Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Τελευταία ευκαιρία για απόσυρση των Ι.Χ.

Τελευταία ευκαιρία για απόσυρση των Ι.Χ.
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαβάστε σχετικά για Απόσυρση Αυτοκινήτων, Αυτοκίνητο,

Παίρνει τέλος η αβεβαιότητα που μαστίζει εδώ και τρεις μήνες την αγορά αυτοκινήτου και μαζί της τελειώνει και το άτυπο χρηματιστήριο που έχει στηθεί εδώ και μια επταετία με τα «αποσυρόχαρτα».

Σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», η παράταση της απόσυρσης των Ι.Χ. εγκρίθηκε και από τους δανειστές και θα είναι από τα μέτρα που θα ψηφιστούν άμεσα, μαζί με τα πρώτα προαπαιτούμενα για την αξιολόγηση. Θα ισχύσει ως τον Ιούνιο και, αναδρομικά, από το τέλος Δεκεμβρίου του 2015, ώστε να καλύψει και την περίοδο κατά την οποία το μέτρο της απόσυρσης είχε παγώσει. Μετά την παράταση αυτή όμως, το μέτρο καταργείται οριστικά. Ωστόσο η παράταση κρύβει και εκπλήξεις αφού, πιθανότατα, το κίνητρο της απόσυρσης δεν θα ισχύσει όπως όλα αυτά τα χρόνια! Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, η τρόικα ζήτησε το όφελος να καταργηθεί ή να ψαλιδίζεται για οχήματα μεγάλου κυβισμού, ενδεχομένως πάνω από τα 1.800 κυβικά.

Τι σημαίνει αυτό;

Για τη συντριπτική πλειονότητα των πωλήσεων, που 4 στις 5 αφορούν Ι.Χ. έως 1.600 κυβικά, δεν αλλάζει τίποτε. Οσοι προλάβουν ως τον Ιούνιο, θα επωφεληθούν από την έκπτωση 300 έως 1.430 ευρώ, όπως ισχύει για οχήματα έως 1.600 κυβικά.

Το ζήτημα που ανακύπτει είναι τι θα γίνει με τις πωλήσεις αυτοκινήτων από τα 1.601 έως 2.000 κυβικά. Εκεί η έκπτωση που προσφέρει το κράτος φτάνει στα 2.800 ευρώ. Οι λύσεις που εξετάζονται είναι αν πρέπει να καταργηθεί τελείως η έκπτωση γι’ αυτά ή να ψαλιδιστεί το όφελος (π.χ. στα 2.000 ευρώ) ή να ισχύει μέχρι π.χ. τα 1.800 κυβικά, αλλά όχι για τα 1.900 ή τα 2.000 κυβικά, τα οποία γίνονται πλέον δυσπρόσιτα.

Ούτως ή άλλως όμως, λόγω κρίσης και της βαριάς φορολογίας στα Ι.Χ., η ελληνική αγορά φαίνεται να έχει προσαρμοστεί και σε αυτά τα νέα δεδομένα. Σύμφωνα με στοιχεία από τις πωλήσεις Ι.Χ. αυτοκινήτων, ούτε το 5% των ελληνικών νοικοκυριών δεν αγοράζει πια τέτοια οχήματα, δηλαδή άνω των 1.600 κυβικών.

Κερδισμένοι και χαμένοι

Στην πράξη η χρήση της απόσυρσης θα μπορεί να γίνει μέχρι τις 30 Ιουνίου 2016. Εως τότε θα μπορούν να αποσυρθούν παλαιά αυτοκίνητα και τα χαρτιά να χρησιμοποιηθούν για την αγορά -με έκπτωση- καινούριου, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, οχήματος. Η κίνηση αυτή θα… ξεκλειδώσει και τις παραδόσεις χιλιάδων αυτοκινήτων από αντιπροσώπους, καθώς αρκετοί τηρούσαν στάση αναμονής μέχρι να ανακοινωθεί και επίσημα η παράταση του μέτρου της απόσυρσης. Στελέχη της αγοράς λένε μεν πως η κίνηση αυτή είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, τονίζουν όμως ότι «η ζημιά έχει ήδη γίνει, καθώς δεν γνωρίζουμε αν θα μπορέσουν να αναπληρωθούν οι πωλήσεις». Μέχρι σήμερα πάντως το όφελος απόσυρσης για αγορά αυτοκινήτου εφαρμοζόταν ως εξής:

* Για αγορά αυτοκινήτου έως 900 κ.εκ. και φορολογητέα αξία έως 6.000 το όφελος έφτανε στα 300 ευρώ.
* Από 901 έως 1.400 κ.εκ. και φορολογητέα αξία ως 8.000, το όφελος ήταν 960 ευρώ.
* Από 1.401 έως 1.600 κ.εκ. και με φορολογητέα αξία 11.000, το όφελος φτάνει στα 1.430 ευρώ.

Για αγορά αυτοκινήτου από 1.601 έως 2.000 κ.εκ. και με φορολογητέα αξία έως 14.000 το όφελος ανερχόταν στα 2.800 ευρώ, ενώ για οχήματα μεγαλύτερης αξίας και κυβισμού δεν γινόταν καμία έκπτωση.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Δραματικές ώρες για τη Volkswagen: Λουκέτα σε εργοστάσια και απολύσεις

Πώς θα εκδώσετε το νέο ειδικό σήμα Δακτυλίου μέσω gov.gr και Gov.gr Wallet

Νικητής ο Νεβίλ στο Ράλι Ακρόπολις, «1-2-3» για τη Hyundai

Volkswagen: Η διοίκηση υπερασπίζεται τα μέτρα λιτότητας – «Σκληρή αντίσταση» προανήγγειλαν τα συνδικάτα

Γερμανία: «Βόμβα» από τη Volkswagen με απολύσεις και κλείσιμο εργοστασίων

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr