάχιστον μια φορά τη βδομάδα στο χώρο του σχολείου rapid tests σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Με αυτόν τον τρόπο, θα διασφαλιζόταν το δικαίωμα όλων των μαθητών να έχουν πρόσβαση στο σχολείο, ανεξάρτητα εάν έχουν δυσκολία να προμηθευτούν και να διενεργήσουν σωστά τα self tests είτε για οικογενειακούς είτε για κοινωνικούς λόγους.
Η αποκλειστική επίκληση στην ατομική ευθύνη δε συνάδει με τον παιδαγωγικό ρόλο του σχολείου, αφού ο ρόλος του είναι να αγκαλιάζει όλους τους μαθητές ανεξάρτητα από την οικονομική και κοινωνική τους προέλευση, το φύλο, την εθνικότητα, το θρήσκευμα.
Απαιτούμε:
Άμεση διενέργεια rapid tests σε εκπαιδευτικούς και μαθητές τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα με κλιμάκια του ΕΟΔΥ και με ευθύνη του κράτους
Αραίωση των μαθητών στις τάξεις
Πύκνωση των σχολικών δρομολογίων
Εδώ και τώρα διορισμός μόνιμου προσωπικού καθαριότητας σε όλα τα σχολεία
Ειδικά για τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών: Αραίωση των μαθητών ανά αίθουσα με βάση το εμβαδό της, με στόχο την ασφαλή διεξαγωγή τους.
Η ΕΛΜΕΖ συνεχίζει αταλάντευτα τη μάχη της για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και στέκεται δίπλα σε κάθε συνάδελφο που στέκεται στο ύψος των περιστάσεων και δίνει μάχη για τη συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία.