Να διασφαλιστεί η τήρηση των μέτρων για να παραμείνουν ανοιχτές οι επιχειρήσεις, συνέστησε ο γενικός γραμματέας του ΕΒΕΑ κ. Χ. Μωραΐτης που συμμετείχε σε διαδικτυακή ενημέρωση του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, ενώ αναφέρθηκε στα ψηφιακά «όπλα» που παρέχει το ΕΒΕΑ στις επιχειρήσεις μέλη του και συγκεκριμένα την ηλεκτρονικής αγορά www.directmarket.gr και το εικονικό εκθετήριο AthEns VtradE για την νέα κατάσταση λόγω της πανδημίας.
Αναλυτικά ο κ. Μωραΐτης ανέφερε:
Η εβδομάδα ξεκίνησε σε θετικό κλίμα για το λιανεμπόριο, αφού δόθηκε το πράσινο φως για να ανοίξουν τα ρολά των καταστημάτων, έστω και με περιορισμούς.
Για το μεγαλύτερο μέρος αυτών των επιχειρήσεων, η δυνατότητα να ανεβάσουν ξανά τα ρολά, έστω και περιορισμούς, ισοδυναμεί με ευκαιρία επιβίωσης.
Είναι, λοιπόν, ζωτικής σημασίας ζητούμενο να διασφαλιστεί η τήρηση των μέτρων προστασίας, προκειμένου να μην υπάρξει νέα έξαρση της πανδημίας και να μπορέσουν στο εξής τα καταστήματα να παραμείνουν ανοιχτά.
Ελπίζουμε ότι θα εξελιχθεί ομαλά, στο μεταξύ και το πρόγραμμα του εμβολιασμού, ώστε μέχρι τα μέσα του έτους να μπορούμε να μιλάμε πλέον για το τέλος αυτής της κρίσης.
Αυτό που είναι βέβαιο, σε κάθε περίπτωση, είναι ότι πλέον καλούμαστε ως αγορά να λειτουργήσουμε σε ένα νέο, διαφορετικό περιβάλλον.
Η πανδημία και οι πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε εξαιτίας της, έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα παντού: στις ανάγκες και στις συνήθειες των καταναλωτών, στους τρόπους προώθησης και πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών, στις επιχειρηματικές συναλλαγές.
Και πολλές από αυτές τις αλλαγές είναι εδώ για να μείνουν.
Ανεξάρτητα από το πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση με την πανδημία, γνωρίζουμε πλέον ότι το μέλλον της αγοράς είναι ψηφιακό. Και δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να προσαρμοστούμε. Μικροί και μεγάλοι, σε κάθε τομέα της εμπορικής δραστηριότητας.
Σε αυτή την ανάγκη προσπαθήσαμε να απαντήσουμε ως ΕΒΕΑ, με την ανάπτυξη δύο σημαντικών εργαλείων για τα μέλη μας.
Το πρώτο αφορά τη λειτουργία της Ηλεκτρονικής Αγοράς www.directmarket.gr.
Όπως ήταν αναμενόμενο, στη διάρκεια του 2020 ο τζίρος των ηλεκτρονικών πωλήσεων σχεδόν διπλασιάστηκε, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Ωστόσο, είναι γνωστό ότι η συγκεκριμένη αυτή μορφή εμπορίου δεν ευνοεί μέχρι στιγμής το σύνολο της αγοράς.
Το μεγαλύτερο όφελος προκύπτει για τις μεγάλες αλυσίδες, που είχαν ήδη ανεπτυγμένα ηλεκτρονικά καταστήματα, διαδικασίες και υποδομή για την πραγματοποίηση ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Οι μικρότερες επιχειρήσεις παρουσιάζουν σημαντική υστέρηση ως προς την προσαρμογή τους στη νέα πραγματικότητα, αφού είναι πολύ μικρό σχετικά το ποσοστό αυτών – λιγότερο του 20% σύμφωνα με εκτιμήσεις – που δραστηριοποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω e-shop.
Η ανάγκη, λοιπόν, να καλυφθεί αυτό το μειονέκτημα είναι προφανής.
Υπάρχει, βεβαίως, το πρόγραμμα επιδότησης μέσω του ΕΣΠΑ, για την κατασκευή e-shop.
Είναι, όμως, εύλογο ότι θα απαιτηθεί αρκετός χρόνος, μέχρι να μπορέσουν οι ωφελούμενες επιχειρήσεις να λειτουργήσουν το ηλεκτρονικό τους κατάστημα.
Στο μεταξύ θα συνεχίσουν να υφίστανται απώλειες στο τζίρο και στα έσοδά τους.
Η δημιουργία της ηλεκτρονικής αγοράς παρέχει μια άμεση λύση.
Μέσω της πλατφόρμας Directmarket.gr το ΕΒΕΑ παρέχει στο σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων τη δυνατότητα να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις αξιοποιώντας όλους τους διαθέσιμους τρόπους και με σύνδεση μόνο σε ένα σημείο.
Η υπηρεσία αυτή θα παρέχεται δωρεάν, τουλάχιστον για τους πρώτους έξι μήνες του 2021 και για όσο διαρκεί η πανδημία.
Η δράση του ΕΒΕΑ απευθύνεται τόσο στις επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν δικό τους ηλεκτρονικό κατάστημα, όσο και σε αυτές που διαθέτουν αλλά θα ήθελα να προβληθούν και να διαθέσουν τα προϊόντα τους και μέσω ενός σύγχρονου ηλεκτρονικού marketplace.
Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν ήδη e-shop έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν μια πρώτη έκδοση, με δική τους διεύθυνση, με τυποποιημένη μορφή για εύκολη διαχείριση και προεγκατεστημένες όλες τις υπηρεσίες, όπως πληρωμές, διαχείριση παραγγελίας, υπολογισμός μεταφορικών, εκπτώσεις- προσφορές κλπ., για άμεση λειτουργία.
Οι επιχειρήσεις αυτές μπορούν να ξεκινήσουν άμεσα και δωρεάν την πώληση των προϊόντων τους, να αποκτήσουν εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στη συνέχεια να αναβαθμίσουν εύκολα το ηλεκτρονικό τους κατάστημα, δίνοντάς του την ταυτότητα που επιθυμούν και προσθέτοντας επιπλέον λειτουργίες ανάλογα με τις ανάγκες τους.
Επίσης, σε όλες τις επιχειρήσεις παρέχεται η δυνατότητα για προβολή των προϊόντων τους στο ηλεκτρονικό marketplace και για πραγματοποίηση πωλήσεων με όλους τους δυνατούς τρόπους πληρωμής και παράδοσης της παραγγελίας.
Σε αυτούς περιλαμβάνεται και η επιλογή του click away, δηλαδή με ηλεκτρονική παραγγελία, πληρωμή με κατάθεση, με κάρτα ή POS και παραλαβή με ραντεβού στο κατάστημα.
Πρέπει να προσθέσω ότι η πλατφόρμα Directmarket.gr αποτελεί εξέλιξη μιας επιμελητηριακής πρωτοβουλίας που στηρίχθηκε από το ΕΒΕΑ και σήμερα υποστηρίζει σε πανελλαδικό επίπεδο πάνω από 1.600 επιχειρήσεις και περίπου 1.600.000 προϊόντα.
Οι επιχειρήσεις που θέλουν να επωφεληθούν από τη συγκεκριμένη δράση μπορούν εύκολα να το κάνουν με online εγγραφή στην πλατφόρμα, ή μέσα από το portal του ΕΒΕΑ.
Μπορούν, παράλληλα, να απευθύνονται στην έμπειρη τεχνική ομάδα του Directmarket.gr για καθοδήγηση και υποστήριξη, προκειμένου να ξεκινήσουν τις πωλήσεις τους.
Το δεύτερο ψηφιακό εργαλείο που ανέπτυξε το ΕΒΕΑ είναι το εικονικό εκθετήριο AthEns VtradE.
Στόχος του είναι να καλύψει ένα σημαντικό κενό που δημιουργήθηκε στην αγορά, εξαιτίας της αναστολής της διοργάνωσης και λειτουργίας εμπορικών εκθέσεων.
Είναι γνωστό ότι πολλές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα αυτές που πραγματοποιούν πωλήσεις B2B, συμμετέχουν τακτικά σε εκθέσεις – στην Ελλάδα και διεθνώς – προκειμένου να υποστηρίξουν τη δραστηριότητά τους και να αναπτύξουν το δίκτυό τους.
Σε αυτές τις επιχειρήσεις, παρέχεται πλέον ένα κανάλι ψηφιακής επικοινωνίας με τους πελάτες τους.
Το AthEns VtradE είναι, ουσιαστικά, ένα τρισδιάστατο ψηφιακό εκθετήριο, το οποίο φιλοξενεί εικονικά περίπτερα.
• Ο κάθε εκθέτης μπορεί να σχεδιάσει και να διαμορφώσει το δικό του εικονικό περίπτερο. Με άμεσο και εύκολο τρόπο, δηλαδή με οπτικοακουστικό και προωθητικό υλικό που αναρτά στην πλατφόρμα.
• Στο εικονικό περίπτερο που μπορεί να λειτουργεί 24/7 συμμετέχουν on-line οι εκπρόσωποι του εκθέτη ως εικονικές φιγούρες ή avatars όπως είναι ο συνήθης όρος.
• Οι επισκέπτες μπορούν μέσα από τον υπολογιστή ή το κινητό τους να εισέλθουν στο περίπτερο, να δουν το υλικό, να επικοινωνήσουν με τους εκπροσώπους του εκθέτη και να λάβουν με άμεσο τρόπο κάθε πληροφορία.
Το κόστος λειτουργίας της πλατφόρμας, της ψηφιακής φιλοξενίας των περιπτέρων και της τεχνικής υποστήριξης των εκθετών για την δημιουργία των περιπτέρων τους, καλύπτεται από το Ε.Β.Ε.Α για ένα έτος
Η περίοδος που διανύουμε είναι από τις πιο δύσκολες για την αγορά.
Η πανδημία δημιούργησε σοβαρά προβλήματα, αλλά επιτάχυνε ταυτόχρονα και τη διαδικασία ψηφιακού μετασχηματισμού της αγοράς.
Η δυνατότητα των επιχειρήσεων να συμβαδίσουν, θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την επιβίωση και την ανάπτυξή τους, τους την επόμενη μέρα.
Σε αυτή την προσπάθεια, το ΕΒΕΑ είναι ουσιαστικός και χρήσιμος σύμμαχος.
Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο εμπόριο και σε όλους τους κλάδους.
Είμαστε εδώ για να μεταφέρουμε τα αιτήματά τους προς την Πολιτεία και να διεκδικούμε λύσεις.
Είμαστε εδώ για να προσφέρουμε χρήσιμες υπηρεσίες που απαντούν στις πραγματικές ανάγκες και τα προβλήματά τους.