Στον έλεγχο του ελληνικού Δημοσίου περνάει με σχέδιο νόμου ο ΟΑΣΘ, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Στο Δημόσιο περνάει και η περιουσία του ΟΑΣΘ, η οποία ωστόσο παραμένει προσωρινά στην κατοχή του Οργανισμού για ένα μεταβατικό στάδιο, «το αργότερο μέχρι τέλους του 2019», για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο, όπως προβλέπεται σε σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τις αστικές συγκοινωνίες στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις
Σε συνέντευξη τύπου στο υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης την Πέμπτη, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ίδρυση δύο νέων δημόσιων φορέων, του ΟΣΕΘ και του ΑΣΙΘ (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης και Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης).
Ο πρώτος φορέας θα είναι εποπτικός για τον συντονισμό όλων των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλης και της περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, ενώ ο ΑΣΙΘ είναι ο φορέας λειτουργίας για τα αστικά λεωφορεία και αργότερα και για το μετρό.
Και στους δύο φορείς θα συμμετέχουν στη διοίκηση εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης ενώ όλες οι θέσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ και στον ΣΑΣΘ διασφαλίζονται και μεταφέρονται στους νέους φορείς, επεσήμανε ο υπουργός Υποδομών.
«Ο ΟΑΣΘ αποκτά δημόσιο χαρακτήρα, δηλαδή, αποϊδιωτικοποιείται από ένα κρατικοδίαιτο μονοπώλιο 60 χρόνων» τόνισε ο κ. Σπίρτζης.