Έναν πρώτο απολογισμό του έργου και των στόχων της νέας διοίκησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, έκανε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Στέλιος Παππάς, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, «Πρακτορείο 104,9 FM».
Ο κ. Παππάς επισήμανε ότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι πρέπει να γίνει η εκκαθάριση με τον Οργανισμό σε λειτουργία για να μην μείνει η πόλη χωρίς συγκοινωνίες, διευκρίνισε ότι αυτή η διοίκηση είναι εντελώς μεταβατική (λήγει στο τέλος του 2019) και μέχρι τότε πρέπει να έχει ξεκινήσει μία νέα εποχή για τις συγκοινωνίες της πόλης.
Βασικός στόχος, όπως ανέφερε, είναι να μην παραδοθεί ο Οργανισμός στην κατάσταση που παρελήφθη. «Είναι νομίζω, κοινά αποδεκτή άποψη ότι ήταν ένας φορέας προβληματικός σε επίπεδο συγκοινωνιακού έργου αλλά και διαχειριστικό» υπογράμμισε και συμπλήρωσε χαρακτηριστικά, ο κ. Παππάς, ότι τα προβλήματα σχετίζονται «με διαχειριστικές αλλά και πολιτικές ευθύνες».
Όπως σημείωσε, η νέα διοίκηση έχει καταφέρει να εξοικονομήσει για τον κρατικό κορβανά, ένα ποσό που προσεγγίζει τα 20 εκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με το αντίστοιχο 5μηνο του 2016.
«Κάθε χρόνο η συμβολή του Δημοσίου στην λειτουργία του ΟΑΣΘ ήταν 100 εκατομμύρια. Αυτό σημαίνει σημαίνει ότι εμείς σε ένα χρόνο θα μπορέσουμε αυτά τα 100 εκατομμύρια να τα μειώσουμε σε ένα ποσοστό του 30- 35%, μακάρι και περισσότερο. Θα είναι μία πολύ σημαντική ανακούφιση. Με βάση την εντολή από την κυβέρνηση, αυτό είναι ένας βασικός στόχος και θεωρώ ότι πηγαίνουμε σχετικά καλά», σχολίασε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.
«Έχουμε βρει πράγματα που υπερβαίνουν τις δικές μας αρμοδιότητες για αυτό προσφύγαμε στα αρμόδια όργανα της πολιτείας για να προχωρήσουν σε έρευνες που εμείς δεν μπορούμε», σχολίασε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, χαρακτηρίζοντας την κίνηση αυτή ως στοιχειώδη υποχρέωση απέναντι στο λαό της Θεσσαλονίκης και στον ελληνικό λαό.
Αναφέρθηκε σε συγκεκριμένα σημεία που εκτιμά πως χρήζουν διερεύνησης. «Όπως το αίτημα που υπάρχει για τα διαφυγόντα έσοδα που υπολόγιζε η τότε διοίκηση, για τον ΟΑΣΘ όπου έλεγε ότι το 2ο 6μηνο του 2015, για το μεταφορικό έργο των ανέργων χρωστάει το δημόσιο 5.268.000 ευρώ. Όμως οι άνεργοι εκείνη την περίοδο ήταν υπό διωγμό», είπε ο κ. Παππάς και αναφέρθηκε στην «ντάνα από πρόστιμα ανέργων» που αντιμετώπισε όταν ανέλαβε. «Με επικοινωνία, εκείνη τη μέρα, υπερβαίνοντας τις τυπικές διαδικασίες, με τον υπουργό αποφασίσαμε να σταματήσει αυτή η ιστορία και να δοθεί η δυνατότητα ελεύθερης μετακίνησης ανέργων. Τώρα πώς ζητούσε (η προηγούμενη διοίκηση) τόσα χρήματα για τη μεταφορά τους είναι υπό διερεύνηση».
Απαντώντας σε ερώτηση για τις καθυστερήσεις για τις οποίες παραπονούνται αρκετοί Θεσσαλονικείς ο κ. Παππάς ανέφερε ότι οι αστικές συγκοινωνίες στην πόλη δεν είναι αυτές που θα έπρεπε να είναι, αναφέρθηκε στις τεράστιες ελλείψεις που διαπίστωσε η νέα διοίκηση του ΟΑΣΘ και στη μεγάλη πρόκληση αναβάθμισης του συγκοινωνιακού φορέα της Θεσσαλονίκης.
«Βρήκαμε με τις αποθήκες εντελώς άδειες από ανταλλακτικά, προμηθευτές που δεν μας έδιναν τίποτα γιατί χρωστούσε ο Οργανισμός και αυτή τη στιγμή έχουμε καταφέρει και έχουμε υλικά, δεν έχουμε όμως τους τεχνίτες που χρειάζονται ούτε το επιστημονικό προσωπικό που μας χρειάζεται. Αναλάβαμε τον Οργανισμό με 100 εκατομμύρια χρέη και με διαθέσιμα ένα εκατομμύριο, δηλαδή ο Οργανισμός είχε δεν είχε ζωή τεσσάρων ημερών και με πολύ μεγάλο κόπο, κατορθώσαμε όχι μόνο να πληρώσουμε όσα χρωστούσαν στους εργαζόμενους οι προηγούμενοι, αλλά να πληρώνουμε κατ? αρχήν κανονικά τους εργαζόμενους», όπως περιέγραψε ο κ. Παππάς και συνέχισε :
«Είχαμε στη διάθεσή μας μόνο 240 μάχιμα λεωφορεία και τώρα πλησιάζουν τα 400. Υπολογίζουμε το επόμενο 3μηνο να βγάλουμε στους δρόμους άλλα πενήντα περίπου, οχήματα, σε συνδυασμό πάντα με κάποιες μελέτες με στόχο την αναδιάταξη δρομολογίων για να κάνουμε πιο σύντομη τη μετακίνηση».
Για τα κατά τόπους αιτήματα προκειμένου να υπάρχει πιο συχνή συγκοινωνία ο κ. Παππάς επισήμανε ότι «πρέπει να υπάρξουν συνεργασίες, να δούμε δηλαδή ζητήματα που αφορούν και την εμπλοκή της Περιφέρειας και των δήμων, με δημοτικές συγκοινωνίες, με αλληλοκαλυπτόμενα μεταφορικά μέσα έτσι ώστε να προχωρήσει το συγκοινωνιακό έργο. Αν ο καθένας το μόνο που θέλει είναι να φτάσει ο ΟΑΣΘ έξω από την πόρτα του σπιτιού του αυτό δεν μπορούμε να το κάνουμε και να είμαστε ειλικρινείς μεταξύ μας» και έφερε ο κ. Παππάς ως παράδειγμα τον πολύ μεγάλο αριθμό σπουδαστών του ΤΕΙ Σίνδου. «Αν πηγαίνουν όλοι μαζί, 4.000 φοιτητές και όλοι μαζί αποχωρούν, εμείς πώς να βρούμε τόσα λεωφορεία για να μεταφέρουμε ταυτοχρόνως τέτοιο πληθυσμό;», διερωτήθηκε.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ επισήμανε ότι υπάρχει σχέδιο του ΟΑΣΘ την Παρασκευή και το Σάββατο το βράδυ τα δρομολόγια από το κέντρο προς την περιφέρεια της Θεσσαλονίκης, να σταματάνε μια ώρα αργότερα, δηλαδή στη 1 π.μ. και αναμένει την έγκριση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.