Συνεχίζουν τις προκλήσεις οι Τούρκοι αφού μετά τις 141 παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου την Δευτέρα από 44 τουρκικά αεροσκάφη, σε Βορειοανατολικό, Κεντρικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο, η Χουριέτ διευκρινίζει ότι δεν τα πράγματα δεν έγιναν ακριβώς έτσι.
Σε δημοσίευμα στην τουρκική ιστοσελίδα, μπορεί να γίνεται παραδεκτό, ότι συνέβησαν οι εν λόγω παραβιάσεις, παραβάσεις και αερομαχίες, ωστόσο επιχειρείται να τονιστεί η «λάθος» αξίωση της ελληνικής πλευράς για τα 10 ναυτικά μίλια εθνικού εναέριου χώρου.
Πιο συγκεκριμένα, το δημοσίευμα διακινεί τον ισχυρισμό ότι η Ελλάδα αξιώνει δήθεν εναέριο χώρο 10 ναυτικών μιλίων, ενώ το «σωστό» είναι 6 ναυτικά μίλια. Παράλληλα τονίζεται ότι οι ελληνικές αξιώσεις δεν αναγνωρίζονται ούτε από την Τουρκία, ούτε από άλλη χώρα διεθνώς.
Τι ξεχνά η Τουρκία
Αυτό που λησμονούν οι Τούρκοι είναι ότι ο εθνικός εναέριος χώρος των 10 ναυτικών μιλίων από τις ακτές των ελληνικών νησιών ισχύει από τις 6 Σεπτεμβρίου 1931. Σε Προεδρικό Διάταγμα του 1931 προβλεπόταν ότι «η Ελλάδα, ως κυρίαρχο κράτος, επέλεξε να ασκεί κυριαρχία στον αέρα μέχρι το όριο των 10 ναυτικών μιλίων των χωρικών της υδάτων, όσον αφορά τα ζητήματα αεροπορίας και αστυνομεύσεως αυτής, ενώ στη θάλασσα επέλεξε να ασκεί κυριαρχία μέχρι τα 6 ναυτικών μιλίων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εξωτερικών.
Η Τουρκία, από το 1931 και για πολλές δεκαετίες αποδεχόταν το εύρος των 10 ν.μ. του ελληνικού εθνικού εναέριου χώρου χωρίς να έχει διαμαρτυρηθεί ή να αμφισβητήσει τον ελληνικό εναέριο χώρο, γεγονός που θεμελιώνει κατά το διεθνές δίκαιο σιωπηρή αποδοχή (silence acceptance, στη γλώσσα της διπλωματίας).
Το σχετικό ελληνικό Προεδρικό Διάταγμα εφαρμόστηκε από το 1931 ομοιόμορφα, χωρίς οποιαδήποτε διαμαρτυρία όσον αφορά στη νομική του βάση.
Μετά την εισβολή στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974, η Τουρκία άρχισε σταδιακά να αμφισβητεί τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας και να ασκεί μια προκλητικά επιθετική πολιτική, θέλοντας ουσιαστικά η Ελλάδα να μειώσει την εναέρια κυριαρχία της στα 6 ναυτικά μίλια, όσα ακριβώς και τα μίλια στη θαλάσσια κυριαρχία.