Τα παιδιά θα έχουν καθηγητές και δασκάλους από την πρώτη μέρα δήλωσε στην ΕΡΤ ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκος Φίλης, ενώ και σε χθεσινή συνέντευξή του στο κανάλι της Βουλής μίλησε για επιστροφή στην κανονικότητα. Μόνιμοι διορισμοί θα γίνουν βάση προγραμματισμού από το 2017 πρόσθεσε.
Το σχολείο αναβαθμίζεται τόνισε ο υπουργός Παιδείας μιλώντας στην ΕΡΤ προσθέτοντας ότι ειδικά στα Δημοτικά σχολεία υπάρχει 100% πληρότητα σε δασκάλους. Σε αντίθεση με το παρελθόν που μόνο, ένα στα τρία Δημοτικά είχε ειδικά μαθήματα, φέτος από τετραθέσια και πάνω, όλα τα Δημοτικά σχολεία, θα έχουν πλούσιο πρόγραμμα με πλήθος ειδικών μαθημάτων, όπως πληροφορική κ.α. Επιπλέον, όλα Δημοτικά θα είναι εξάωρα γιατί αυτό επιτάσσει η εκπαιδευτική πολιτική καθώς τα παιδιά ήταν κουρασμένα την 7η ώρα.
«Το σχολείο εκφυλίζεται όταν καταντά εξεταστικό κέντρο» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας εξηγώντας ότι, η δύναμη του σχολείου είναι η τάξη, το μάθημα, να μην έχει άγχος ο μαθητής και να προωθεί την ομαδοσυνεργατική συνεργασία.
Θα υπάρξει ενισχυτική διδασκαλία, ενώ σχεδιάζεται η αναμόρφωση των προγραμμάτων και των βιβλίων.
Ο κ. Φίλης υποστήριξε ότι το υπουργείο προσανατολίζεται σε κοινή διδασκαλία των φυσικών επιστημών, όπως γίνεται με επιτυχία στο εξωτερικό, καθώς και στην Κύπρο. Τα τρία μαθήματα φυσική, χημεία, βιολογία θα έχουν κοινό πρόγραμμα και κοινά βιβλία, εξήγησε.
Προσλήψεις χιλιάδων αναπληρωτών και στην ειδική αγωγή
Αναφορικά με το αίτημα των εκπαιδευτικών για μόνιμες προσλήψεις υποστήριξε ότι τα επόμενα τρία χρόνια μέχρι το 2020 εκτιμώντας τα κενά θα μετατρέπεται ο αριθμός των αναπληρωτών σε μονίμους.
Ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι για πρώτη χρονιά φέτος οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται από το ΑΣΕΠ και όχι από το υπουργείο Παιδείας. Σημείωσε ότι αυτό πρόκειται για μια σημαντική διαδικασία που ενισχύει την αντικειμενικότητα στην εκδίκαση των ενστάσεων και επιπλέον αποτελούσε συνταγματική επιταγή, που δεν είχε εφαρμοστεί, εδώ και 17 χρόνια.
Για πρώτη φορά έχουν προσληφθεί τόσοι πολλοί αναπληρωτές πριν ξεκινήσουν τα σχολεία τονίζοντας ότι 6.000 ήδη έχουν προσληφθεί. Αντιπαρήλθε τέλος της κριτικής που ακούγονταν το προηγούμενο διάστημα για δήθεν κατάργηση του ολοήμερου και των τμημάτων ένταξης λέγοντας: «Τώρα έρχεται η ώρα της αλήθειας, το ολοήμερο έχει περίπου τον ίδιο αριθμό παιδιών και τα ίδια τμήματα. Μετά από 10 χρόνια ιδρύσαμε 400 τμήματα ένταξης και 100 ειδικά σχολεία με 9.000 εκπαιδευτικούς για την εκπαιδευτική αγωγή».
Η αξιολόγηση πρέπει να γίνεται από τη σχολική μονάδα και όχι εκδικητικά. Επιβεβλημένος ο διάλογος για να αλλάξει ο τρόπος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Θα αξιοποιήσουμε την παγκόσμια εμπειρία. Η ευθύνη επιλογής των παιδιών για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να επιστρέψει στο σχολείο και όχι στο φροντιστήριο. Στόχος είναι στο Λύκειο να υπάρχουν λιγότερα μαθήματα και διδασκόμενα σε βάθος.
Δεν υπάρχει θέμα κατάργησης της προσευχής ξεκαθάρισε ο υπουργός γιατί υπάρχει προεδρικό διάταγμα.
753 βιβλιοθήκες στη Μέση Εκπαίδευση ανοίγουν στη Μέση Εκπαίδευση
753 βιβλιοθήκες θα ανοίξουν στη Μέση Εκπαίδευση που είχαν κλείσει τα μνημονιακά χρόνια υπογράμμισε ο κ. Φίλης καθώς το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι η βιβλιοθήκη έχει κεντρική λειτουργία του σχολείου και δεν είναι «αποθήκη βιβλίων». Στόχος οι μαθητές να εκπαιδευτούν στο ερευνητικό έργο ενώ θα υπάρξει και επιμόρφωση των καθηγητών σε αυτή την κατεύθυνση.
Απαντώντας χθες στο κανάλι της Βουλής στον πρόεδρο της ΔΟΕ εξήγησε ότι οι μόνιμοι διορισμοί που είναι πάγιο αίτημα και μόνιμο θέμα, αλλά το υπουργείο θα προχωρήσει για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, το Σεπτέμβριο του 2017 σε μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση.
“Για πρώτη φορά μετά από 30 χρόνια όλα τα σχολεία θα λειτουργήσουν την Δευτέρα. Έχει ληφθεί πρόνοια, έχουμε κάνει εγκαίρως προσλήψεις. Η εικόνα εκατοντάδων δημοτικών και νηπιαγωγείων που δεν λειτουργούσαν επί τόσα χρόνια για δέκα ημέρες στην αρχή δεν υπάρχει φέτος. Επιστρέφουμε σε μια κανονικότητα προ πολλών ετών. Τα δημόσια σχολεία λειτουργούν την πρώτη ημέρα. Θα περίμενε κανένας την ΔΟΕ να εκτιμήσει αυτό το μήνυμα, να δει την πρώτη ημέρα τι γίνεται, να δει αν λέμε ψέματα και μετά ας κάνει απεργία. Γιατί τόσο βιαστική κίνηση.” αναρωτήθηκε ο υπουργός Παιδείας.