Οι καταγγελίες του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη για όργιο σπατάλης και ασυδοσίας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) δεν έπεσαν ως κεραυνός εν αιθρία αν και υπό φυσιολογικές συνθήκες θα έπρεπε.
Η διοίκηση του ΟΑΣΘ κρατώντας σε ομηρία τους εργαζομένους εκβιαστικά ζητά κρατική χρηματοδότηση για τον Οργανισμό, δημιουργώντας χάος σε μία ολόκληρη πόλη που δεν έχει άλλο Μέσο Μεταφοράς.
Την ώρα που ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ Δημήτρης Τσερμανίδης δήλωνε στο ΑΠΕ πως “εάν δούμε τα λεφτά στους τραπεζικούς μας λογαριασμούς, θα εισηγηθώ στη συνέλευση να πιάσουμε τιμόνι”, μετά τη δέσμευση Σπίρτζη για εκταμίευση ποσού σχεδόν 3 εκατ. ευρώ για τη μισθοδοσία του Ιουλίου, το χαμένο έγγραφο που φέρνει στη δημοσιότητα το TRIBUNE αποδεικνύει πως άπαντες γνώριζαν το “πάρτι” στον ΟΑΣΘ αλλά ουδείς επί έξι χρόνια ασχολήθηκε.
Πρόκειται για το πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (ΣΕΕΥΜΕ) για το 2010, στο οποίο καταγράφονται αναλυτικά όλες οι παρατυπίες που επιβεβαιώνουν την πλήρη ασυδοσία του Οργανισμού που μετά το πολυετές… πάρτι, απλά ζητά από το κράτος αιμοδοσία για να το συνεχίσει.
Τι αναφέρει το πόρισμα για τον ΟΑΣΘ
Όλοι οι χώροι των γραφείων του ΟΑΣΘ και τα αμαξοστάσια Φοίνικα και Σταυρούπολης ανήκουν στην κυριότητα του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού «ΗΡΑΚΛΗΣ», μέτοχοι του οποίου είναι, κατά μεγάλη πλειοψηφία, μέτοχοι του ΟΑΣΘ. Η μίσθωση γίνεται με απευθείας ανάθεση και χωρίς καμία διαγωνιστική διαδικασία, ενώ τα δε μισθώματα είναι υπερδιπλάσια των τεκμαρτών (με βάση των αντικειμενικό προσδιορισμό).
Το Δημόσιο αναγνωρίζει ως δαπάνη προσωπικού οποιαδήποτε παροχή προβλέπεται από τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας χωρίς να παρεμβαίνει στο ύψος των αμοιβών. Ωστόσο, στην περίπτωση του ΟΑΣΘ καταβάλλονται από 11 ως 26 (!!!) επιδόματα, με αποτέλεσμα ο βασικός μισθός να αποτελεί μονάχα το 36% του συνόλου των βασικών αποδοχών, με το μέσο μισθολογικό κόστος να εκτινάσσεται ανά εργαζόμενο το 2010 στα 37.297,23 ευρώ.
Αν και στη συμφωνία Δημοσίου – ΟΑΣΘ υπήρχε πρόβλεψη για να περιέλθει η κινητή και ακίνητη περιουσία του Οργανισμού στο Δημόσιο, εφόσον η αξία τους έχει αποσβεστεί μέχρι τις 31/12/09, πάγια στοιχεία τα οποία έχουν αποσβεστεί πλήρως μέχρι την ημερομηνία αυτή δεν έχουν περιέλθει στην κυριότητα του ελληνικού Δημοσίου.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το επόμενο εύρημα στο πόρισμα για τον ΟΑΣΘ, καθώς όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά “στον κανονισμό προμηθειών του Οργανισμού δεν υπάρχουν οι οροφές για 20.000 και 60.000 για απευθείας αναθέσεις και πρόχειρο διαγωνισμό αντιστοίχως, όπως προβλέπεται στο Δημόσιο. Αποτέλεσμα είναι να υπάρχει συρροή συμβάσεων μεγάλου ύψους, οι οποίες γίνονται με απευθείας αναθέσεις.