Διαβάστε σχετικά για Κορωνοϊός - Κορονοϊός, Κώστας Καραμανλής, Λεωφορεία, Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Μετρό, Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,
Το θέατρο του παραλόγου παίζεται τις τελευταίες ημέρες στις συγκοινωνίες της Αθήνας.
Ενώ έχουν τεθεί σε ισχύ τα θερινά δρομολόγια σε όλα τα Μέσα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής δηλώνει πως ο συνωστισμός είναι αναπόφευκτος, επιβάτες αλλά και εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες βρίσκονται καθημερινά υπό την απειλή προστίμων αφού η κυβέρνηση διατηρεί σε ισχύ το όριο της 65% πληρότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Σύμφωνα με τη νεότερη απόφαση για τους «Κανόνες τήρησης αποστάσεων σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους χώρους συνάθροισης κοινού στο σύνολο της Επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19» (Άρθρο 7) που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την Κυριακή 26 Ιουλίου και φέρει μεταξύ άλλων και την υπογραφή του κ. Καραμανλή, «Σε όλα τα λεωφορεία δημόσιας χρήσης, σε λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης, καθώς και στα λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, στα λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, στα μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, όπως επίσης στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, επιτρέπεται η μεταφορά επιβατών μέχρι πλήρωσης ποσοστού εξήντα πέντε (65%) του προβλεπόμενου μέγιστου αριθμού μεταφερόμενων επιβατών ανά όχημα/συρμό».
Σύμφωνα με το athenstransport.gr τυχόν παράβαση της συγκεκριμένης διάταξης επιφέρει πρόστιμο ύψους 150 ευρώ σε κάθε επιβάτη πέραν του ποσοστού του 65%, καθώς και στον οδηγό του οχήματος/συρμού, με αιτιολογημένη πράξη της αρμόδιας Αρχής.
Το ίδιο πρόστιμο επιβάλλεται και σε επιβάτες οι οποίοι δεν φέρουν μάσκα προστασίας.
Η συγκεκριμένη απόφαση ισχύει από τις 27 Ιουλίου έως τις 4 Αυγούστου.
Το όριο του 65% βρίσκεται σε ισχύ από τις αρχές Ιουνίου (προηγουμένως ήταν 50%) και η ισχύς του μέτρου ανανεώνεται κάθε 2 περίπου εβδομάδες.
Παραμένει όμως αδιευκρίνιστο αν πραγματοποιούνται έλεγχοι ή όχι για την τήρηση του ορίου των επιβατών στις συγκοινωνίες της Αθήνας.
Προς το παρόν γνωρίζουμε μόνο για τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα οποία ακινητοποιήθηκαν όταν διαπιστώθηκε πως είχαν επιβιβαστεί υπεράριθμοι επιβάτες, ενώ σε 2 τουλάχιστον περιπτώσεις κλήθηκε και η Αστυνομία για την αποβίβασή τους.