Ένα συνδυασμό μηχανολογικών προβλημάτων εντοπίζουν στην Πόρσε οι ορισμένοι πραγματογνώμονες και εκτιμούν ότι αρχικά ο Μαυρίκος «έχασε» το τιμόνι του αυτοκινήτου, υπήρξε απώλεια ελέγχου, προσκρούσεις στο τοιχίο, διαρροή λαδιού, σπάσιμο κινητήρα, διαρροή καυσίμου και σπινθήρας τριβής της ζάντας.
Αρχικά φέρεται ότι διαπιστώνουν πρόβλημα στο σύστημα διεύθυνσης του οχήματος το οποίο προκάλεσε την εκτροπή του οχήματος αριστερά, τις τέσσερις πέντε κρούσεις στο προστατευτικό τοιχίο που με τη σειρά τους προκάλεσαν τη διαρροή λαδιού αρχικά, σπάσιμο κινητήρα και διαρροή καυσίμου.
Η έναρξη της φωτιάς σύμφωνα με τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ προκλήθηκε από σπινθήρα της επαφής της ζάντας με το τοιχίο στην τελευταία πρόσκρουση και ακινητοποίηση του οχήματος, όπως γράφει ο Ελεύθερος Τύπος.
Αυτά σε συνδυασμό με το στοιχείο κακής φυσικής και παθολογικής κατάστασης του Παναγιώτη Μαυρίκου που αναμένεται να επιβεβαιωθεί σύμφωνα με τους ισχυρισμούς αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ , από τις τοξικολογικές εξετάσεις ,ευθύνονται για την αδράνεια των 34 δευτερολέπτων που επέδειξε ο οδηγός μέχρι να τυλιχθεί το όχημα στις φλόγες.
Σύμφωνα με την εφημερίδα οι αρχές έχουν εντοπίσει ένα συνεργείο στα νότια προάστια που πήγαινε ο εκδότης. Εκεί πήγε το αυτοκίνητο τον Ιανουάριο του 2016 και αργότερα πήγε στο ίδιο συνεργείο μετά από μία πρόσκρουση που είχε. Η ζημιά αφορούσε το σύστημα διεύθυνσης. Το εξάρτημα αντικαταστάθηκε με άλλο άγνωστης προέλευσης που φέρεται να έχει παίξει ρόλο.