Την Δευτέρα 18 Απριλίου παραδίδεται στην κυκλοφορία από τον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, ο νέος οδικός άξονας Λεύκτρου – Σπάρτης, μήκους 46 χλμ. που αποτελεί τμήμα της οδικής παραχώρησης Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας, με την ευθύνη λειτουργίας της κοινοπραξίας Μορέα.
Με τη λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου η χρονοαπόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης μήκους 178 χλμ θα μειωθεί δραστικά στις δύο ώρες ασφαλούς και γρήγορης οδήγησης, περίπου 20 λεπτά γρηγορότερα από το υπάρχον οδικό δίκτυο. Οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύσσουν οι οδηγοί θα είναι μέχρι 130 χλμ. Το τμήμα Σπάρτη-Μεγαλόπολη θα γίνεται σε 25 λεπτά, το Σπάρτη-Τρίπολη σε μόλις 30 λεπτά και το Σπάρτη-Καλαμάτα σε περίπου 45 λεπτά.
Ο νέος οδικός άξονας έχει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (με διαχωριστική νησίδα) και τέσσερις κόμβους: στο Λεύκτρο (κοντά στη Μεγαλόπολη, από όπου συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Καλαμάτας), στο Λογκανίκο (προς τα χωριά Πετρίνα, Λογκανίκο, Λεοντάρι, Φαλαισία κ.ά.), στην Πελλάνα (προς Πελλάνα, Καστόρειο, Παρδάλι, Αλευρού, Γεργίτσι, Κονιδίτσα, Σελασσία, κ.ά.) και, τέλος, στη Σπάρτη (προς Σπάρτη, Γύθειο, Μονεμβασιά, Μυστρά κ.ά.).
Στο νέο τμήμα θα υπάρχει ένας νέος μετωπικός σταθμός διοδίων στην Πετρίνα (περί το 10ο χλμ.), ενώ θα υπάρχουν δύο σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινήτων (ΣΕΑ), ένας ανά κατεύθυνση στο ύψος της Πελλάνας, οι οποίοι θα έχουν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού οχημάτων και με υγραέριο.
Τα ΣΕΑ θα λειτουργήσουν μερικές ημέρες μετά την παράδοση του οδικού τμήματος σε κυκλοφορία. Το τεχνικό κομμάτι, το τμήμα Λεύκτρου – Σπάρτης περιλαμβάνει έξι γέφυρες: στον Αλφειό (μήκους 100 μέτρων), στον Βουτικιώτη (255 μέτρα), στον Ευρώτα (τρεις διαδοχικές γέφυρες, 329, 233 και 165 μέτρων) και, τέλος, στον ποταμό Οινούντα. Στο τμήμα πραγματοποίησε εκτενείς ανασκαφές το 2010-2013 η Ε΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Σπάρτης, με πλήθος ευρημάτων από τη νεολιθική εποχή έως τους ύστερους ρωμαϊκούς χρόνους.
Παρόλο που η απόσταση ανάμεσα στην Τρίπολη – Σπάρτη αυξάνεται, από τα 58 χλμ. στα 78 χλμ., ο χρόνος που χρειάζεται ένα όχημα για να διανύσει την απόσταση μειώνεται, λόγω της διατομής του δρόμου (που αποκλείει το ενδεχόμενο να «κολλήσεις» για ώρες πίσω από ένα φορτηγό χωρίς δυνατότητα προσπέρασης) και της χάραξης, που επιτρέπει μεγαλύτερες ταχύτητες. Αυτονόητη είναι η σημαντική βελτίωση σε επίπεδο οδικής ασφάλειας.