Οργή προκαλούν οι συγκρίσεις των τιμών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης που διατίθενται τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες της ΕΕ, καθώς συνεχώς εντοπίζονται τεράστιες αποκλίσεις τιμών εις βάρος των Ελλήνων καταναλωτών, την ώρα που οι μέσες αποδοχές στη χώρα μας απέχουν δραματικά από αυτές των «μεγάλων» της Ευρωζώνης.
Ρεπορτάζ του Mega παρουσίασε την περίπτωση γαλλικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ που αρνήθηκε να ενσωματώσει αυξημένες τιμές προϊόντος στο ράφι, καθώς θεώρησε τις αυξήσεις υπερβολικές και αδικαιολόγητες.
Και η σύγκριση με τις τιμές στην Ελλάδα είναι αποκαλυπτική.
Στην Γαλλία πωλείτο στην συγκεκριμένη αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναψυκτικό 1,5 λίτρου στα 1,24 ευρώ (0,83 ευρώ ανά λίτρο) και απορρίφθηκε η αύξηση κατά 7% που θα το έστελνε στα 1,33 ευρώ (0,88 ευρώ ανά λίτρο).
Στην Ελλάδα, ωστόσο, όπου το μέσο εισόδημα των πολιτών σε επίπεδο αγοραστικής δύναμης είναι το μισό, δεν φαίνεται να υπάρχουν τέτοιες ευαισθησίες.
Έτσι, το ίδιο προϊόν πωλείται σήμερα 1,44 ευρώ (0,96 ευρώ ανά λίτρο), δηλαδή όχι 7% πάνω που ζητούσε ο προμηθευτής του γαλλικού σούπερ μάρκετ, αλλά 16% ακριβότερα…
Οι αποκλίσεις είναι ακόμη μεγαλύτερες σε άλλα προϊόντα, ειδικά αν «προσπεράσει» κανείς το τέχνασμα της μείωσης προϊόντος μέσα στην ίδια συσκευασία.
Έτσι, π.χ. σε προϊόν με πατατάκια γνωστής εταιρείας η τιμή μονάδας στη Γαλλία παρά τις επιδιωκόμενες αυξήσεις παραμένει κάτω από τα 9 ευρώ ανά κιλό, όταν στην Ελλάδα πωλούνται ήδη στα 13 ευρώ ανά κιλό ή σχεδόν 50% ακριβότερα.
Άλλο αντίστοιχο προϊόν έχει στη Γαλλία τιμή μονάδας στα 12,5 ευρώ ανά κιλό περίπου, ενώ στα ελληνικά ράφια πλησιάζει τα 16 ευρώ ανά κιλό, σχεδόν 30% ακριβότερα.