Διαβάστε σχετικά για Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, Δάσκαλοι, Έλληνες Μουσουλμάνοι, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ξάνθη, Ροδόπη, Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων,
Οι Διδασκαλικοί Σύλλογοι Ξάνθης και Ροδόπης εξέδωσαν επίσημες ανακοινώσεις για το σκάνδαλο των δίγλωσσων νηπιαγωγείων που δρομολογείται να λειτουργήσουν στη Θράκη και έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν πλέον με κάθε επισημότητα να μπει «στοπ» στα απαράδεκτα σχέδια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και να ξεκινήσει μια ευρεία διαβούλευση με τους δασκάλους της περιοχής και τους φορείς, προκειμένου να μπει το εγχείρημα σε μια σωστή βάση.
«Το ΙΕΠ με ένα λιτό δελτίο Τύπου στις 21/02/2017, και χωρίς να κάνει καμία διάκριση των μελών της μουσουλμανικής μειονότητας, ανάλογα με τη γλώσσα και την καταγωγή (Τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι, Πομάκοι, Ρομά), αναλαμβάνει την υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης σε νηπιαγωγεία που λειτουργούν σε αμιγώς μειονοτικούς οικισμούς της Θράκης» αναφέρει η ανακοίνωση του Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης.
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, το σχέδιο για τοποθέτηση δεύτερου εκπαιδευτικού στα νηπιαγωγεία (τρία σε Ξάνθη και τρία σε Κομοτηνή σε πρώτη φάση) που γνωρίζει τη μητρική γλώσσα των παιδιών «είναι δυνατό να προκαλέσει αντίθετα αποτελέσματα, ατονίζοντας την προσπάθειά τους για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, αφού ενδεχομένως, όπως είναι φυσικό, θα μεταχειρίζονται αυθόρμητα τη δική τους γλώσσα, επειδή θα τους είναι πιο οικεία».
Να σημειωθεί ότι το ΙΕΠ ως «μητρική γλώσσα» εννοεί την τουρκική και όχι τα πομακικά ή τα ρομανί.
«Η ένοχη σιωπή όλων αυτών που οραματίζονται και πρωτοστατούν στην ίδρυση δίγλωσσων νηπιαγωγείων στη Θράκη εγείρει πάμπολλα ερωτήματα που χρήζουν απάντησης ως προς την αξιοποίηση και την εκμετάλλευση του συγκεκριμένου πιλοτικού προγράμματος προς την κατεύθυνση των δικών τους, αλλά και των έξωθεν κατευθυνόμενων συμφερόντων.
»Την ομογενοποίηση δηλαδή της μουσουλμανικής μειονότητας της δυτικής Θράκης, με ενσωμάτωση των Πομάκων και των Ρομά στους τουρκογενείς, αφού στις δηλώσεις τους μιλάνε για σωστή πρωτοβουλία, όπου τα παιδιά για να μάθουν καλύτερα τα ελληνικά πρέπει πρώτα να έχουν βοήθεια στην τουρκική γλώσσα» καταγγέλλουν με τις ανακοινώσεις τους οι δάσκαλοι.