Με ρεκόρ πληρότητας έκλεισε το γ’ τρίμηνο του 2016 (Ιούλιος-Σεπτέμβριος’16) για τα ελληνικά ξενοδοχεία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων STR, επιβεβαιώνοντας τις προβλέψεις του υπουργείου τουρισμού και του ΕΟΤ.
Eξετάζοντας την πορεία των ξενοδοχείων σε βασικές αγορές της ευρωπαϊκής αγοράς, οι αναλυτές της STR διαπιστώνουν ότι η ελληνική αγορά έφθασε σε πληρότητα σε ποσοστό 81,9%, νούμερο το οποίο θεωρείται υψηλό ρεκόρ για τη χώρα όσον αφορά τις επιδόσεις της κατά τη διάρκεια του γ’ τρίμηνου του έτους.
Η αύξηση σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό τρίμηνο ήταν στο 5,8%.
Η Μέση Τιμή Δωματίου (ΑDR) επίσης αυξήθηκε κατά 2,2% στα 144,49 ευρώ, γεγονός το οποίο είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση στα Εσοδα ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο στα 118,35 ευρώ.
Ο Ιούλιος, σύμφωνα με τους αναλυτές της STR, ήταν ο πιο «δυνατός» μήνας κατά το γ’ τρίμηνο για τα ελληνικά ξενοδοχεία, με αύξηση κατά 9,5% στο έσοδο Ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο, ενώ ο Σεπτέμβριος είχε το υψηλότερο ποσοστό πληρότητας 84,3%.
Η επιτυχία αυτή του ελληνικού τουρισμού γίνεται ακόμη μεγαλύτερη, καθώς συνολικά τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία σημείωσαν μείωση στις πληρότητες τους το γ’ τρίμηνο του 2016, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος πέρυσι, φθάνοντας το 77,7% φέτος, ενώ αύξηση σημείωσε η Μέση Τιμή Δωματίου, φθάνοντας τα 119,17 ευρώ, ενώ και το Εσοδο Ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο αυξήθηκε κατά 1,5% στα 92,58 ευρώ.
Η Ελλάδα κλείνει ακόμη μία χρονιά με ρεκόρ αφίξεων (27,5εκατ) και πληρότητας (82%) παρά την φετινή αύξηση των τιμών από τους Έλληνες ξενοδόχους.
Σύμφωνα με την έρευνα της STR είναι από τους ακριβότερους προορισμούς της Μεσογείου. ξεπερνώντας Ισπανία, Ιταλία και Κύπρο. Η άνοδος των τιμών, σύμφωνα με τους ειδικούς, οφείλεται στην άνοδο των αφίξεων από χώρες υψηλών εισοδημάτων, όπως η Ρωσία, οι ΗΠΑ, η Κίνα, η Κορέα και οι Αραβικές χώρες, αλλά και στο ότι ένα αρκετά μεγάλο μέρος της φετινής τουριστικής κίνησης αφορά last minute κρατήσεις – τάση που κράτησε ως το Οκτώβριο. Είναι γνωστό ότι στις last minute δεν παρέχονται μεγάλες – ως και καθόλου – εκπτώσεις στους επισκέπτες.
Ειδικά για την Ελλάδα, το μεγαλύτερο μέρος των last minute κρατήσεων προέκυψε κατά τη διάρκεια high season (Ιούλιο-Σεπτέμβριος’16), μετά από στοχευμένες ενέργειες του ΕΟΤ και του υπ.Τουρισμού στις σημαντικότερες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό. Εξέλιξη που οδήγησε στην αύξηση της μέσης δαπάνης διανομής για το 2016.
Πηγή: Taxheaven