Διαβάστε σχετικά για Αυτοκίνητο, Τέλη Κυκλοφορίας,
Οσοι απέκτησαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά αυτοκίνητο άνω των 1.400 κυβικών θα είναι οι χαμένοι των αλλαγών που σχεδιάζονται στα τέλη κυκλοφορίας.
Τα πρόσθετα, έσοδα που θα προκύψουν από την αύξηση των τελών για τα οχήματα της παραπάνω κατηγορίας σχεδιάζεται να δοθούν ως μειώσεις των τελών για τους ιδιοκτήτες ΙΧ ηλικίας άνω των 5 ετών και πάνω από ένα όριο κυβισμού.
Η βασική αλλαγή που έρχεται είναι η θέσπιση κριτηρίου κυβισμού στα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Η κλίμακα θα προβλέπει την επιβολή πρόσθετου τέλους κυκλοφορίας για τα οχήματα άνω των 1.400 κυβικών. Το ποσοστό της αύξησης δεν έχει ακόμη καθοριστεί.
Για παράδειγμα θα επιβαρυνθούν με πρόσθετα τέλη οχήματα 1.600 κυβικών που σήμερα οι ιδιοκτήτες τους καταβάλλουν μηδενικά τέλη επειδή εκπέμπουν λιγότερους ρύπους από 100 γραμμάρια ή τέλη που δεν ξεπερνούν τα 130 ευρώ.
Η δεύτερη αλλαγή που έρχεται είναι η μείωση των τελών κυκλοφορίας για οχήματα που τα τέλη τους υπολογίζονται με βάση τα κυβικά και είναι από ένα όριο κυβισμού και πάνω.
Για παράδειγμα ένας φορολογούμενος που έχει στην κατοχή του ένα όχημα 2.000 κυβικών καταβάλλει σήμερα 660 ευρώ και μετά τις αλλαγές αναμένεται να μειωθεί
Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας να έχουν μηδενικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα, δηλαδή να μην υπάρχει ούτε επιβάρυνση αλλά ούτε και ελάφρυνση συνολικά στους φορολογούμενους από τα τέλη.