Συναισθήματα οργής, απόγνωσης και έντονου προβληματισμού επικρατούν τους τελευταίους μήνες στις κοινωνίες των ακριτικών νησιών της Καρπάθου και της Κάσου.
Το διαχρονικό πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των κατοίκων με Αθήνα, Ρόδο και Κρήτη, έχει επιδεινωθεί από τα τέλη του προηγούμενου έτους, εξ’ αιτίας της επ’ αόριστον απόσυρσης του πλοίου “Πρέβελης” της εταιρίας ΑΝΕΚ για λόγους συντήρησης.
Τη θέση του πήρε το ηλικίας 39 ετών (!) Βιτσέντζος Κορνάρος της ΛΑΝΕ, το οποίο δείχνει να αδυνατεί να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στις θάλασσες του κεντρικού και νοτιοανατολικού Αιγαίου.
Ως αποτέλεσμα, μέσα σε αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα δρομολόγησης του “Κορνάρος”, έχουν παρατηρηθεί τραγικές καθυστερήσεις δρομολογίων (το ταξίδι από τον Πειραιά διαρκεί πλέον πάνω από 24 ώρες), μεγάλη ταλαιπωρία των επιβατών, αλλά και αναρίθμητα μικροατυχήματα, σαν αυτό που συνέβη το απόγευμα της 25ης Μαρτίου με την πρόσκρουση του πλοίου σε βράχια, εντός του λιμένα της Κάσου.
Ιδιαίτερα αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι η Πολιτεία δείχνει αδύναμη, προς το παρόν, να δώσει μία λύση στο όλο πρόβλημα, το οποίο πέρα από την αίσθηση πλήρους εγκατάλειψης και απαξίωσης που μεταφέρει στους ακρίτες, θέτει σε άμεσο κίνδυνο όσους… τολμηρούς επιχειρούν να πραγματοποιήσουν ένα τέτοιο ταξίδι.
Δεν είναι λίγοι αυτοί που κάνουν λόγο για ένα απροκάλυπτο στήσιμο σκηνικού τύπου Norman Atlantic ή Σάμινα… Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως σε ελάχιστες μόλις ώρες, η facebookική σελίδα “Κάρπαθος Ζητάμε Νέο Πλοίο Γρήγορο Εδώ και Τώρα” (σημειωτέον ότι το νησί βρίσκεται σύμφωνα με τη φετινή λίστα της Google ανάμεσα στους 20 top ελληνικούς προορισμούς για τους οποίους αναζητούν πληροφορίες οι επίδοξοι ξένοι τουρίστες) έχει συγκεντρώσει εκατοντάδες φωνές διαμαρτυρόμενων πολιτών.
Παρ’ όλα αυτά, είναι γνωστό τοις πάσι πως σε τέτοιου είδους διεκδικήσεις, για αυτονόητα πολλές φορές δικαιώματα των πολιτών, οι αγώνες καρποφορούν μέσα από μαζικές κινητοποιήσεις και δραστικά μέτρα…