Τα αυτόνομα αυτοκίνητα πρόκειται να γεμίσουν τους δρόμους μέσα στα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, δεν είναι αρκετά σαφές ποιο θα είναι το μέλλον της ασφάλισης αυτοκινήτου σε έναν “αυτόνομο” και “συνδεδεμένο” κόσμο.
Η ευθύνη είναι ένας σημαντικός τομέας που απασχολεί τους ασφαλιστές: σε ένα αυτόνομο ή ημιαυτόνομο όχημα, ποιος είναι υπεύθυνος για το ατύχημα; Εξαιτίας της αυξανόμενης διασυνδεσιμότητας των οχημάτων αλλά και των έξυπνων τεχνολογιών ακόμη και τα πιο απλά οδικά ατυχήματα, μπορούν να γίνουν εξαιρετικά περίπλοκα.
Η άφιξη των αυτόνομων αυτοκινήτων θα μπορούσε να αυξήσει τα περιστατικά υποκατάστασης στον κλάδο αυτοκινήτου, σύμφωνα με τον Wolfram-Ferdinand Schultz της Allianz. Όπως τόνισε ο κ. Schultz τα περιστατικά αυτά σίγουρα θα συμβούν στις χώρες όπου η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι υποχρεωτική, υποστηρίζοντας ότι στο μέλλον, θα υπάρχουν περισσότερα εμπλεκόμενα μέρη στα ατυχήματα.
Τα αυτόνομα οχήματα πιθανότατα θα βασίζονται σε μια σειρά εξωτερικών πηγών δεδομένων, δημιουργώντας ενδεχομένως ένα πολύπλοκο πλέγμα όσο αφορά την επιβολή ευθύνης. “Η πλημμύρα των δεδομένων θα μπορούσε να μας σκοτώσει… Αν δεν έχουμε τη σωστή προσέγγιση κατά την εξέταση, την ανάλυση και τη χρήση αυτών των δεδομένων, δεν θα μας ωφελήσουν”, δήλωσε ο κ. Schultz.
Κάποιοι ισχυρίστηκαν ότι η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε δρόμους χωρίς ατυχήματα, αλλά αυτό φαίνεται απίθανο, πρόσθεσε ο κ. Schultz.
Τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι το 95% των τροχαίων ατυχημάτων συνδέονται με ανθρώπινο λάθος. “Αν υποθέσουμε ότι τα στοιχεία αυτά είναι σωστά, έχουμε ένα υπόλοιπο 5%”, δήλωσε ο κ. Schultz. “Θα έλεγα ότι σίγουρα θα υπάρξει μια αλλαγή, αλλά η ασφάλιση αυτοκινήτου θα εξακολουθήσει να έχει δικαίωμα ύπαρξης. Αλλά θα υπάρχει με διαφορετικό τρόπο”.