Μεγάλες ανατροπές έρχονται στη φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων, με το βάρος να μεταφέρεται από την κατοχή στη χρήση.
Το νέο μοντέλο που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών φέρνει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, μείωση των τελών κυκλοφορίας και αναπροσαρμογές στα τεκμήρια διαβίωσης και στο τέλος ταξινόμησης.
Στο πλαίσιο αυτό προωθείται η αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη και στο ντίζελ κίνησης, με ταυτόχρονη μείωση των τελών κυκλοφορίας και αναπροσαρμογές στα τεκμήρια διαβίωσης, καθώς και στο τέλος ταξινόμησης.
Το βασικό σενάριο θέλει αύξηση σε βενζίνη και ντίζελ που θα κυμαίνεται από 5 έως 10 λεπτά, χωρίς να υπολογίζεται ο ΦΠΑ. Αν δηλαδή ο ΕΦΚ αυξηθεί 5 λεπτά, τότε η αύξηση στη τιμή θα είναι 6,5 λεπτά το λίτρο, καθώς θα επιβληθεί ο ΦΠΑ από πάνω.
Ταυτόχρονα με την αύξηση στα καύσιμα θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Έτσι εκτιμάται από το υπουργείο οικονομικών ότι θα υπάρξει κίνητρο σε όσους κατέθεσαν πινακίδες να τις πάρουν πίσω, καθώς θα πληρώνουν λίγα τέλη στο τέλος του χρόνου.
Σύμφωνα με όσα αποκάλυψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κύριος Τρύφωνας Αλεξιάδης, μιλώντας το Σάββατο σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ, στις αλλαγές που το υπουργείο σχεδιάζει στη φορολογία αυτοκινήτων για το 2016:
– Θα επιβληθεί αύξηση φόρου στη βενζίνη και τα λοιπά καύσιμα, με στόχο να επιβαρύνεται περισσότερο η χρήση του αυτοκινήτου.
– Αντίστοιχα, θα μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας. Θα παραμείνει ένα αναλογικό μικρό ποσό που θα πληρώνει ετησίως κάθε όχημα, που δεν θα είναι απαγορευτικό για να μπορέσουν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους όσοι τις έχουν καταθέσει.
Ο κ. Αλεξιάδης αποκάλυψε ότι εξετάζεται ένα μικρό αναλογικό τέλος κυκλοφορίας για όλους, ενώ όπως εξήγησε, από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί είναι να συνδεθεί το τέλος κυκλοφορίας με τη βενζίνη.