Ισλαμικό ΚράτοςΙσραήλΤουρκίαΚουρδιστάνΟυκρανίαΚορωνοϊός - ΚορονοϊόςΕνέργειαΤζιχαντιστές
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
info@tribune.gr
Αίθουσα Σύνταξης
Τμήμα ειδήσεων tribune.gr

Μίχαλος: Η υπερβολική αύξηση των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια απειλεί την αγορά

Μίχαλος: Η υπερβολική αύξηση των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια απειλεί την αγορά
ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ TRIBUNE ΣΤΟ GOOGLE NEWS

Την παρέμβαση της κυβέρνησης προκειμένου να επιλυθεί το τεράστιο πρόβλημα της κατακόρυφης αύξησης των ναύλων για τα εμπορευματοκιβώτια με πρώτες ύλες και προϊόντα που εισέρχονται στη χώρα μας ζητεί ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος.

Όπως επισημαίνει, τον τελευταίο μήνα παρατηρείται μία ραγδαία αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ιδιαίτερα από την Άπω Ανατολή προς την Ευρώπη.

Η αύξηση που παρατηρείται είναι δυσανάλογα μεγάλη με τις αντοχές των επιχειρήσεων και βέβαια, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.

Το βασικότερο αίτιο είναι η εκρηκτική άνοδος των κινεζικών εξαγωγών που έχει ως αποτέλεσμα τόσο την έλλειψη των απαιτούμενων εμπορευματοκιβωτίων που ούτως ή άλλως δεν βρίσκονται σε αφθονία, καθώς και των διαθέσιμων θέσεων στα καράβια που θα μεταφέρουν αυτά τα εμπορευματοκιβώτια.

Η προσφορά θέσεων είναι ανελαστική σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς δεν μπορούν να προστεθούν επιπλέον πλοία, ούτε να διευρυνθεί η συχνότητα των δρομολογίων με αποτέλεσμα να αυξάνονται υπέρμετρα, όπως προαναφέρθηκε, οι ναύλοι.

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να δημιουργείται τελικά ένα πολύ υψηλό κόστος για τις επιχειρήσεις, το οποίο βεβαίως τελικά μετακυλίεται και στους καταναλωτές.

Σε αυτήν την περίοδο πάντως, είναι ορατός ο κίνδυνος λόγω αδυναμίας των επιχειρήσεων να πληρώνουν αυτούς τους υπέρογκους ναύλους, να παγώσει σημαντικός αριθμός εμπορικών πράξεων, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες που αυτό θα επιφέρει στην αγορά και στην οικονομία, επιτείνοντας την ύφεση.

Σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές, άλλωστε, μόνο για αυτήν την περίοδο, μία κατάσταση υψηλών ναύλων θα μπορούσε να αφαιρέσει σε παγκόσμιο επίπεδο το 0,3% της ανάπτυξης.

Το φαινόμενο βεβαίως είναι παγκόσμιο και όχι απλά ελληνικό, καθώς οι τιμές εκδίδονται από τις μητρικές εταιρίες που μεταφέρουν containers και οι οποίες δυστυχώς εξακολουθούν να λειτουργούν ολιγοπωλιακά, σε αντίθεση με τις άλλες μορφές ναυτιλίας ξηρού και υγρού φορτίου.

Σε κάθε περίπτωση, η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να προωθήσει μέτρα στήριξης για τις ελληνικές εταιρίες που αντιμετωπίζουν το αυξημένο πρόβλημα των ναύλων, όπως για παράδειγμα να εκπίπτουν οι ναύλοι σε πολύ υψηλό ποσοστό από τη φορολόγηση για το προσεχές τρίμηνο, να γίνεται άμεση πίστωση του ΦΠΑ στις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις που εισάγουν πρώτη ύλη και να υπάρξει διάλογος με την COSCO για έκπτωση τουλάχιστον 20% του προσεχούς τριμήνου.

Ως Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, θα αναδείξουμε και το θέμα στα Ευρωεπιμελητήρια προκειμένου να υπάρξει μία συντονισμένη δράση για την επίλυση του προβλήματος που απειλεί στο σύνολό τους τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα

Το Κοινό Ανακοινωθέν Ελλάδας-Κύπρου εν μέσω ενός διαρκώς μεταβαλλόμενου γεωπολιτικού περιβάλλοντος

Χρήστος Μίχαλος: Καταλυτικός ο ρόλος του ΕΒΕΑ σήμερα για ένα «Άλμα Μπροστά» στην ανάπτυξη

Προκοπίου: «Η ναυτιλία είναι συνείδηση μέσα στο DNA του Έλληνα»

Νίκος Δένδιας: «Η παρουσία μας στην Ερυθρά Θάλασσα συμβολίζει την αταλάντευτη προσήλωσή μας στο Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο των Θαλασσών»

Εκλογές ΕΒΕΠ: Ο Μιχάλης Παπαχαστάς του ομίλου POSEIDON υποψήφιος με τον Βασ. Κορκίδη

Πολιτική Απορρήτου - Στοιχεία Εταιρείας
Για έγκυρη ενημέρωση πατήστε follow και ακολουθήστε μας στο twitter
Follow @tribunegr