Πάνω από 70% μείωση στο κόστος για τις άγονες γραμμές θα φέρουν οι αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση στο νέο σύστημα επιδοτήσεων, χωρίς μάλιστα να περικοπεί καμία από τις άγονες γραμμές. Ο υπουργός Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζης, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη επερώτηση οκτώ βουλευτών της Ν.Δ., επισήμανε ότι το κόστος για τις άγονες γραμμές θα πέσει από τα 47 εκατ. ευρώ στα 14 εκατ. ευρώ κι υπογράμμισε ότι το νέο σύστημα επιδότησης «θα εξυπηρετεί τον πολίτη, τον επιβάτη, το δημόσιο συμφέρον κι όχι τα συμφέροντα μίας κι αργότερα τεσσάρων εταιρειών».
Ο Χρ. Σπίρτζης επέκρινε με ένταση το σχεδιασμό των άγονων γραμμών που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση από την προηγούμενη μιλώντας για «σχεδιασμό εκλογικής πελατείας κι επιδότησης αεροπορικών εταιρειών». Ο υπουργός Μεταφορών επισήμανε ότι δίνονταν 47 εκατ. ευρώ για 28 άγονες γραμμές, μεταξύ των οποίων και για γραμμές όπως τα Αθήνα-Πάρος, Αθήνα-Ζάκυνθος, Θεσσαλονίκη-Κέρκυρα και Θεσσαλονίκη-Καλαμάτα.
Ο Χρ. Σπίρτζης αναφέρθηκε και στην χαμηλή αναλογία μεταξύ επιβατών και δρομολογίων τονίζοντας ότι επιδοτούνταν 1,080,501 θέσεις την ώρα που στην πραγματικότητα μετακινήθηκαν με αυτά τα δρομολόγια 565,667 πολίτες και τουρίστες, δηλαδή περίπου στο 50%. Μάλιστα ανέγνωσε αναλυτικό το πιο ακραίο φαινόμενο, δηλαδή την γραμμή Ζάκυνθος-Κύθηρα, όπου συνήθως τα δρομολόγια ήταν περισσότερα από τους επιβάτες που μετακινούνταν. Παράλληλα, επισήμανε και το «τρικ» ανεβάσματος του κόστους μέσα από την επιστροφή από την ίδια διαδρομή κι όχι απευθείας.
Ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι στον νέο σχεδιασμό «δεν κόπηκε καμία άγονη γραμμή, κόπηκε όμως η σπατάλη». Σχολιάζοντας τα κριτήρια του νέου συστήματος, ο Χρ. Σπίρτζης επισήμανε ότι οι συχνότητες των δρομολογίων θα εξυπηρετούν την πραγματική κίνηση επιβατών, τα δρομολόγια όμως δεν θα είναι λιγότερα από τρία την εβδομάδα ανά προορισμό, ενώ θα υπάρχει αύξηση δρομολογίων το καλοκαίρι.