Διαβάστε σχετικά για Εμπρησμός, Νίκος Τόσκας, Πυρκαγιά, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Πυροσβεστικό Αεροπλάνο, Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, Φωτιά,
Η Ελλάδα αλλά και άλλες μεσογειακές χώρες που έχουν πυροσβεστικά αεροσκάφη “καναντέρ” αντιμετωπίζουν πρόβλημα καθώς η καναδική εταιρεία που φρόντιζε τα αεροσκάφη δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας, σε συνέντευξή που παραχώρησε στην ΕΡΤ.
Ο κ. Τόσκας παραδέχτηκε ακόμη ότι ο στόλος πυροσβεστικών αεροσκαφών είναι παλιός και χρειάζεται συντήρηση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι από τα 18 αεροσκάφη Καναντέρ που διαθέτει η Πυροσβεστική λειτουργούν το πολύ εννεά-δέκα..
Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι το πρόβλημα είναι γενικότερο, καθώς η καναδική εργοστασιακή μονάδα που φρόντιζε τα Καναντέρ έχει κλείσει, ενώ άφησε παράλληλα αιχμές και για προηγούμενες κυβερνήσεις, λέγοντας ότι την «εποχή τους δεν μερίμνησαν για την ενίσχυση των μέσων πυρόσβεσης.
«Το μεγαλύτερο μέρος των Καναντέρ είναι του 1973-1974, τα νεότερα είναι του 2000-2001. Υπάρχει πρόβλημα γενικότερο με τα Καναντέρ σε όσους έχουν τέτοια αεροπλάνα, δηλαδή στο Νότο της Ευρώπης. Μιλάω για Ιταλία, μιλάω για Γαλλία, μιλάω για Ισπανία, μιλάω για Πορτογαλία. Αυτήν τη στιγμή η διαθεσιμότητα των ιταλικών Καναντέρ είναι περίπου στο μισό. Έχουν γύρω στα δεκαοχτώ αεροπλάνα οι Ιταλοί και πετούν οχτώ – εννιά, γιατί υπάρχει γενικότερο πρόβλημα»,, είπε και πρόσθεσε:
«Εμείς έχουμε 11 του παλαιότερου τύπου CL 215 και πετούν 7 συνήθως και έχουμε και από τα νεότερα CL 415 τρία διαθέσιμα, πετούν τρία από έναν αριθμό 6 – 7, τα οποία όμως κάποια από αυτά διαχρονικά έχουν πάθει πάρα πολύ σοβαρές βλάβες και δεν ξέρω αν αναστρέφεται η κατάσταση. Λεπτομέρειες μπορεί να δώσει βέβαια το Υπουργείο Άμυνας. Η κατάσταση τόσα χρόνια πράγματι δεν διορθώθηκε, γιατί την εποχή των παχειών αγελάδων θα μπορούσε να αντικατασταθεί ένα μέρος αυτών των αεροσκαφών. Τώρα και να θέλουμε, και να έχουμε τα λεφτά, δεν μπορούμε γιατί η γραμμή παραγωγής του καναδικού εργοστασίου έχει κλείσει. Είναι πρόβλημα για όλες τις χώρες», κατέληξε.